2017-01-14, 17:17
Medlem
humanlifes avatar
*Ursprungligen postat av MbmA:
Nusrafronten har kallats "moderata". Idag bombas dom dag och natt samtidigt som vapenvilan med oppositionen håller.

Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Kan du möjligen belägga det?
Detta har upprepats i tråden hur många gånger som helst. När media, USA och deras allierade talade om "Den moderata oppositionen" och "rebeller", så var det Nusra-fronten och grupperna kring dem som avsågs.

Bakom lyckta dörrar ville USA att Assad skulle förhandla med Nusra, det finns diplomater som har reagerat på det. Bara som exempel på när sanningen har läckt ut.

Men kul att du också SER detta nu. Välkommen till verkligheten!
Citera
2017-01-14, 18:12
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
*Ursprungligen postat av MbmA:
Nusrafronten har kallats "moderata". Idag bombas dom dag och natt samtidigt som vapenvilan med oppositionen håller.

Detta har upprepats i tråden hur många gånger som helst. När media, USA och deras allierade talade om "Den moderata oppositionen" och "rebeller", så var det Nusra-fronten och grupperna kring dem som avsågs.

Bakom lyckta dörrar ville USA att Assad skulle förhandla med Nusra, det finns diplomater som har reagerat på det. Bara som exempel på när sanningen har läckt ut.

Men kul att du också SER detta nu. Välkommen till verkligheten!
Jag har aldrig kallat al-Nusrafronten moderata, och jag har fortfarande inte sett belägg för att Nusrafronten kallats moderata av USA. Endast påhitt från dig och andra.

Du är så borta från verkligheten att det är hopplöst.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-01-14 kl. 18:18.
Citera
2017-01-14, 21:33
Medlem
Över 530 IS jihadister dödade och 133 byar övertagna i den andra fasen av kurd-dominerade SDF:s offensiv mot Raqqa, IS "huvudstad".

Man slås av hur lång tid såna här offensiver tar. Det är inte bara att svepa in och erövra, utan det tar månader att slutföra.

http://aranews.net/2017/01/over-530-isis-jihadis-killed-133-villages-liberated-in-the-second-phase-of-kurdish-led-raqqa-campaig n/
Citera
2017-01-15, 08:45
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag har aldrig kallat al-Nusrafronten moderata, och jag har fortfarande inte sett belägg för att Nusrafronten kallats moderata av USA. Endast påhitt från dig och andra.

Jag noterade att du upptäckte att detta skrevs i tråden, det var det jag menade när jag skrev "SER".
Jag tror förstås inte att det innebar en omvändelse för dig.
Citera
2017-01-15, 14:07
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:

Det är inget påhitt.
USA strider för Regimchange i Syrien. Därför allierar de sig med terrorister som al-Nusra/al-Qaeda/ISIS. Huvudmålet är att få bort Assad. Att de "krigar mot ISIS" en lögn.

Jag kan ta ett av de kanske tydligaste så du får se.
Dessa "Rebeller"/"Freedoms Fighters" är en undergrupp till al-Nusra.

21 Juli 2016 kidnappade "Syrian Rebels", understödda av dessa USA/NATO/ISRAEL, en palestinsk pojke, som de såg ut att ha kidnappat från ett sjukhus.
De halshugger pojken. Oklart varför, om de var ett sjukt nöje eller varför man nu gör något sånt.
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-36843990
BBC är så sjuka att de skyddar sina "rebeller" och påstår att pojken var "a fighter"

De försvarar en halshuggning av ett barn, och påstår en sjuk pojke är en fighter. Vad sjukt.

Men det blir värre.

4 oktober så sänder Channel 4 om kriget i Syrien.
Man följer en grupp från east Aleppo, som ockuperades av alNusra/alQaeda fram till Aleppo Victory och befrielsen nu precis innan jul.
Man får följa dem på en "small but important victory as they fight back on Bashar al-Assad" och - Hey! Det är samma "Rebeller" som högg huvudet av pojken som återanvänds i Propagandan i Väst!
England's Channel 4 News featuring "moderate" war criminals | October 5th 2016 (YouTube)
Tom. White Helmets fick vara, 3:16 in.
(Orignalet tog Channel 4 ner när efter alla kommentarer och hur avslöjade de blev)

Här är en bra artikel:
Syria’s “Moderate Rebels” are not Moderate, not Rebels (Journal-NEO)

BONUS:
Efter Anonymous hade hackat Reuters Twitter-Account så tweetade de om USA support till al-Qaeda och den realitycheck nyheterna gjorde är väldigt.. intressant och annorlunda:
http://tacticalinvestor.com/alternative-viewpoints/
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-01-15 kl. 14:14.
Citera
2017-01-15, 16:13
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det är inget påhitt.
USA strider för Regimchange i Syrien. Därför allierar de sig med terrorister som al-Nusra/al-Qaeda/ISIS. Huvudmålet är att få bort Assad. Att de "krigar mot ISIS" en lögn.

Jag kan ta ett av de kanske tydligaste så du får se.
Dessa "Rebeller"/"Freedoms Fighters" är en undergrupp till al-Nusra.

21 Juli 2016 kidnappade "Syrian Rebels", understödda av dessa USA/NATO/ISRAEL, en palestinsk pojke, som de såg ut att ha kidnappat från ett sjukhus.
De halshugger pojken. Oklart varför, om de var ett sjukt nöje eller varför man nu gör något sånt.
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-36843990
BBC är så sjuka att de skyddar sina "rebeller" och påstår att pojken var "a fighter"

De försvarar en halshuggning av ett barn, och påstår en sjuk pojke är en fighter. Vad sjukt.

Men det blir värre.

4 oktober så sänder Channel 4 om kriget i Syrien.
Man följer en grupp från east Aleppo, som ockuperades av alNusra/alQaeda fram till Aleppo Victory och befrielsen nu precis innan jul.
Man får följa dem på en "small but important victory as they fight back on Bashar al-Assad" och - Hey! Det är samma "Rebeller" som högg huvudet av pojken som återanvänds i Propagandan i Väst!
England's Channel 4 News featuring "moderate" war criminals | October 5th 2016 (YouTube)
Tom. White Helmets fick vara, 3:16 in.
(Orignalet tog Channel 4 ner när efter alla kommentarer och hur avslöjade de blev)

Här är en bra artikel:
Syria’s “Moderate Rebels” are not Moderate, not Rebels (Journal-NEO)

BONUS:
Efter Anonymous hade hackat Reuters Twitter-Account så tweetade de om USA support till al-Qaeda och den realitycheck nyheterna gjorde är väldigt.. intressant och annorlunda:
http://tacticalinvestor.com/alternative-viewpoints/
Tack för ditt svar.

Nour al-Din al-Zinki är inte al-Nusra, så det är egentligen irrelevant. De är inte heller en undergrupp till al-Nusra. Men om jag minns rätt blev de av med stödet från USA.

Jag förstår att man kan tro att al-Nusra är stöttade av USA, oavsett hur pantad det är, men skriv inte att al-Nusra kallats för "moderata" när ni inte kan belägga det med något. Nu var det inte du som skrev det, men du försvarar det inlägget.
Citera
2017-01-15, 16:14
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag noterade att du upptäckte att detta skrevs i tråden, det var det jag menade när jag skrev "SER".
Jag tror förstås inte att det innebar en omvändelse för dig.
Ja, juste. Du skitsnackar sen ignorera du personer som ställer vanliga och enkla frågor till dig. Lycka till.
Citera
2017-01-15, 17:22
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Tack för ditt svar.

Nour al-Din al-Zinki är inte al-Nusra, så det är egentligen irrelevant. De är inte heller en undergrupp till al-Nusra. Men om jag minns rätt blev de av med stödet från USA. .

John Kirby benämner dem som del av Free Syrian Army och och efter de sagt att det var ett misstag som inte skulle hända igen så har jag inte hört något mer om hur det gick.
US State Department on "moderate" beheading | July 19th 2016

Citat:
Jag förstår att man kan tro att al-Nusra är stöttade av USA, oavsett hur pantad det är, men skriv inte att al-Nusra kallats för "moderata" när ni inte kan belägga det med något. Nu var det inte du som skrev det, men du försvarar det inlägget.
Det är inte speciellt att förstå.
Amerikanernas inblandning i Syrien är precis som i Libyen för Regimchange. Det är deras huvudmål och precis som i Libyen så allierar de sig med alla som delar samma mål, och där ingår al-Qaeda - som är vad al-Nusra är i Syrien (de har rebrandat sig igen och kallas Fatah-al-Sham)

Proxykrig och detta är inte första gången, USA skapade väl mer eller mindre al-Qaeda när de beväpnade dem för slåss mot Sovjetunionen på 80-talet (tror jag?).

Nu gör de samma igen.

John McCain har kört frasen om "Moderata Rebeller" om al-Nusra/al-Qaeda frekvent.
https://www.youtube.com/watch?v=zQVxJYkqbQI
http://21stcenturywire.com/2015/01/22/truth-revealed-mccains-moderate-rebels-in-syria-are-isis/

Jag antar att du tror att USA är i Syrien för "slåss mot ISIS" och det är därför du tycker du låter så korkat som du verkar göra..?
Citera
2017-01-15, 18:51
Medlem
Swan65s avatar
Dokument utifrån ikväll kl 22; Despoten i Damaskus. Säkert sevärt
Citera
2017-01-15, 19:01
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
John Kirby benämner dem som del av Free Syrian Army och och efter de sagt att det var ett misstag som inte skulle hända igen så har jag inte hört något mer om hur det gick.
US State Department on "moderate" beheading | July 19th 2016

Det är inte speciellt att förstå.
Amerikanernas inblandning i Syrien är precis som i Libyen för Regimchange. Det är deras huvudmål och precis som i Libyen så allierar de sig med alla som delar samma mål, och där ingår al-Qaeda - som är vad al-Nusra är i Syrien (de har rebrandat sig igen och kallas Fatah-al-Sham)

Proxykrig och detta är inte första gången, USA skapade väl mer eller mindre al-Qaeda när de beväpnade dem för slåss mot Sovjetunionen på 80-talet (tror jag?).

Nu gör de samma igen.

John McCain har kört frasen om "Moderata Rebeller" om al-Nusra/al-Qaeda frekvent.
https://www.youtube.com/watch?v=zQVxJYkqbQI
http://21stcenturywire.com/2015/01/22/truth-revealed-mccains-moderate-rebels-in-syria-are-isis/

Jag antar att du tror att USA är i Syrien för "slåss mot ISIS" och det är därför du tycker du låter så korkat som du verkar göra..?
Om du vill veta min åsikt i frågan om Syrien borde kolla upp tidigare inlägg av mig.

Du hänvisar till ett youtube-klipp med titeln "John McCain Says Al Nusra are moderate Muslims". Var i klippet säger McCain att al-Nusra är moderata? Ingen i klippet nämner något om al-Nusra.

Än så länge har jag endast fått läsa om dina åsikter, vilket jag är ointresserad av, och inga belägg.

Om nu USA fortfarande är för regime change, vad är fel med det? Jag ser dig inte gråta krokodiltårar över Irans inblandning i Jemen, eller Ryssland i Ukraina.
Citera
2017-01-15, 20:11
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Än så länge har jag endast fått läsa om dina åsikter, vilket jag är ointresserad av, och inga belägg.

Om nu USA fortfarande är för regime change, vad är fel med det? Jag ser dig inte gråta krokodiltårar över Irans inblandning i Jemen, eller Ryssland i Ukraina.

Du har fått se vad för sjuka personer som amerikanerna stöder i Syrien med, va inte så negativ nu.
Sen ställer du en fråga efter sagt att du inte år intresserad av läsa om några åsikter..hm.

Varför ska USA anfalla ett land och störta regimen och tillsätta en de tycker passar? Jag tycker de är fel iallafall.
Och alltid för "Fred, Frihet & Demokrati" när de bombar sönder ut ett annat land...nä usch. Varför skulle jag vara positiv till det?
2012 invaderade al-Nusra/al-Qaeda Aleppo och belägrade östra delen av staden fram till nu innan jul.
Massmedia pratade bara med sina agenter inne i östra Aleppo. Länk Flashback ..och de var "Syrian Rebels" som MSM i Väst kallar dem, Jihadister. al-Qaeda.

White Helmets är en väl ändå en så tydlig länk att du bör se.
https://youtu.be/FGBiqQisEBc ..dessa är alltså "livräddare" i områden som ockuperats av al-Qaeda, finansierade av Väst
21stcenturywire.com - Who Are The White Helmets?

Att USA skulle kriga mot ISIS är närmast naivt de hade tagit amerikanska krigsmakten ett halvår att slå ut. De har tom. samarbetat med ISIS vid flertalet tillfällen.
🇸🇾✌🏼️🇸🇪

EDIT: känner du till Aleppo Amblulance Boy? Var i alla media nästan.
Du kommer känna igen svinen bakom kameran:
https://youtu.be/bnKsSBPOpM4
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-01-15 kl. 20:14.
Citera
2017-01-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Dokument utifrån ikväll kl 22; Despoten i Damaskus. Säkert sevärt

Tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto