Israel attackerar Mezzeh Airbase, Damaskus. IGEN!
Förra gången de attackerade flygbasen (hubb för SAA-Soldater från huvudstaden Damaskus) var i december och då skyllde de på Weapons of Mass Destruction och sedvanligt sionistiskt skitsnack.
http://english.aawsat.com/2016/12/article55363540/israel-bombs-mezzeh-airport-second-time-week
Denna gången har jag inte noterat någon förklaring, engelspråkig media är tystlåten, förutom deras egna tidningar på engelska men jag har inte märkt nån förklaring ännu.
Rätt snart kommer nog nått i stil med "We attacked Hezbollah" ..om det inte redan kommit och jag missat det.
Varför Israel för tredje gången på kort sikt attackerar Mezzeh Airbase och om det är en krigsförklaring av Sionisterna på:
Press-TV och ptja, makes sense. PressTV bra som vanligt.
Israel attacks Syria after Damascus water secured är en annan konstig tillfällighet på Press TV i samband med den här attacken.
RT America - Israel prefers Al-Qaeda in Syria over Hezbollah & Assad (YouTube)
Dessutom verkar deras attack samordnad med al-Qaeda/al-Nustra/Fatah al-Sham eller vad man nu vill kalla dem.
Jihadister & Sionister är goda grannar här i världen!
SYRIAN WAR REPORT - JANUARY 13, 2017 - Southfront.org
Om Israels attack och SAA strider mot ISIS vid Palmyra.
De vill gärna ha kontroll över airbase, T4 vid Palmyra, Deir Ezzor i nordöst och Mezzeh vid Damaskus.
(Ganska logiskt och Israel har verkligen visat vilken sida de står, Igen)