2017-01-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du formulerar dig väl.Det är inte din formulering som jag ställer mig kritisk till. Det är hur du tror att USA är den mest drivande kraften bakom beväpningen av rebeller när det i själva verket är andra länder. USA må ha varit en varit en drivande aktör vad gäller beväpning av rebeller, men det är inget som andra stater, som backar rebeller, inte kan kompensera genom att öka tillförseln av vapen. Alltså, även om USA stoppar stödet till rebellerna, kommer det inte ha någon effekt på vapentillgången för rebellerna.

Vilka rebeller är det du tänker på? Är det dom som kapitulerar en masse?
Nusrafronten har inte längre politiskt skydd i och med att Obamaadministrationen lämnar.

Assad och SAA håller på att ta tillbaka sitt land.
Citera
2017-01-13, 23:57
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Vilka rebeller är det du tänker på? Är det dom som kapitulerar en masse?
Nusrafronten har inte längre politiskt skydd i och med att Obamaadministrationen lämnar.

Assad och SAA håller på att ta tillbaka sitt land.
Det stämmer att Assad gör landvinningar, men det är mycket som är kvar och jag är osäker på att dessa vinningar kommer att fortsätta. Vad för "politiskt skydd" har Nusrafronten haft av Obamaadministrationen?
Citera
2017-01-14, 01:05
Medlem
Citat:
Det stämmer att Assad gör landvinningar, men det är mycket som är kvar och jag är osäker på att dessa vinningar kommer att fortsätta. Vad för "politiskt skydd" har Nusrafronten haft av Obamaadministrationen?

Nusrafronten har kallats "moderata". Idag bombas dom dag och natt samtidigt som vapenvilan med oppositionen håller.
Citera
2017-01-14, 02:23
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Nån som har egna kvalificerade gissningar eller länk till bra sådan om av Mad Dog kommer göra rent konkret?

Har kollat lite på youtube och googlat lite men inte hittat nåt riktigt bra. Har mest hittat att han dissat Obamas taktik mkt och att det inte funkar att kriga utan marktrupper samt att han har nån gammal beef med Iran

http://www.nbcnews.com/news/us-news/trump-s-defense-secretary-pick-mad-dog-mattis-talks-tough-n706076 - Ger lite insikt i vad han tycker om ryssarna i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Tror du att Trump kommer att öka USA:s närvaro?

Vad jag hörde Trump själv säga iaf var att USA kommer att sluta agera världspolis ordagrant, det var ett vallöfte han gav innan han blev vald faktiskt.

Om saken skulle ändras lär det vara folket runt honom som påverkat honom skulle jag gissa på om det blev en ändring på hans lovord.

Det svåra med Trump är att inte ta hans ord ur sammanhanget. Det stämmer att han sagt detta men i ett givet sammanhang. Vänder man på frågan så är han typen som ger dig ett annat svar. Han kan nog komma att uppfattas som dubbel i många frågor just utav denna anledningen, det gäller att hänga med i hans resonemang.

Han har nog ingen ambition att underminera ett land men det innebär inte att han är en pacifist direkt.

Vad jag personligen kommer hålla ett öga på, eller både är hur mycket tillit han lägger på Israel. Trump kan komma att bli djupt lojal Netanhayeuyeyey (stavning), förstärka "Israels sak är vår sak"-mentaliteten och därefter hur han agerar vid militär provokation, lämpligtvis en ny incident med Iran. Israels och Irans relation kan mycket väl komma att bli väldigt sträng framöver.

I slutändan är Trumps mantra trots allt att USA ska vara starka.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2017-01-14 kl. 02:31.
Citera
2017-01-14, 02:37
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Nusrafronten har kallats "moderata". Idag bombas dom dag och natt samtidigt som vapenvilan med oppositionen håller.
Kan du möjligen belägga det?
Citera
2017-01-14, 10:37
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Free Syrian Army (FSA) och al-Nusra har gått ihop och FSA var tränade av väst och "Moderata Rebeller" i Syrien, dessa "moderata rebeller" som sedan visar sig vara just sekteristiska jihadister återkommer i alla Mellanöstern-krig som USA är inblandade i verkar de som.

al-Nusra är al-Qaeda i Syrien, och de byter namn oftare än kalsonger där nere. Det senaste är väl att de vill kallas Fateh al-Sham nu.

"Moderata Rebeller" är en lögn, ständigt återkommande krigspropaganda from framförallt MSM i Väst.

Artikel från Southfront 23 Mars 2016 (som exempel du hittar mer om du googlar)
https://southfront.org/free-syrian-army-and-jabath-al-nusra/
Citera
2017-01-14, 10:58
Medlem
Citat:

Behövs det verkligen?
Östra Aleppo, vita hjälmarna etc.
Citera
2017-01-14, 11:04
Medlem
Arbetarbroders avatar
Israel attackerar Mezzeh Airbase, Damaskus. IGEN!

Förra gången de attackerade flygbasen (hubb för SAA-Soldater från huvudstaden Damaskus) var i december och då skyllde de på Weapons of Mass Destruction och sedvanligt sionistiskt skitsnack.
http://english.aawsat.com/2016/12/article55363540/israel-bombs-mezzeh-airport-second-time-week

Denna gången har jag inte noterat någon förklaring, engelspråkig media är tystlåten, förutom deras egna tidningar på engelska men jag har inte märkt nån förklaring ännu.

Rätt snart kommer nog nått i stil med "We attacked Hezbollah" ..om det inte redan kommit och jag missat det.

Varför Israel för tredje gången på kort sikt attackerar Mezzeh Airbase och om det är en krigsförklaring av Sionisterna på: Press-TV och ptja, makes sense. PressTV bra som vanligt.
Israel attacks Syria after Damascus water secured är en annan konstig tillfällighet på Press TV i samband med den här attacken.

RT America - Israel prefers Al-Qaeda in Syria over Hezbollah & Assad (YouTube)

Dessutom verkar deras attack samordnad med al-Qaeda/al-Nustra/Fatah al-Sham eller vad man nu vill kalla dem.
Jihadister & Sionister är goda grannar här i världen!
SYRIAN WAR REPORT - JANUARY 13, 2017 - Southfront.org
Om Israels attack och SAA strider mot ISIS vid Palmyra.

De vill gärna ha kontroll över airbase, T4 vid Palmyra, Deir Ezzor i nordöst och Mezzeh vid Damaskus.
(Ganska logiskt och Israel har verkligen visat vilken sida de står, Igen)
Citera
2017-01-14, 12:11
Medlem
Arbetarbroders avatar
Suprise Suprise (NOT) - Israel skyller på "Hezbollah" (OBS: inofficiella uppgifter just nu, som vanligt de med)

Citat:
Although Israeli officials remained silent regarding the Syrian accusations, unofficial sources in Tel Aviv said the attack targeted “shipments of missiles that were prepared to be sent from Damascus to Lebanon for Hezbollah.”
http://english.aawsat.com/2017/01/article55365518/israel-attacks-hezbollah-missiles-mezzeh
Citera
2017-01-14, 14:43
Medlem
Citat:
Det är väl en strawman helt enkelt, jag kan iaf inte dra mig till minnas att Nusrafronten/JFS någonsin kallats "moderata" i västlig mainstream-media eller av västerländska regeringar (särskilt inte av USA, som terrorstämplade dem tidigt).

Svepande svar som detta nedan indikerar att det inte finns så mycket konkret att hämta här.

Citat:
Behövs det verkligen?
Citera
2017-01-14, 15:34
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Behövs det verkligen?
Så det är ditt eget påhitt? Nästa gång får du vara tydlig med det.
Citera
2017-01-14, 17:01
Medlem
Citat:
Så det är ditt eget påhitt? Nästa gång får du vara tydlig med det.

Alla som följer konflikten vet att Nusrafronten rör sig i FSA områden obehindrat. Sluta tramsa nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in