2017-01-15, 00:34
  #8593
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doh94
Betalat en medlemsavgift varje månad, jag har då trott att summan är för både a-kassa och fackavgift. Japp det är förmodligen det bästa.
Haha, din dumma jävel!

Det ligger mest i ditt intresse att bli medlem, inte i deras. Tror du att det handlar om att betala typ 1500 innan man blir arbetslös och sedan lyfta typ 15000/månaden efter?
Citera
2017-01-15, 00:42
  #8594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Haha, din dumma jävel!

Det ligger mest i ditt intresse att bli medlem, inte i deras. Tror du att det handlar om att betala typ 1500 innan man blir arbetslös och sedan lyfta typ 15000/månaden efter?

Vad snackar du om, har du överhuvudtaget läst tråden?
Citera
2017-01-15, 00:44
  #8595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doh94
Ja det är endast dagens ungdomar som går på A-kassa, det vet ju alla. Är väl Snarare att folk kanske inte säger att dom TÄNKT använda a-kassan 1 månad eller 2 men det gör många ändå... Dom fångade inte direkt upp något, men tanken var att jag blev medlem i juni, tydligen inte. Därav tråden, här söker jag inte åsikter från folk som dig huruvida det är rätt att använda a-kassan som semester 1-2 månader efter man fått sluta.
Men försök att förstå nu. Det är DU som gjort fel. Sluta gnälla nu.
Citera
2017-01-15, 00:49
  #8596
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doh94
Vad snackar du om, har du överhuvudtaget läst tråden?
Det är ju exakt det du försöker göra. Inte din a-kassas fel att du är dum i huvudet och glömt att bli medlem?
Citera
2017-01-15, 01:29
  #8597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers
Men försök att förstå nu. Det är DU som gjort fel. Sluta gnälla nu.

Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Det är ju exakt det du försöker göra. Inte din a-kassas fel att du är dum i huvudet och glömt att bli medlem?

Är du efterbliven? Jag har inte påstått att det är A-kassans fel däremot hade jag funderingar om det gick att komma runt systemet på något sätt och alltså betala retroaktivt då jag läst att folk gjort så. Du kan klart och tydligt se att jag vet att det är mitt misstag.

Har folk som hobby att sitta och gnälla och kommentera i trådar? Är ni den nyare varianten av de folk som sitter och stirrar genom fönstret hela dagarna och letar efter något att skrika på?
Citera
2017-01-15, 02:04
  #8598
Medlem
dekadences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doh94
Är du efterbliven? Jag har inte påstått att det är A-kassans fel däremot hade jag funderingar om det gick att komma runt systemet på något sätt och alltså betala retroaktivt då jag läst att folk gjort så. Du kan klart och tydligt se att jag vet att det är mitt misstag.

Har folk som hobby att sitta och gnälla och kommentera i trådar? Är ni den nyare varianten av de folk som sitter och stirrar genom fönstret hela dagarna och letar efter något att skrika på?
Jag fick gå med 6 månader retroaktivt.
Citera
2017-01-15, 02:08
  #8599
Medlem
paperboy85s avatar
Tänk på att A-kassan kan ha som krav att du ska ha arbetat i minst ett år innan du kan få pengar av dem. Och att du ska vara inskriven hos Arbetsförmedlingen och delta i deras aktiviteter när du är arbetslös, inte vara på utlandssemester.
Citera
2017-01-15, 02:28
  #8600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadence
Jag fick gå med 6 månader retroaktivt.

Jasså Hur gick det till?

Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Tänk på att A-kassan kan ha som krav att du ska ha arbetat i minst ett år innan du kan få pengar av dem. Och att du ska vara inskriven hos Arbetsförmedlingen och delta i deras aktiviteter när du är arbetslös, inte vara på utlandssemester.

Yes, jobbat hos detta företag över 1 år. Nejdå ingen utlandssemester!
__________________
Senast redigerad av doh94 2017-01-15 kl. 02:32.
Citera
2017-01-15, 07:55
  #8601
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doh94
Frågade här eftersom det tydligen var folk som faktiskt fått bli medlem retroaktivt.. Sen om det är sant eller inte är en annan sak.

Vad är ditt problem? Svarade jag dig genom att kasta skit på dig eller?
Ja alla a-kassor följer uppenbart inte regelverket alla gånger. Men det innebär givetvis inte att någon "kunnig" kan upplysa dig om när a-kassorna har rätt att frångå regelverket, eftersom dom givetvis inte har det, då hade regelverket sett annorlunda ut.

Din fråga är lika logisk som att fråga när polisen har rätt att se mellan fingrarna med att folk kör 100 km/h på 70-väg. Svaret är givetvis att dom inte har det, och att det givetvis inte finns något regelverk som reglerar när dom får göra det.
Citera
2017-01-15, 08:40
  #8602
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doh94
Jasså Hur gick det till?



Yes, jobbat hos detta företag över 1 år. Nejdå ingen utlandssemester!

Medlem i A-kassan i ett år, inte jobbat på företaget i ett år.
Citera
2017-01-15, 11:25
  #8603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Medlem i A-kassan i ett år, inte jobbat på företaget i ett år.
Ja, tror kravet är att ha jobbat minst 6 månader.
Citera
2017-01-15, 11:28
  #8604
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doh94
Är du efterbliven? Jag har inte påstått att det är A-kassans fel

Har du inte?

"A-kassan blåste mig under 7 månader"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in