Citat:
Ursprungligen postat av
doh94
Frågade här eftersom det tydligen var folk som faktiskt fått bli medlem retroaktivt.. Sen om det är sant eller inte är en annan sak.
Vad är ditt problem? Svarade jag dig genom att kasta skit på dig eller?
Ja alla a-kassor följer uppenbart inte regelverket alla gånger. Men det innebär givetvis inte att någon "kunnig" kan upplysa dig om när a-kassorna har rätt att frångå regelverket, eftersom dom givetvis inte har det, då hade regelverket sett annorlunda ut.
Din fråga är lika logisk som att fråga när polisen har rätt att se mellan fingrarna med att folk kör 100 km/h på 70-väg. Svaret är givetvis att dom inte har det, och att det givetvis inte finns något regelverk som reglerar när dom får göra det.