Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Jag tror snarare att Polisen vid det här laget har namnen på en eller båda GM. Det har förmodligen anonyma tipsare sett till. Så polisiärt uppklarat tror jag det här mordet kommer att bli.
Däremot är jag tveksam till om någon kommer att kunna bindas juridiskt till dådet. Svårigheterna därvidlag är väl kända.
Ja så är det nog med alla dessa mord. De kriminella invandrarna är förhärdade brottslingar som förstår hur slipsten hos svenska polisen och domstolar skall dras. Sen jobbar dom ju i klaner, falanger eller gäng som har vattentäta skott.
En som tycker sig ha anledning att plocka väck en motståndare får det gjort av sina kamrater och kan på så sätt skaffa sig ett förstklassigt alibi. Sen spelar det ingen som helst roll att alla inklusive många i FB-trådar vet vem som begärt mordet utfört. Finns det inga bindande bevis så finns det heller inget åtal eller dom utan endast ett kortare förhör.
Av anledning som jag här ovan anfört så fortsätter därför mördandet då den mördades gängmedlemmar etc. inte nöjer sig med att svenskt rättsväsende står maktlöst.