2017-01-14, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
En bild som sprids på Facebook, tydligen ska detta vara GM?

http://i64.tinypic.com/206jukm.png

Jag kan inte se bilden????
Citera
2017-01-14, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Den som kan läsa ser mycket tydligt att jag ifrågasätter glorifierandet av killen - inget fel med det.
Men så finns det ju vissa som sväljer MSM bild rakt av, och tror på familjens subjektiva åsikter om Ahmed ^^

Jag vill veta vem han var på riktigt. Inget PK-trams, inga MSM-floskler. Men det är tydligen för mkt begärt enligt vissa här i tråden (troligtvis kränkta blattar och flyktingvurmare).

Att du ifrågasätter medias bild är inget konstigt det är säkert ingen här inne som litar på våra nyhetskällor, det är sättet som du väljer att gör det på som är felet. Försök vara lite saklig istället
Senast redigerad av inzomniak 2017-01-14 kl. 01:43.
Citera
2017-01-14, 01:40
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjoFitten
Skulle tro att det är en liten småsak på skolgården som fick oanade proportioner när en liten horunge lånat en pistol av nån "tung" grabb. en protoge till ett gäng som gärna vill visa sig tuff för de äldre genom att knäppa han som horungen blivit lite ovän med.

Ja, jag tror faktiskt också det! Det är en småsak som vi inte hade reagerat på men som fick oanade proportioner som du skriver och så slutade det såhär.
Citera
2017-01-14, 01:41
Medlem
Har någon tänkt på en koppling till nyårsaftonnatten 2011 då ännu en skötsam 15åring sköts till döds i Rosengård? Kan GM finnas i hans familj eller släkt?
Citera
2017-01-14, 01:42
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Tänk på hur Lisa Holms mördare beskrevs av hans familj. Eller hur bunkerläkaren beskrevs. Listan kan göras lång.... Och tänk så fel de hade om sina familjemedlemmar. Brottslingar lever ofta dubbelliv.

Familjers ord ska man väga ganska lätt. De är partiska. Och de har oftast inte full koll på vad familjemedlemmen gör när de inte ser.
Nu blandade du nog ihop det hela.
Du menar naturligtvis Lisas familj, vänner och släktingar?
Hon visade sig vara rätt oskyldig när det kom till kritan. Hade väl bara druckit lite sprit och fått kul?
Citera
2017-01-14, 01:43
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Ingen blatte har rent mjöl. Det vet alla som har huvudet på skaft. Men inavlade PK horor som dig har inte vett att förstå sådant.

Men vi väntar till FUP kommit ut. Då ser vi vem som hade rätt.
Och vet du redan något nu, så delge gärna oss andra här i forumet.

Ingen människa har helt rent mjöl i påsen. Inte du heller. Men för den skull ska vi inte misstänkliggöra offret i detta fall. Kanske har han legat med fel tjej eller sagt något olämpligt eller råkat förstöra något. Kanske har han klagat på någon kaozblatte i skolan så att denne fått byta skola. Men med tanke på att han fått goda vitsord även från sin lärare, tvivlar jag på att det är något brottsligt, än mindre att han förtjänade dödsstraff.
Citera
2017-01-14, 01:43
Medlem
Citat:
Tänk på hur Lisa Holms mördare beskrevs av hans familj. Eller hur bunkerläkaren beskrevs. Listan kan göras lång.... Och tänk så fel de hade om sina familjemedlemmar. Brottslingar lever ofta dubbelliv.

Familjers ord ska man väga ganska lätt. De är partiska. Och de har oftast inte full koll på vad familjemedlemmen gör när de inte ser.

De är partiska men med god, om än inte full, insyn. Du är partisk på ditt eget obehagliga vis, och dessutom med noll insikt, och noll förmåga att ta till dig nyanserade infallsvinklar från folk som har något att komma med.
Citera
2017-01-14, 01:44
Medlem
Börjar tappa allt jävla hopp...
Killen var kriminell... finns inte mycket mer att säga om det...
Går man den banan så får man ta vad som kommer!
Trött på att det skapas en "offerkultur" som i USA här nu...

Och ja, alla som är emot kameror för att det drabbar deras integritet faller in i samma fack!
Har man inget att dölja så är man clean! Svårt? Nej!
Snörvlet på AB, Expressen etc nu är så jäääävla tröttsamt... Det har vart så här i flera år! Men nu när det uppmärksammas av politikerna på riktigt så är det synd om de som gör skit för sitt kvarter?!

Vet inte vad fan det är för fel på detta landet längre... Någon jävla störning i utvecklingen har vi iaf!
Lycka till, de smarta kommer fly landet innan det är för sent... Då kan Sverige sitta där.. Med sina "välutbildade" flyktingar... "HAJ HAJ"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nu blandade du nog ihop det hela.
Du menar naturligtvis Lisas familj, vänner och släktingar?
Hon visade sig vara rätt oskyldig när det kom till kritan. Hade väl bara druckit lite sprit och fått kul?

Jag syftar på hur mördarens familj beskrev mördaren (bror, fru, mor osv..) Alla bedyrade hans oskuld. Att han minsann var en helylle-kille.
Citera
Medlem
inkognytos avatar
Citat:
Att en random 16-åring i Rosengård mördas med upp till 10 skott.
Sannolikheten att sextonåringen har rent mjöl i påsen är obefintlig.
Hur många skott mindre hade behövts för att det kunde vara en möjlighet att BO kunde bara varit någon som bara verbalt påpekat något för GM som denne inte uppskattade. För övrigt uppskattar jag din avatar som så väl matchar det du skriver. Visserligen har ni olika ståndpunkter men vad andra skriver eller fakta som inte stämmer är du helt likgiltig inför så du fortsätter liksom Arnstad av driva era teser som ett mantra in absurdum. Hoppas du en dag kommer på bättre tankar och inte misstror allt som inte passar din skeva verklighetsbild.
Citera
2017-01-14, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
De är partiska men med god, om än inte full, insyn. Du är partisk på ditt eget obehagliga vis, och dessutom med noll insikt, och noll förmåga att ta till dig nyanserade infallsvinklar från folk som har något att komma med.

Vi får se när FUP:en kommer. Och jag börjar snart tröttna på att alltid behöva säga: "vad var det jag sa"
Citera
2017-01-14, 01:46
Medlem
Nu kan vissa experter hålla till här i tråden. Vissa av oss har vett att inte utesluta saker.
Att familjen jobbar (ett under faktiskt. Ovanligt att araber jobbar) som datatekniker och annat skulle utesluta kriminalitet. Så idiotiskt 😂

Jag väntar tills FUB kommer och då är jag säker på att något kommer att komma fram.

Det tragiska är att en ung kille fått sätta sitt liv till pga PK eliten, 87% av naiva idioter som valt våra politiker som bara ser till sina egna konton.

Så gott folk. Låt denna tragiska händelse se till att alla får upp ögonen och verkligen gör något åt det samhälle vi har och det samhälle vi går emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in