2017-01-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
VET vi att det var nära och vänner, som spred bilden?
Finns väl vissa kulturer som har som tradition att ta bilder av de döda?
Ja, det gör vi, kort efter mordet publicerar någon bilden på Snapchat. Bilden delas sedan bland de unga i Malmö, varav nära och vänner till Ahmed tar screenshots och fortsätter dela bilden. Det förekommer bl.a. diskussioner på Facebook om vem eller vilka som har sett och delat bilden, även hot förekommer på Facebook.

"Jag kommer fylla er mun med en automatkarbin"
Citera
2017-01-16, 17:17
Medlem
bullkreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denobemannade
Dom överdriver. 10k är småpengar i den världen och tror det är få som vill riskera att sitta 10-20 år för 10k.
Beställningsmord är en bättre teori än att nån skulle döda han för hans jacka om det var det du menade. Men frågan är vad killen kan ha gjort för att någon ska vilja slösa pengar på att ta hans liv.
Nej menade att folk här jiddrar om hans jacka va fejk eller orginal,

Funderar mer på tid och plats, menar vill man inte torska så väljer man bättre tillfälle så jag menade

Antingen e det nåt helt galet han gjort mot någon

Eller så hade han nåt på sig som nån ville ha, folk har mördat för en röding va lite mer så jag tänkte

Men jag brukar oftast ha fel oxo 😂
Citera
2017-01-16, 17:18
Medlem
SD har tjatat om hårdare straff i flera år. Men alla kallade dom rasister och en massa skit.. plötsligt när "dom" själva blir drabbade kräver dem förändringar av reglerna?

Samt om man som "oskyldig" kan blir nerskjuten på ett sådant sätt. Borde man fan få ha ett jävla vapen på sig. Hur fan ska man som "oskyldig" kunna försvara sig annars?
Citera
2017-01-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Inte Sverige, Malmö.
Killen själv var ju väldigt religiös verkar det som. Han skulle inte tillåta sin syster att dejta, när han gifter sig så måste han fru bära slöja. Hans åsikter som muslim är vad jag avskyr, vem faan var han att bestämma det?
Islamismen ökar i Sverige och i invandrartäta områden så ser man redan förtryck överallt.
Länkar till hans islamistiska åsikter finns här i tråden om du undrar.
Som kvinna med två döttrar har jag all anledning att vara emot islamism.
Det är tragiskt att han blev mördad och jag mår dåligt när jag tänker på vilken dödsångest han måste haft efter att ha blivit skjuten i benen och sett mördaren komma mot honom, att du förmodar något annat får stå för dig.
Men så länge politikerna inte vågar vara ärliga så kommer inget att förändras i Malmö och det kommer att se allt värre ut.
Arbetslösa familjer med barn som börjar strula borde man tvångsflytta till mindre samhällen så att de får en chans att försöka bli en fungerande del av samhället.
Kvinnor måste tvingas gå på sfi så att de kan bli involverade i barnens skolgång.
Ahmed hade med all säkerhet levt idag om inte våra politiker tillåtit dessa utanförskapsområden att växa sig allt större.
Frågor på det?

Vad hjälper det att flytta dom till mindre samhällen? Det ligger i deras kultur, det finns svenskar som lever i exakt samma misär, landsbygder med exakt samma arbetslöshet. Hur många skjutningar inträffar där? Vi tar hit människor som levt i krig i flera hundra år och vi förväntar oss att deras beteende ska upphöra för dom får ett svenskt pass!! Man är gravt utvecklingsstörd om man inte förstår att massinvandringen är en omöjlig sak att lyckas med!
Citera
2017-01-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Ja, det gör vi, kort efter mordet publicerar någon bilden på Snapchat. Bilden delas sedan bland de unga i Malmö, varav nära och vänner till Ahmed tar screenshots och fortsätter dela bilden. Det förekommer bl.a. diskussioner på Facebook om vem eller vilka som har sett och delat bilden, även hot förekommer på Facebook.

Lol ett citat från en pensionsräddare, ha
Citera
2017-01-16, 17:22
Medlem
Citat:

Hahahaha, så mycket komiskt värde i den bilden. Först ska han fylla människors munnar med en automatkarbin sen ska han "be till Gud inshallah jalla". Äckliga, förvirrade jävla sandneger. Undermännska.
Citera
2017-01-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullkream
Nej menade att folk här jiddrar om hans jacka va fejk eller orginal,

Funderar mer på tid och plats, menar vill man inte torska så väljer man bättre tillfälle så jag menade

Antingen e det nåt helt galet han gjort mot någon

Eller så hade han nåt på sig som nån ville ha, folk har mördat för en röding va lite mer så jag tänkte

Men jag brukar oftast ha fel oxo 😂

Ahaa, då är jag med.
Ja folk dödar för småpengar men då måste han gjort bort sig och är mer för att statuera ett exempel isåfall. Tidpunkten och platsen är skum ja, det kanske inte var särskilt planerat trots allt.
Citera
2017-01-16, 17:25
Medlem
ukrossos avatar
Citat:

Det kanske inte var så trevligt umgänge Ahmed hade i alla fall?
Citera
2017-01-16, 17:26
Avslutad
Citat:

Ajdå, sådär får man väl inte säga?
Citera
2017-01-16, 17:27
Bannlyst
Är det någon som vet var den här Ahmed tränade någonstans strax innan mordet. Vilket gym?

Har han ägt en moped el tänkt " skaffa " en moped, el lånat av ngn?

stämmer det; att han var ngn sorts förebilds figur för ungdomar i något framtidstema på rosengård?
Citera
2017-01-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Det kanske inte var så trevligt umgänge Ahmed hade i alla fall?
Nej, Ahmed var ett underbarn, en oskyldig, vänlig och respektfull 16-åring, men han var ett barn, givetvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ajdå, sådär får man väl inte säga?
Prince Sultan inaktiverade sitt konto strax efter att jag publicerade bilden på Flashback igår. Polisen hävdar att de har full koll på Ahmeds profil och facebookgrupper men de finner inget oroväckande.
Senast redigerad av Meraki 2017-01-16 kl. 18:13.
Citera
2017-01-16, 17:33
Medlem
Citat:

HAHAHAHAHH HAN KLAGAR PÅ ATT FOLK HAR BILD PÅ DEN SKJUTNA OCH SÅ SKA HAN SKJUTA DOM SJÄLV?

RELIGION OF PEACE HAHHAHAHAH jag dör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in