2017-01-20, 15:35
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nope är EA. Lär ta flera veckor innan de ens gör ett litet uttalande. Jag funderar på att sälja allt jag äger förutom IF-kort då priserna är höga nu. För lär ju inte kunna spela på ett par månader ändå..

Jag är förvånad över att de stängde ner WL så snabbt som de gjorde. Trodde att det skulle ta dem fram tills typ 1 månad innan release av fifa 18 innan de skulle reagera. Detta är väldigt bra för att vara EA.

WL är trots allt deras competitive mode. Hade de inte stängt ner WL och inte fixat glitchen så hade det tagit hus i helvete på sociala medier. Youtubers som genererar flera miljoner views och har stort inflytande på fifa communityt tillsammans hade klagat sönder och ett eller flera stora gamingtidningar hade troligtvis rapporterat om det. Detta hade sett väldigt dåligt ut för EA och deras spel. Det minsta de kunde göra (stänga ner WL) har de gjort, nu återstår det att se hur länge det dröjer innan glitchen patchas bort. De har fortfarande inte fixat draften, så om man ska gå efter det så lär det ta ett bra tag.
Citera
2017-01-20, 15:46
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Just precis det laget tack tack. Klarar inte av Remy sen fifa 13 och 15 och vill prova IF Montoya så blir lite små ändringar bara.

Haha det var tider det... eller när Doumbia och Ibarbo gick över till Roma. Rena helvetet att spela mot serie a-lag som offtast bestod av El Shaarawy - Doumbia - Ibarbo - Gervinho i anfallet. Sen slängdes givetvis Musa in efter att matchen hade börjat.
Citera
2017-01-20, 16:01
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jag är förvånad över att de stängde ner WL så snabbt som de gjorde. Trodde att det skulle ta dem fram tills typ 1 månad innan release av fifa 18 innan de skulle reagera. Detta är väldigt bra för att vara EA.

WL är trots allt deras competitive mode. Hade de inte stängt ner WL och inte fixat glitchen så hade det tagit hus i helvete på sociala medier. Youtubers som genererar flera miljoner views och har stort inflytande på fifa communityt tillsammans hade klagat sönder och ett eller flera stora gamingtidningar hade troligtvis rapporterat om det. Detta hade sett väldigt dåligt ut för EA och deras spel. Det minsta de kunde göra (stänga ner WL) har de gjort, nu återstår det att se hur länge det dröjer innan glitchen patchas bort. De har fortfarande inte fixat draften, så om man ska gå efter det så lär det ta ett bra tag.
Vad menar du? Spelar aldrig WL (laggar så jävla mycket för mig..) Är det nedstängt?

Jag spelar säsonger och där kan man bli drabbad av glitchen också, inte bara i WL.
Citera
2017-01-20, 16:08
Medlem
Herculandes avatar
Bara jag som tycker det är synd att man inte kan ändra positioner i startelvan längre? Tex att man teoretiskt kan skapa en elva som är 2-6-2?

Att kunna justera elvan har hjälpt mig en hel del mot spelare som spelar bollen i backlinjen när de leder och försöker döda tid!
Citera
2017-01-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
Bara jag som tycker det är synd att man inte kan ändra positioner i startelvan längre? Tex att man teoretiskt kan skapa en elva som är 2-6-2?

Att kunna justera elvan har hjälpt mig en hel del mot spelare som spelar bollen i backlinjen när de leder och försöker döda tid!

tror problemet är att det missbrukas för mycket.. då tar de hellre bort funktionen.. tycker dock hög press och aggresivitet skulle kunna vara kraftfullare vid underläge.. så laget sätter riktig press på spelarna i backlinjen...
Citera
2017-01-20, 16:29
Medlem
Storepojkes avatar
Jag har den här fifa 17 appen. "Companion" heter den!

Köper ofta spelare och säljer för någon tusing mer!

Nu när jag följt pengarna noga så ser jag att jag inte går plus alls!!

Köpte Matuidi för tex 78 000 coins och sålde för 82500! Ändå hamnade jag på lika mycket coins som innan jag sålde han??
Citera
2017-01-20, 16:34
Medlem
Qirrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke

Köpte Matuidi för tex 78 000 coins och sålde för 82500! Ändå hamnade jag på lika mycket coins som innan jag sålde han??
EA tar 5% skatt på allt du säljer. Så ha med det i dina uträkningar.
Citera
2017-01-20, 16:37
Medlem
Citat:

5% tax på alla sälj.. dvs 500 coins per 10k.. så för 80k är det ca 4000 i tax därav tjänade du inget..
Citera
2017-01-20, 16:38
Medlem
https://www.futbin.com/17/squad/1278961

Vad borde jag göra med laget? Har 400k, PS4. Försvaret känns ok, mitten också. Testade Griez, men klickade aldrig. Byter till 41212(2) in-game. Spara vidare?
Citera
2017-01-20, 16:39
Medlem
Citat:

EA tar ALLTID en tax-avgift på 5% på alla försäljningar. Så om du säljer för 82,5k så försvinner 4125 i tax. Alltså går du med 375 coins i vinst om du köper för 78k och säljer för 82,5k. Om jag räknat rätt i huvudet

Du kan kolla denna för att lättare se:
http://fifatools.com/
Senast redigerad av grahnen 2017-01-20 kl. 16:41.
Citera
2017-01-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warseven
https://www.futbin.com/17/squad/1278961

Vad borde jag göra med laget? Har 400k, PS4. Försvaret känns ok, mitten också. Testade Griez, men klickade aldrig. Byter till 41212(2) in-game. Spara vidare?

enda jag hade gjort vore isf byta Fährmann mot Neuer.. men hört Fährmann är grym också...
Kanske byta upp Ben Yedder mot Lacazette i framtiden.. smaksak
Citera
2017-01-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
enda jag hade gjort vore isf byta Fährmann mot Neuer.. men hört Fährmann är grym också...
Kanske byta upp Ben Yedder mot Lacazette i framtiden.. smaksak

Ja, testat TOTGS-Fährmann också men klickade aldrig. Samma med Neuer. Ja Lacazette kanske är något. Ska testa, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in