Citat:
Ja.
Men får jag fråga vidare?
Kvinnor speciellt inom jehovas anser sig vara mycket bättre än andra kvinnor inom andra samfund.
Men även inom jehovas är kvinnor "lika dåliga"?
Det ses ner på kvinnor inom olika politiska inriktningar och inom olika religiösa inriktningar men ändå alltid detta tillåtandet att bli uppraggad?
Kvinnor med egen ekonomi men ändå behöver man en man men då på ett finare vis än de sämre bemedlade kvinnorna? Och där kommer kanske just jehovas in att ta på sig synen att se ner på sina medsystrar?
Det är alltså jehovas detta och då det på ett kvinnligt vis att kunna se ner EXTRA MYCKET på andra kvinnor?
Det här handlar om kvinnor MAMMOR som inte vill stöta sig med mannen och som går med på att det egna barnet utsätts för pedofili.
För det är bara inom jehovas som SEKT såna saker inte ska tas upp.
Men ändå ska mamman här lovordas?
Kvinnor inom Jehovas,men vilka är dessa?
Har nån ens försökt med ett sanningens jehovas vittne tagit upp det som står i bibeln och deras egen bibel om blodskam?
Det står där,men man får inte ta upp/BENÄMNA det.
Och en frånskild mor med flera barn men träffar en annan karl?
Det går bra att göra som kvinna bland jehovas men inte som vanlig kvinna?wt
jag förstår inte skillnaden här?
Och då är jag varken jehovas eller wt men jag undrar över barnen här?
Var finns dessa mödrar ALLS för SINA EGNA BARN?
Men får jag fråga vidare?
Kvinnor speciellt inom jehovas anser sig vara mycket bättre än andra kvinnor inom andra samfund.
Men även inom jehovas är kvinnor "lika dåliga"?
Det ses ner på kvinnor inom olika politiska inriktningar och inom olika religiösa inriktningar men ändå alltid detta tillåtandet att bli uppraggad?
Kvinnor med egen ekonomi men ändå behöver man en man men då på ett finare vis än de sämre bemedlade kvinnorna? Och där kommer kanske just jehovas in att ta på sig synen att se ner på sina medsystrar?
Det är alltså jehovas detta och då det på ett kvinnligt vis att kunna se ner EXTRA MYCKET på andra kvinnor?
Det här handlar om kvinnor MAMMOR som inte vill stöta sig med mannen och som går med på att det egna barnet utsätts för pedofili.
För det är bara inom jehovas som SEKT såna saker inte ska tas upp.

Men ändå ska mamman här lovordas?
Kvinnor inom Jehovas,men vilka är dessa?
Har nån ens försökt med ett sanningens jehovas vittne tagit upp det som står i bibeln och deras egen bibel om blodskam?
Det står där,men man får inte ta upp/BENÄMNA det.
Och en frånskild mor med flera barn men träffar en annan karl?
Det går bra att göra som kvinna bland jehovas men inte som vanlig kvinna?wt
jag förstår inte skillnaden här?
Och då är jag varken jehovas eller wt men jag undrar över barnen här?
Var finns dessa mödrar ALLS för SINA EGNA BARN?
Lite svårt att hänga med i vad du menar.
Lättare att säga som så att vittnen -är- bäst i hela världen av alla människor och dom är även "The Happy People", lyckligast av alla. I alla fall står det så i deras litteratur. Det står även att dom är renast, mest välklädda, artigast, trevligast, frommast, ärligast utav alla. Dom är som juveler bland avskum, som en frisk fläkt i avloppet. Om man ska tro på vad dom säger om sig själva.
Men ja, det finns en inre outtalad ställning, även för kvinnorna, där äldsteretterna leder med förträffligheten och har "makten" i hönshuset. De som räknas lägst är väl singelmammor.
JVn är förväntade att förkasta sina döpta barn om de någonsin lämnar organisationen genom uteslutning. Det är ingen "lag" men det är ändå förväntat numera att även vända ryggen till sina döpta barn om de inte längre är aktiva vittnen utan att säga att dom inte tror på det längre.
Med barn menar jag de som är 18+ gamla. Omyndiga barn kastas inte (alltid) ut på gatan men de får inte diskutera andliga saker ihop längre. Det är mat och husrum som gäller bara.
Sen kan det skilja sig i andra länder där myndigheterna inte bryr sig och det är inte helt ovanligt att tex 17 åringar blivit utslängda från hemmet.
Vittnena saknar naturlig tillgivenhet, därför är detta inga större problem för dom. Visst, kan kännas lite jobbigt men extra timmar i tjänsten är lösningen till allt. Begrava sig i orgens sysslor och man kan nästan glömma att man hade ungar öht!
Såg nyss på senaste Leah Reminis Scientologi-avslöjande serie och i detta avsnitt pratade dom med en familj som numera lämnat sekten, men om hur de inte heller hade några problem att utesluta sina familjemedlemmar. De har samma policy som JVn, att utesluta de som hoppar av och även kalla dom för fula namn (mobbning) JVn kallar sina för avfällingar/apostates, Scientologerna för "supressive persons".
I alla fall så hade ena sonen lämnat, mamman och tvillingbrorsan var fortfarande kvar. Och de "shunned" (ingen kontakt alls, inte ens hälsa) denna kille, som flyttade till sin pappa som fö aldrig vart en scientolog. Idén bakom är för att dom på så sätt ska kunna locka dom tillbaka, genom utpressning.
Vittnena binds fast för livet genom dopet, Scientologerna genom att skriva under ett 1 miljarders års långt kontrakt med sekten.
En dag då ringde pappan upp scientologbrorsan för att berätta att hans bror precis dött i en bilolycka. Han blev helt förkrossad och berättade för sin mamma, som bröt ihop. Alla dessa år de inte haft kontakt alls, som de nu aldrig kan få tillbaka.
Scientologiledarna ville inte att de skulle gå på hans begravning, för han var ju en SP, men det sket dom i och gick ändå. Sen började dom undersöka och granska rörelsen och insåg att allt bara var bluff och båg.
Pappan berättade att den avlidna sonen pratade om sin brorsa och mamma ofta hur mycket han saknade dom. En gång hade de vart ute och ätit med vänner och dom hade kommit på tal och den nu avlidna brorsan hade brutit ihop vid bordet av saknad, gråtit högt i restaurangen över sin mamma och brorsa som han inte får ha nån kontakt med alls.
Brorsan och mamman mår dåligt över det än idag fastän de numera förstår att de var hjärntvättade och bortom all reson.
Tänk vad hemskt!! Och det är precis så vittnena gör också! All den tid man kan ha att få rå om sin familj nu måste istället ledas till separation. Men vittnena lever inte för här och nu, de lever för en idé om något som ska hända i framtiden. Alltid i framtiden. Och den framtiden skjuts alltid framåt.