2017-01-10, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Den här frågan har säkert dykt upp förut. Men vilken karaktär i serien tycker ni minst om?
Jag har svårt för att verkligen tycka illa om någon karaktär i serien, då jag finner de flesta intressanta på något sätt. Men om det är någon karaktär som jag finner överflödig och som jag har svårt att sympatisera med/fatta tycke för, så är det Tony Blundetto (Steve Buscemi). Det är intressant, då jag vanligtvis gillar Buscemi som skådespelare. Men jag har svårt för Tony Blundetto av någon anledning.

Blundetto är ett egoistiskt klantarsle som mördar medlemmar ur Lupertazzifamiljen inklusive Phils bror som var capo, och försöker mörda Phil. Förstående att det inte var uppskattat bland resten av DiMeofamiljen att Tony Uncle John skulle skydda Tony Uncle Al, när vem som helst skulle kunna mördas som hämnd från Phil om han inte vore så old school så han lyssnade på sin boss, John.
Blundetto var ändå en karaktär som visar bilden av utsläppta långtidssittare som försöker ordna upp ett civilt liv då det kriminella livet orsakat honom själv så mycket lidande, men han kan inte hålla sig för att leva gangsterliv igen.

Ett annat hatobjekt var Christopher Moltisanti som gjorde bort sig gång på gång, men klarade sig för Tony fick faderskänslor för sin döde kamrats son. Tony sa ju själv på sjukhuset innan Chris skulle på rehab att om han inte älskat honom/om det vore någon annan så hade Tony mördat honom.

Men vad vore inte serien utan alla fuck ups. Hur intressant skulle affärsmannen Ralphie vara om han om han inte vore galen på fester eller beordrade mordet på sin styvson, eller Paulie om han inte haft sin mamma, trott på ockultism eller tyckt synd om sig själv hela tiden.

Stabila karaktärer som Silvio, Patsy (utöver att han några sekunder tänkte döda Tony) eller Bobby blir ganska ointressanta utöver att de kan chocka tittarna med att hota/mörda folk när de är lugna på ytan och att de inte är gaphalsar som Paulie, Chris eller Ralphie.
Citera
2017-01-17, 09:23
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Är det någon som har läst någon av de böcker som har skrivits om TV-serien och dess karaktärer? T. ex. The Sopranos - A family history, som - enligt den uppfattningen som jag får när jag googlar - har uppdaterats åtminstone så långt som under seriens fjärde säsong. Just den boken används ofta som referens för personlig information i artiklar om seriens karaktärer på engelska Wikipedia.
Citera
2017-01-17, 10:03
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
l

Ett annat hatobjekt var Christopher Moltisanti som gjorde bort sig gång på gång, men klarade sig för Tony fick faderskänslor för sin döde kamrats son. Tony sa ju själv på sjukhuset innan Chris skulle på rehab att om han inte älskat honom/om det vore någon annan så hade Tony mördat honom.
Har för mig att Chris har blodsband till Tony eller om det är Carmelas familj. Det glöms ofta bort att Adriana De La Cerva (Chris puma) döde far också var made man, därför hon är så inne maffiakretsarna.
Citera
2017-01-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Har för mig att Chris har blodsband till Tony eller om det är Carmelas familj. Det glöms ofta bort att Adriana De La Cerva (Chris puma) döde far också var made man, därför hon är så inne maffiakretsarna.

Tony är enligt Adriana till FBI-agenten släkt med Chris långt tillbaka i Neapel, annars är "blodsbandet" att Tony var nära vän med Chris farsa Dickie Moltisanti som sköts till döds av en polis när Chris var liten. Eftersom Tony och Dickie var som bröder kallar han Chris sin nephew / cousin (alla italienare verkar kalla varandra cousins i serien).

Carmela var kusin med Dickie Moltisanti, så Meadow och AJ är sysslingar med Chris.
Citera
2017-01-17, 17:33
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Nu, bara ett par-tre månader efter att jag plöjde igenom hela serien senast, så har jag snart betat av säsong ett igen. Sopranos är verkligen en grymt bra serie.
Citera
2017-01-22, 15:06
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Intressant hur Carmela har sina egna former av kärleks/otrohetsrelationer med andra män. Fader Intintola, Victor Musto, den manlige tennisläraren i s. 3, Furio Guinta. Även om hon i de flesta fall inte passerar gränsen till otrohet, så kompenserar hon på sätt och vis för/hämnas för Tonys frånvaro och hans egna otrohetsaffärer genom att ha sina egna former av förälskelser. Skillnaden är väl att hon sällan går från tanke till handling och är otrogen i praktiken.
Citera
2017-01-22, 16:10
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Spoilervarning

Citat:
Because of Nancy Marchand's death, David Chase decided that Livia should die as well. Livia's final scene was created using CGI with previous sound clips and scenes featuring Marchand. The cost was approximately $250,000.[1]

https://en.wikipedia.org/wiki/Proshai,_Livushka

Haha! Åh, att jag aldrig har lagt märke till det här förut. Andra avsnittet, tredje säsongen.

Här är scenen. Stor humor. Det sjukaste är, som sagt, att det här är första gången, som jag reagerar på att det skulle vara någonting konstigt med den.
Citera
2017-01-26, 08:10
Medlem
bananajoe33s avatar
Vad tror ni hände med ryssen i skogen som Christopher och Pauli hade problem med? eftersom man aldrig får veta det, jag tror han var uppe i ett träd och gömde sig.
Citera
2017-01-26, 08:58
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Spoilervarning

https://en.wikipedia.org/wiki/Proshai,_Livushka

Haha! Åh, att jag aldrig har lagt märke till det här förut. Andra avsnittet, tredje säsongen.

Här är scenen. Stor humor. Det sjukaste är, som sagt, att det här är första gången, som jag reagerar på att det skulle vara någonting konstigt med den.
Haha, underbart ändå 😂 Och så älskar jag hennes ryska hemhjälp!
Citera
2017-01-26, 09:00
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Intressant hur Carmela har sina egna former av kärleks/otrohetsrelationer med andra män. Fader Intintola, Victor Musto, den manlige tennisläraren i s. 3, Furio Guinta. Även om hon i de flesta fall inte passerar gränsen till otrohet, så kompenserar hon på sätt och vis för/hämnas för Tonys frånvaro och hans egna otrohetsaffärer genom att ha sina egna former av förälskelser. Skillnaden är väl att hon sällan går från tanke till handling och är otrogen i praktiken.
Framförallt söker hon väl bekräftelse och själslig näring, men hon och Furio blir ju kära på riktigt- vilket man inte kan påstå att Tony blir i någon av sina gumars.
Citera
2017-02-06, 10:30
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Bobby Bacala är ju för gullig med sitt lite oskuldsfulla, barnsliga sätt och sin fascination för modelltåg. Man blir nästan lite ledsen
Citera
2017-02-06, 19:20
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Bobby Bacala är ju för gullig med sitt lite oskuldsfulla, barnsliga sätt och sin fascination för modelltåg. Man blir nästan lite ledsen

Ja, han är en schysst skit, så det är tråkigt när han
och efter det blir lite hårdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in