Citat:
Den här frågan har säkert dykt upp förut. Men vilken karaktär i serien tycker ni minst om?
Jag har svårt för att verkligen tycka illa om någon karaktär i serien, då jag finner de flesta intressanta på något sätt. Men om det är någon karaktär som jag finner överflödig och som jag har svårt att sympatisera med/fatta tycke för, så är det Tony Blundetto (Steve Buscemi). Det är intressant, då jag vanligtvis gillar Buscemi som skådespelare. Men jag har svårt för Tony Blundetto av någon anledning.
Jag har svårt för att verkligen tycka illa om någon karaktär i serien, då jag finner de flesta intressanta på något sätt. Men om det är någon karaktär som jag finner överflödig och som jag har svårt att sympatisera med/fatta tycke för, så är det Tony Blundetto (Steve Buscemi). Det är intressant, då jag vanligtvis gillar Buscemi som skådespelare. Men jag har svårt för Tony Blundetto av någon anledning.
Blundetto är ett egoistiskt klantarsle som mördar medlemmar ur Lupertazzifamiljen inklusive Phils bror som var capo, och försöker mörda Phil. Förstående att det inte var uppskattat bland resten av DiMeofamiljen att Tony Uncle John skulle skydda Tony Uncle Al, när vem som helst skulle kunna mördas som hämnd från Phil om han inte vore så old school så han lyssnade på sin boss, John.
Blundetto var ändå en karaktär som visar bilden av utsläppta långtidssittare som försöker ordna upp ett civilt liv då det kriminella livet orsakat honom själv så mycket lidande, men han kan inte hålla sig för att leva gangsterliv igen.
Ett annat hatobjekt var Christopher Moltisanti som gjorde bort sig gång på gång, men klarade sig för Tony fick faderskänslor för sin döde kamrats son. Tony sa ju själv på sjukhuset innan Chris skulle på rehab att om han inte älskat honom/om det vore någon annan så hade Tony mördat honom.
Men vad vore inte serien utan alla fuck ups. Hur intressant skulle affärsmannen Ralphie vara om han om han inte vore galen på fester eller beordrade mordet på sin styvson, eller Paulie om han inte haft sin mamma, trott på ockultism eller tyckt synd om sig själv hela tiden.
Stabila karaktärer som Silvio, Patsy (utöver att han några sekunder tänkte döda Tony) eller Bobby blir ganska ointressanta utöver att de kan chocka tittarna med att hota/mörda folk när de är lugna på ytan och att de inte är gaphalsar som Paulie, Chris eller Ralphie.
😂 Och så älskar jag hennes ryska hemhjälp!