2017-01-07, 15:13
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag tittade närmre på priserna i min stad. Priset för 60 min, oljemassage ligger i snitt på 350-400kr. Vill du ha 90 min. kostar det 150kr extra.
Enligt ditt pris skulle 2 timmar kosta mer än en timme vilket är helt fel. Thailogik i all ära, men håll dig till sanningen.
Om du kollar priserna i Stockholm är det inte ovanligt med denna märkliga prissättning.
30 min = 250 kr
60 min = 350 kr
90 min = 600 kr
Citera
2017-01-08, 02:03
Medlem
Citat:
Jag tittade närmre på priserna i min stad. Priset för 60 min, oljemassage ligger i snitt på 350-400kr. Vill du ha 90 min. kostar det 150kr extra.
Enligt ditt pris skulle 2 timmar kosta mer än en timme vilket är helt fel. Thailogik i all ära, men håll dig till sanningen.

Du snackar i nattmössan. Och är dryg när du gör det.
Hur menar du att jag skriver att två timmar är dyrare än en?!

Det har, som påpekats många gånger i tråden, varit vanligt med den prisrelationen jag gav ett exempel på. Vad som händer i just din lilla stad är inte normen. Dessutom har prisbilden ändrats senaste två åren. I princip normalt med 400 nu och priset på 1,5 h ligger kvar på 600. På samma salonger kostade alltså 1,5 h 600 och 1 h 350.

http://www.thaimassageguiden.se/salonger/stockholm/soderort/thai-star-thaimassage_1656.html(1 h 300, 1,5 550)

Och hundratals andra exempel..
Citera
2017-01-08, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Du snackar i nattmössan. Och är dryg när du gör det.
Hur menar du att jag skriver att två timmar är dyrare än en?!

Det har, som påpekats många gånger i tråden, varit vanligt med den prisrelationen jag gav ett exempel på. Vad som händer i just din lilla stad är inte normen. Dessutom har prisbilden ändrats senaste två åren. I princip normalt med 400 nu och priset på 1,5 h ligger kvar på 600. På samma salonger kostade alltså 1,5 h 600 och 1 h 350.

http://www.thaimassageguiden.se/salonger/stockholm/soderort/thai-star-thaimassage_1656.html(1 h 300, 1,5 550)

Och hundratals andra exempel..

Som jag skrev så tittade jag på annonser i MIN stad. Enligt svensk standard är det ingen liten stad.

Svårt för er i Stockholm att förstå att det finns mer i Sverige än er "världsmetropol"
Citera
2017-01-08, 10:12
Medlem
Citat:
Som jag skrev så tittade jag på annonser i MIN stad. Enligt svensk standard är det ingen liten stad.

Svårt för er i Stockholm att förstå att det finns mer i Sverige än er "världsmetropol"

Du skrev att jag inte höll mig till sanningen och befäste det med hur det var i din stad. Prissättningen är likadan i Thailand och övriga Europa men det är antagligen inte heller evidens för "thailogik"?

Du skrev även "Enligt ditt pris skulle 2 timmar kosta mer än en timme vilket är helt fel.", så jag antar att "clevernicknamelogik" inte är något att hänga i julgranen.

Fast tack för komiken, alltid roligt när folk är så dryga när de har fel.
Citera
2017-01-08, 10:50
Medlem
Kära bröder.

Er broder här är väldigt öm och stel i hela kroppen och tänkte unna sig massage med lite extra krydda. Vart har vi sen bästa servicen på Hisingen i Göteborg?

Må väl och ta hand om er.
Citera
2017-01-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salah-Abdeslam
Ja.
Jag med
Citera
2017-01-08, 12:30
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
I Stockholm får du iallafall knulla på salongerna. Då jag uppfattade ett visst mått av attityd gentemot Stockholm i ditt meddelande så låter det som det var länge sedan herrn fick till det med en massös.
Citera
2017-01-08, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Du skrev att jag inte höll mig till sanningen och befäste det med hur det var i din stad. Prissättningen är likadan i Thailand och övriga Europa men det är antagligen inte heller evidens för "thailogik"?

Du skrev även "Enligt ditt pris skulle 2 timmar kosta mer än en timme vilket är helt fel.", så jag antar att "clevernicknamelogik" inte är något att hänga i julgranen.

Fast tack för komiken, alltid roligt när folk är så dryga när de har fel.

Du skrev att 60 min. kostar 300kr. , 90 min 500kr. Enligt detta skulle första och andra halvtimmarna kosta 150kr, sedan tredje halvtimmen 200kr. Då kan jag undra vad fjärde halvtimmen kostar! Var det så märkvärdigt!

Angående namn här på Flashback, så tycker jag inte du skall yttra dig. Se till att ta bort "Bulten" för den gör förmodligen mer skada än nytta.

Citat:
Ursprungligen postat av Fidelio69
I Stockholm får du iallafall knulla på salongerna. Då jag uppfattade ett visst mått av attityd gentemot Stockholm i ditt meddelande så låter det som det var länge sedan herrn fick till det med en massös.

Stockholm som stad har jag inget emot.
Närheten till Danmark gör det ganska enkelt att få till det man vill ha på en salong. Det till priser som betalas innan session. Där behöver inte prutas, och det är fullt lagligt!!!

Sedan en tid tillbaka finns det en privat massös till mitt förfogande. När det gäller sex så går det ingen nöd på mig.
Tack ändå för din så kallade omtanke.
Citera
2017-01-08, 17:49
Medlem
Citat:
Du skrev att 60 min. kostar 300kr. , 90 min 500kr. Enligt detta skulle första och andra halvtimmarna kosta 150kr, sedan tredje halvtimmen 200kr. Då kan jag undra vad fjärde halvtimmen kostar! Var det så märkvärdigt!

Angående namn här på Flashback, så tycker jag inte du skall yttra dig. Se till att ta bort "Bulten" för den gör förmodligen mer skada än nytta.

Stockholm som stad har jag inget emot.
Närheten till Danmark gör det ganska enkelt att få till det man vill ha på en salong. Det till priser som betalas innan session. Där behöver inte prutas, och det är fullt lagligt!!!

Sedan en tid tillbaka finns det en privat massös till mitt förfogande. När det gäller sex så går det ingen nöd på mig.
Tack ändå för din så kallade omtanke.

Stingslig kille

Har inte sagt något om ditt nick, endast din slutledningsförmåga.

Avsaknad av kunskap om klassiska karaktärer i kända böcker tydligare en annan sak. Bulten i Bo är en karaktär i Emil i Lönneberga.

Jag har inte sagt något om pris annat är det jag skrev. Du sa att de var osanning och började snacka goja och referera till din hemstad. Det är helt sant och det finns hundratals exempel på TMG exempelvis. Det ser likadant ut i Thailand.

Men om du vill vara typen som går till personangrepp istället för att möta sakfrågor är det ditt val. Oskönt om du frågar mig.
Citera
2017-01-08, 19:53
Bannlyst
Ömalm bra massage hyfsad kropp. Hj med munsprut. Fick jobba hårt för pengarna tömt innan och laddat med piller
Citera
2017-01-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Om du kollar priserna i Stockholm är det inte ovanligt med denna märkliga prissättning.
30 min = 250 kr
60 min = 350 kr
90 min = 600 kr

Kan inte se något märkligt i detta...om det handlar om massage med extra....Vill du ödsla 90 minuter på tjäna extra om du kan fixa det på 30 minuter...?
Är även ett sätt för seriösa salonger att slippa 2timmars pass...massera i 120 minuter är tufft fysiskt...
Citera
2017-01-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter123456
Kan inte se något märkligt i detta...om det handlar om massage med extra....Vill du ödsla 90 minuter på tjäna extra om du kan fixa det på 30 minuter...?
Är även ett sätt för seriösa salonger att slippa 2timmars pass...massera i 120 minuter är tufft fysiskt...

Fast många salonger tar dubbelt upp för två timmar, det är just 90 minuter som skiljer sig. Däremot är det många salonger som inte ens erbjuder mer än en timme nu. Och nej, skiter man i massagen tar man sannolikt inte 90 minuter. Om man inte vill slippa stress.

Vid adekvat thaimassage krävs minst 1,5 h för att gå igenom kroppen utan att stressa eller hoppa över muskelgrupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in