2017-01-08, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Det måste vara oerhört jobbigt för föräldrar att sörja över sina "döda" barn när dom fortfarande är vid liv. Omänskligt, men satan gör sitt bästa med att splittra familjer.

Även om man mister sin familj när man klipper banden så kan man i alla fall ha rent samvete att man inte låter sig ledas till helvetet av antikrist. Alla Jehovas vittnen som inte ångrar sig och ber om förlåtelse kommer dö i sina synder, för så är skrivet.

Det är en synd och ett brott mot mänskliga rättigheter att Jehovas vittnen skaffar barn som måste återhämta sig från sin barndom.

Varför låta döpa sig om man inte vill tro?

Ingen blir döpt som inte vet vad denne gör för val.
Citera
2017-01-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Usla, så bra att slippa dem då.
Jo verkligen. Jehovas vittnens människosyn är vedervärdig. Att man dessutom tar sig själv friheter som man förfasas när andra gör, visar bara hur blinda församlingen blir av den hårda styrningen från ledningen.

Ur vakna juli 2009 s.29
" Noone should be forced to worship in a way that he finds unacceptable or be made to choose between his beliefs and his family "

Hur förklarar du detta? Gammalt ljus?
Senast redigerad av Cattan 2017-01-08 kl. 09:29.
Citera
2017-01-08, 09:31
Medlem
Citat:
https://www.jw.org/sv/publikationer/...a-till-jehova/

Kan du verkligen inte svara på frågan?
Förstår du inte frågan? Är den för invecklad för dig?
Vad vill du jag ska förklara i frågeställningen?

Var god och svara på frågan, som du håller på nu får du Jehovas Vittnen att framstå som oresonliga och korkade.
Citera
2017-01-08, 09:37
Medlem
Citat:
Så du är också utanför församlingsgemenskapen?
https://www.jw.org/sv/publikationer/...a-till-jehova/

Oh ja! Har aldrig varit med. Inte intresserad av en gemenskap som kräver att jag ska tro på ett visst sätt. Väljer mina vänner där jag accepteras oavsett vad jag har för intressen och tro.

Acceptans för olikheter är utvecklande och inspirerande tycker jag och då passar inte jv för mig. Har bästa vänner som är homosexuella exempelvis. Härligt med människor som vågar vara sanna med sig själva!
Citera
2017-01-08, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMachine
Jag tror faktiskt inte att det finns några Jehovas Vittnen här på flashback. Men jag kan ju ha fel.

Du har fel.

Ser att det är bara sådana här som inte funnit sig i att bli tillrättavisade.

Så varför svara?
Citera
2017-01-08, 09:43
Medlem
Nu har jag svarat på din fråga. Till god ton hör då att du svarar på min. Hur ser du på citatet från vakna 2009 som jag frågade dig om?
Citera
2017-01-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cattan
Oh ja! Har aldrig varit med. Inte intresserad av en gemenskap som kräver att jag ska tro på ett visst sätt. Väljer mina vänner där jag accepteras oavsett vad jag har för intressen och tro.

Acceptans för olikheter är utvecklande och inspirerande tycker jag och då passar inte jv för mig. Har bästa vänner som är homosexuella exempelvis. Härligt med människor som vågar vara sanna med sig själva!

Vilka vittnen har homosexuella som bästa vänner.
Vän kanske.

Du tror inte bibeln är Guds ord?
Citera
2017-01-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cattan
Nu har jag svarat på din fråga. Till god ton hör då att du svarar på min. Hur ser du på citatet från vakna 2009 som jag frågade dig om?

Ingen t ex skiljer sig för att inte den andra parten inte vill ha samma tro e t c.
Senast redigerad av Varjverumxx 2017-01-08 kl. 09:54.
Citera
2017-01-08, 10:09
Medlem
Nej. Jag är inte gudstroende. Gjorde några försök men blev avskräckt ganska snabbt då jag såg vad religionen kan missbrukas.

Vad bra att ingen inom jv skiljer sig bara för att parterna har olika tro. Hur är det med en förälder som har ett barn som lämnar jv och går med i katolska kyrkan, får de hälsa på och umgås med sitt barn?
Citera
2017-01-08, 10:12
Medlem
Citat:
Ingen t ex skiljer sig för att inte den andra parten inte vill ha samma tro e t c.

Såklart inget vittne tar ut skilsmässa för att partnern blir utesluten. Skilsmässa är ju inte okej bland vittnena.

Kommer jag att få svar på min fråga månntro?
Citera
2017-01-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Såklart inget vittne tar ut skilsmässa för att partnern blir utesluten. Skilsmässa är ju inte okej bland vittnena.

Kommer jag att få svar på min fråga månntro?

Du har fått svar, men de accepterar du inte.
Citera
2017-01-08, 10:22
Medlem
Citat:
Du har fått svar, men de accepterar du inte.

Jag har inte fått svar på frågan. Eftersom frågan är obekväm för dig skickade du en länk till en broschyr som inte heller svarar på frågan.

Frågan är tudelad och lyder:

Om ett vittne vägrar att besvara en hälsning från en som lämnat församlingen och istället vänder ryggen till och går därifrån, vem tar då avstånd från vem?
Om en som lämnat församlingen ville ha fortsatt kontakt med dig, hur skulle du då göra?

Du har inte svarat på någon av dessa delfrågor, utan bara pratat om annat.

Kan du vara så vänlig att svara direkt på frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in