2017-01-07, 19:25
Medlem
Vasectomaters avatar
Vittnenas årsbok 2017 har precis släppts. Mycket intressant. Det visar sig att antalet smorda som deltog under åminnelsen 2016 har ökat med 2836 personer!
De ligger nu alltså på 18013 pers, året innan 2015 var dom 15177.

Detta måste verkligen vara jobbigt för JV ledarna och pinsamt. Jag är förvånad att dom inte bara fifflar med siffrorna och låter antalet sjunka istället, vilket dom profeterat om i alla år. Jag menar, dom har ju inga problem annars med att fiffla med sina siffror och vittvätta sin historik.

Pinsamt Vakttornet!! "Miljoner människor som lever nu kommer definitivt att dö" får bli deras nya slogan.

Jag siar på att de kommer antingen att stryka antalet 144 tusen och säga att siffran är figurlig genom nytt ljus. Eller stryka de två olika klasserna helt och hållet. Vilket låter mindre sannolikt för då har dom ju alla Jesus som medlare och styrande kretsen blir obetydlig och förlorar sin makt.

Men nåt är i görningen, särskilt med tanke på VT feb 2017 studieartikel där styrande kretsen verkligen hamrar in att dom inte är inspirerade av Gud.

Det ska bli ett intressant 2017!
Citera
2017-01-07, 19:54
Medlem
Vasectomaters avatar
Årsboken; https://download-a.akamaihd.net/file.../9a/yb17_E.pdf

0% tillväxt i både USA och Sverige. Största tillväxt i u-länder, där Congo leder med 22% tillökning sen 2015.
Finland -1%. Australien och Nya Zeeland 0%, inte helt oväntat med tanke på ARC.

Vad kul för det världsvida arbetet att bygga rikets salar i Congo då. Undrar om de blir lika fina som det helt onödiga skrytbygget i Fishkill eller om de får nöja sig med lerhyddor.

Det är ju konstaterat att tillväxten är intern och från fattiga och outvecklade länder med låg utbildning.
Citera
2017-01-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Sluta slingra dig, svara bara på frågan.

Som sagt, du har valt din väg och det man sår får man skörda.
Citera
2017-01-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Vilket inte säger någonting. Vad får man skörda när man går ur JV? Inte teologiskt, utan från vänner och medlemmar?
Citera
2017-01-07, 22:55
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Det måste vara oerhört jobbigt för föräldrar att sörja över sina "döda" barn när dom fortfarande är vid liv. Omänskligt, men satan gör sitt bästa med att splittra familjer.

Även om man mister sin familj när man klipper banden så kan man i alla fall ha rent samvete att man inte låter sig ledas till helvetet av antikrist. Alla Jehovas vittnen som inte ångrar sig och ber om förlåtelse kommer dö i sina synder, för så är skrivet.

Det är en synd och ett brott mot mänskliga rättigheter att Jehovas vittnen skaffar barn som måste återhämta sig från sin barndom.
Citera
2017-01-07, 22:59
Medlem
Citat:

Vilket innebär att bli utfryst av sina gamla vänner på grund av sin tro. Vilka usla vänner.
Citera
2017-01-07, 23:02
Medlem
Citat:

Har du inget bättre att komma med? Klarar du inte ens att svara på min enkla frågeställning?
För att göra det lättare för dig kommer den här i repris:

"Jag påstår att det är de som är kvar i församlingen som tar avstånd från den som lämnat, inte tvärtom. Kan du se det?
Om en som lämnat församlingen försöker fortsätta ha kontakt med dig, vad gör du då?"

Vill du att jag förtydligar mig?
Citera
2017-01-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Vittnenas årsbok 2017 har precis släppts. Mycket intressant. Det visar sig att antalet smorda som deltog under åminnelsen 2016 har ökat med 2836 personer!
De ligger nu alltså på 18013 pers, året innan 2015 var dom 15177.

Detta måste verkligen vara jobbigt för JV ledarna och pinsamt. Jag är förvånad att dom inte bara fifflar med siffrorna och låter antalet sjunka istället, vilket dom profeterat om i alla år. Jag menar, dom har ju inga problem annars med att fiffla med sina siffror och vittvätta sin historik.

Pinsamt Vakttornet!! "Miljoner människor som lever nu kommer definitivt att dö" får bli deras nya slogan.

Jag siar på att de kommer antingen att stryka antalet 144 tusen och säga att siffran är figurlig genom nytt ljus. Eller stryka de två olika klasserna helt och hållet. Vilket låter mindre sannolikt för då har dom ju alla Jesus som medlare och styrande kretsen blir obetydlig och förlorar sin makt.

Men nåt är i görningen, särskilt med tanke på VT feb 2017 studieartikel där styrande kretsen verkligen hamrar in att dom inte är inspirerade av Gud.

Det ska bli ett intressant 2017!

Är det läge att återigen tala om "verkligt smorda"?
Citera
2017-01-08, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vilket inte säger någonting. Vad får man skörda när man går ur JV? Inte teologiskt, utan från vänner och medlemmar?

Alla som det predikas för har sin möjlighet att välja väg.

Matteus 7:13, 14
13 Gå in genom den trånga porten; därför att bred och rymlig är den väg som leder till tillintetgörelse, och många är de som går in på den; 14 men trång är den port och smal den väg som leder till liv, och få är de som finner den.

Den som valt Guds väg och låtit döpa sig och lovat JHWH Gud evig tro, som sedan inte vill följa den smala vägen, har gjort sitt val av egen fri vilja.
Citera
2017-01-08, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cattan
Vilket innebär att bli utfryst av sina gamla vänner på grund av sin tro. Vilka usla vänner.

Usla, så bra att slippa dem då.
Citera
2017-01-08, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Hur kan det komma sig? Funkar inte tystnadsplikten inom JV?

Vilken tystnadsplikt?
Om någon vandrar oordentligt ser ju alla det.
Citera
2017-01-08, 08:56
Medlem
Citat:
Alla som det predikas för har sin möjlighet att välja väg.

Matteus 7:13, 14
13 Gå in genom den trånga porten; därför att bred och rymlig är den väg som leder till tillintetgörelse, och många är de som går in på den; 14 men trång är den port och smal den väg som leder till liv, och få är de som finner den.

Den som valt Guds väg och låtit döpa sig och lovat JHWH Gud evig tro, som sedan inte vill följa den smala vägen, har gjort sitt val av egen fri vilja.

Du fortsätter att slingra dig och prata om annat. Har du verkligen inget svar på den verkliga frågan?
Vem är det som ar avstånd från vem?
Hur skulle du göra om någon lämnade församlingen men ville ha fortsatt kontakt med dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in