2017-01-04, 11:33
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Kollade nyss på han som låg etta på FUT Champions. Ärligt talat sticker hans spel inte ut så mycket jämfört med de man kommer upp mot i de höga divisionerna. Som sagt känns det vinnande konceptet väldigt enformigt detta FIFA vilket jag tycker är jävligt synd. Skills är inte lönt längre. Bara kolla hur bollen sticker iväg efter man gjort överstegsfinter och dylikt.

Kollade på han Boras nu. Duktig kille. Var en del som skiljde på den taktiken han körde och den vi har. Framförallt pace där han hade 60 medan vi har 90. Och press/aggressivitet där han kör 60 och vi har typ 30.

Skills är visst lönt? Typ det bästa du kan göra. Ditt exempel boraslegend. Det är något han använder sjukt mycket, bodyfeint/dubbel body feint och vänder inåt. Skills är något som tar ditt spel till nästa nivå. Förmodligen gör du dina finter i fel lägen.

Och det är stor skillnad på division 1 och de som kommer topp i futchampions.
Citera
2017-01-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Priserna på de kort jag bevakar ligger på all time low just nu. Typ. Frågan är som alltid när största dippen nås.

Hur tänker ni andra inför POTY? Kommer ni investera i dyra kort för att sälja när POTY är över? Vilken prisklass på korten är det ni spanar på isf?

Har haft koll på mitt kommande lag senaste veckan typ, det kostar 1,7m och har gått ner till 1,6m. Så det är fan inte mycket... Hoppas på att det dippar lite mer men börjar bli mer o mer osäker, inte så långt kvar till TOTY nu. Får se när jag köper...

Citat:
Ursprungligen postat av Jesperown
https://gyazo.com/54c9dda3d2e7be4d28e5e19d89866f2a

Söker tips och feedback till detta lag, känner mig inte riktigt nöjd med laget... någonting jsg bör ändra på? Har ca 300k löst. Tack på förhand!

Funderar på att byta till detta: https://gyazo.com/3a793acd5291795b9afb4707c97b100b
Bra eller sämre??
E: pogba har 8 kemi ingame så kemin på honom struntar ni i! Är nöjd med honom

Det andra ser ju klart bättre ut, enbart pga av att Toure har defensiva kvalitéer. Ett tre-manna mittfält där de två CM's har 50 och 59 i defensiv rating finns inte på kartan att jag skulle ha, sen kanske andra klarar av att köra så. Pogba är ju allround och skulle klara en sådan roll men han är ju CAM där.

Testade för första gången Kanté i veckan, väldigt sen på den bollen men fan var gó han var! Planerat att köpa hans IF när priserna dippar lite, skall bli kul att testa det när hans vanliga var grymt. Mittbacksändringen vet jag inte, inte testat någon av dem men Bailly möter man ju var o varannan match och är jobbig att möta.

Hur är Pogba? Ser nice ut... Ser inga problem i att köra 8 i kemi, så länge laget har 100 så kan jag köra 8 i kemi på ett par spelare. Kunde absolut INTE göra det fram till någon månad sedan, tog emot i början (varit lite kemi-nörd, aldrig byggt något utan full kemi innan) men jag märker ingen skillnad i att köra med 8 i kemi. Öppnar en del dörrar ibland med hybrider.

Citat:
Ursprungligen postat av RolfRoland
Zlatan blev POTM i december.

http://www.skysports.com/

Det är inte den utmärkelsen som gäller, den du länka till heter PFA någonting. Nomineringarna för den utmärkelsen som gäller med EA Sports har väl inte ens kommit ut? Nomineringarna borde komma ut i dagarna och jag tror utmärkelsen utses den 13:e eller 14:e Januari
Senast redigerad av grahnen 2017-01-04 kl. 11:43.
Citera
2017-01-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Segrarna vi tar känns bara turliga och att känna man spelade snyggt och verkligen ägde sin motståndare finns ej på kartan känns det som.

Tycker att den stora skillnaden jämfört med typ FIFA15 (som jag håller som ett av de bättre, trots paceabuse) är att det är så himla lätt att försvara i FIFA17. Även noobs får hjälp av AI att försvara, AI automatbryter, automatnickar, automatblockar skott osv.

Därför är det mycket svårare att spela ut en motståndare med kreativitet, för att AI redan har förutsett exakt vad du ska göra. De svåra, snygga genomskärarna plockar ju en AI-spelare upp direkt. Finter? Samma där.
Citera
2017-01-04, 11:41
Medlem
Värt att köpa några Zlatans för potm sbc då jag kan tänka mig att han kommer krävas i minst en.
Har råd med 5 stycken och en hel tradepile med svenska guldspelare.
Citera
2017-01-04, 11:58
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ang MM spekuleras det om Melbourne Victory vs Adelaide i helgen. Spelarna i Melbourne kostar typ 1.5k redan nu. Den som har spelare därifrån rekommenderas sälja alla utom en nu och genast. Om eller när den kommer i MM lär kravet ändå vara 1 spelare från endera klubb och en elva från Australien, och priserna droppa till humana 200-400 coins per spelare.
Citera
2017-01-04, 12:24
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Testade för första gången Kanté i veckan, väldigt sen på den bollen men fan var gó han var! Planerat att köpa hans IF när priserna dippar lite, skall bli kul att testa det när hans vanliga var grymt. Mittbacksändringen vet jag inte, inte testat någon av dem men Bailly möter man ju var o varannan match och är jobbig att möta.

Kanté IF är det viktigaste kortet i mina lagbyggen. Han är otrolig på innermitten och har räddat mig många gpnger både offensivt och defensivt.

Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Det är inte den utmärkelsen som gäller, den du länka till heter PFA någonting. Nomineringarna för den utmärkelsen som gäller med EA Sports har väl inte ens kommit ut? Nomineringarna borde komma ut i dagarna och jag tror utmärkelsen utses den 13:e eller 14:e Januari
Ok helt fel av mig! Jag som hoppades på en ny SBC inom kort. Ser att alla silver MFF-spelare rusat iväg sedan detta kom ut vid elvatiden i förmiddags så kanske är läge att sälja av sina kort ändå.
Citera
2017-01-04, 12:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Hett tips till folket - James Milner närmar sig sin 600e match. Vilka klubbar ni behöver köpa spelare från då får ni klura ut själva...

https://twitter.com/TEAMtalk/status/816581112302596096?ref_src=twsrc%5Etfw
Citera
2017-01-04, 12:50
Medlem
Då va man la kvalificerad då, 4 snabba o färdig, bara o göra 🏆 Ses till helgen gubbar ⚽
Citera
2017-01-04, 13:10
Medlem
Citat:
Hett tips till folket - James Milner närmar sig sin 600e match. Vilka klubbar ni behöver köpa spelare från då får ni klura ut själva...

https://twitter.com/TEAMtalk/status/816581112302596096?ref_src=twsrc%5Etfw

City och Aston Villa bör ju va givna isåfall. Även många matcher för Newcastle och Leeds.. =)
Citera
2017-01-04, 13:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
City och Aston Villa bör ju va givna isåfall. Även många matcher för Newcastle och Leeds.. =)

Jo. Hade redan spelare ur klubbarna men köpte några extra så man har om det händer. Lite oklart bara om siffran i tweeten stämmer, enligt Transfermarkt ligger han på 579. Är det bara 10 matcher kvar kan det bli aktuellt med en SBC i mars/april tänker jag. Är det 21, då är det tveksamt om det blir denna säsong.
Citera
2017-01-04, 13:20
Medlem
Citat:
Jo. Hade redan spelare ur klubbarna men köpte några extra så man har om det händer. Lite oklart bara om siffran i tweeten stämmer, enligt Transfermarkt ligger han på 579. Är det bara 10 matcher kvar kan det bli aktuellt med en SBC i mars/april tänker jag. Är det 21, då är det tveksamt om det blir denna säsong.

ja, får undersöka saken ikväll
Citera
2017-01-04, 13:57
Medlem
Tjena gott folk!

Jag sitter och funderar på vilket lag ja ska köra ihop med lacazette sbc. Hade sif Balotelli innan, men ogillade honom starkt. Behöver därför er hjälp med att fixa ihop en trupp. Spelar antingen 4-3-2-1 eller 4-3-1-2. Har ca 750 k på kontot just nu. Tack för hjälpen!
https://www.futbin.com/17/squad/992710
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in