2017-01-04, 14:15
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Använd dom som LF och RF istället. Körde också med dom som yttrar men bytte sedan och nu funkar det mycket bättre. Salah kan även rekommenderas.

edit: då måste du dock byta formation till 4-3-2-1
"Problemet" då är att jag måste byta position på min största poänggörare Eder från COM till CM, vet inte om jag vill det. Men just 4-3-2-1 är en formation jag använder på mitt fitness-team, och det fungerar riktigt fint. Speciellt RF & LF-positionerna.
Citera
2017-01-04, 14:22
Medlem
kaakis avatar
Varför har MFF spelarna gått upp i pris?
Citera
2017-01-04, 14:29
Medlem
Qirrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaki
Varför har MFF spelarna gått upp i pris?
Zlatan blir (förmodligen) månadens spelare i Premier League och får då en sbc där troligtvis MFF-spelare kan behövas.
Citera
2017-01-04, 14:53
Medlem
När är det läge att öppna alla sparade paket för toty? Ska man vänta tills 14e (enligt fifa-kalendern) då det är "full squad release" eller börja öppna redan 9e då backar/målisar släpps?? / orutinerad
Citera
2017-01-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godlike88
Tjena gott folk!

Jag sitter och funderar på vilket lag ja ska köra ihop med lacazette sbc. Hade sif Balotelli innan, men ogillade honom starkt. Behöver därför er hjälp med att fixa ihop en trupp. Spelar antingen 4-3-2-1 eller 4-3-1-2. Har ca 750 k på kontot just nu. Tack för hjälpen!
https://www.futbin.com/17/squad/992710

Glömde tillägga att jag får 100 k imorgon pga wl deltagande. Avslutade på elit 2. Ska man öppna paketen eller avvakta? Inga tips på vilka lirare jag ska köra med lacazette?
Citera
2017-01-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beng14beng
När är det läge att öppna alla sparade paket för toty? Ska man vänta tills 14e (enligt fifa-kalendern) då det är "full squad release" eller börja öppna redan 9e då backar/målisar släpps?? / orutinerad

Jag kommer öppna alla mina sparade paket när alla TOTY-spelare finns i pack. Det är det jag hört från en del att man skall göra, större chans att få ett blått kort när det är fler sådana kort i packs. Om det stämmer vet jag inte men det borde väl vara så?

Citat:
Ursprungligen postat av RolfRoland
Kanté IF är det viktigaste kortet i mina lagbyggen. Han är otrolig på innermitten och har räddat mig många gpnger både offensivt och defensivt.

Ok helt fel av mig! Jag som hoppades på en ny SBC inom kort. Ser att alla silver MFF-spelare rusat iväg sedan detta kom ut vid elvatiden i förmiddags så kanske är läge att sälja av sina kort ändå.

Det låter lovande angående Kanté! Längtar efter mitt kommande lag nu.

Ingen fara. Ja, det kan ibland vara bättre att sälja innan för att vara garanterad vinst på korten. När SBC:n kommer så är det ju inte helt säkert att det kommer krävas Malmö-spelare. O andra sidan så kanske priserna stiger på dem spelarna OM det blir en SBC som kräver det.
Senast redigerad av grahnen 2017-01-04 kl. 15:04.
Citera
2017-01-04, 15:32
Medlem
Lotavoss avatar
Jaha då har man fullbordat raset från div1 till hordiv3 på 2 dagar. Behöver 1 pinne sista matchen står 4-3 ben arfa har helt öppet läge 87:e men givetvis skjuter han utanför. I 90e så har jag helt 1on1 med målvakten men då springer min egen jävla horback in framför så jag inte kan skjuta. Sparkade sönder skrivbordet och skrek som fan. Jävla horspel
Citera
2017-01-04, 15:40
Medlem
Gikts avatar
Alltså det här jävla horspelet!!!!!!
Jag spelar i div 2, fifa 16 vann jag div 1.....
Så jag är ju inte dålig men det är helt omöjligt för mig att kvala in till fut champions... Åker ut i semin hela tiden... ok jag kan ta förluster men när mina gubbar missar öppna mål från 30 cm avstånd i minut 87, backar som helt plötsligt ska ta emot bollen i eget straffområde i 89 minuten på hörnor och tappar bollen rakt till deras spelare... målvakt som tappar bollen på världens lösaste nick o in i mål.... & ni behöver inte säga att det händer dina motståndare oxå. Nej aldrig någonsin har jag fått någon studs med mig
Fittspel!!!
Citera
2017-01-04, 15:48
Medlem
Herculandes avatar
Inatt får man ju sina packs från helgens FUT Champs!

Får man sina monthly rewards inatt på FUT CHAMPS också?
Citera
2017-01-04, 16:35
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Skills är visst lönt? Typ det bästa du kan göra. Ditt exempel boraslegend. Det är något han använder sjukt mycket, bodyfeint/dubbel body feint och vänder inåt. Skills är något som tar ditt spel till nästa nivå. Förmodligen gör du dina finter i fel lägen.

Och det är stor skillnad på division 1 och de som kommer topp i futchampions.

Bara basic skills är lönt. Sånt som man gör i sömnen. Skottfint typ. Allt snyggt man tränat sig på genom åren är ingen mening använda sig av längre. Detta gynnar alla som normalt sett inte är duktiga på skills vilket jag kan tycka är trist.
Citera
2017-01-04, 17:23
Medlem
Hej!

Jag skulle behöva lite tips. Tidigare spelade jag med 4-3-3 och en offensiv. Funkade ok men Messi och Hazard blev inte sä involverade som dom borde.

La om nu till 4-3-2-1.. Asså tycker ni inte att de blir väldigt långt från mittfält till anfallare? Så känns det nästan som om mina 3 anfallare snubblar på varandra. De blir också jävligt tjockt med försvarare. Har jag missat något här? Tips välkomnas!
Citera
2017-01-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godlike88
Tjena gott folk!

Jag sitter och funderar på vilket lag ja ska köra ihop med lacazette sbc. Hade sif Balotelli innan, men ogillade honom starkt. Behöver därför er hjälp med att fixa ihop en trupp. Spelar antingen 4-3-2-1 eller 4-3-1-2. Har ca 750 k på kontot just nu. Tack för hjälpen!
https://www.futbin.com/17/squad/992710

Jag kör med IF cavani 87, funkar utmärkt snittat 1 mål per match i div 2/3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in