2016-12-13, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
packade IF Naingolan idag bästa detta året i coinsvärde
Hehe grattis. Kört lite drafts nu och fått naingolan if ett par ggr, riktigt skön:P. Sitter här o har pungat 1600 nya fifa coins men nu så kommer jag inte in på servrarna. bara jag?
Citera
2016-12-13, 10:13
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Har 81 men jag vinner knappt första matchen så sjukt hur trasigt det är känns som att motståndarn är den enda som får momentum alltid ett skit mål i slutet :/

Kan ha 30 skott på mål men dom går inte in doms målvakter räddar dom sjukaste skotten och så gått som varje friläge tar dom eller så flippar mina gubbar och bränner över eller utanför fast man knappt tar i nått medans min målvakt släpper in dom lättaste bollarna har provat 5 olika målvakter men det är samma skit.

Torska kvalet idag när han skjuter ett slött skott på min målvakt som boxar ut den fast han får bollen i famnen min spelare hinner först på den men aset glidtacklar in bollen av sig självt jag tryckte inte på en knapp jävel bevisar ju bara hur sjukt äckligt kvalet är stog 2-2 med 2 min kvar på tilläggs minuterna...

Släng in ett gäng bronsspelare på bänken så att din teamrating sänks ytterligare. Jag har 3 (CB/DM/Anfallare), max 4 supersubs och resten är bronsspelare.
Citera
2016-12-13, 10:50
Medlem
KorvkastarNs avatar
Nån annan som inte kan köpa fifa points? jag som hade bra känsla och tänkte bränna av 750p :/
Citera
2016-12-13, 11:06
Medlem
Hej boys!

Vad tror ni om detta lag inför weekend league?

http://www.futhead.com/17/squads/3080803/

är lite osäker på om det är tillräckligt balanserat, tar gärna i mot tips på ändringar osv...

///
Citera
2016-12-13, 11:47
Medlem
Cisco9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leftyhanded
Hej boys!

Vad tror ni om detta lag inför weekend league?

http://www.futhead.com/17/squads/3080803/

är lite osäker på om det är tillräckligt balanserat, tar gärna i mot tips på ändringar osv...

///

Körde med N'zonzi helgen som var, och gillade inte honom alls. Kortet ser bra ut för en CDM men tyckte han kändes allmänt trög. Speciellt om man jämför med Kante som jag körde med veckan dessförinnan. Kanske M/M som är problemet? I övrigt ser det bra ut, dock inte testat Pepe eller Ter Stegen. Gillar du Pepe?

Kommer nog själv köra på https://www.futbin.com/17/squad/673013. Tankar?
Citera
2016-12-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cisco9
Körde med N'zonzi helgen som var, och gillade inte honom alls. Kortet ser bra ut för en CDM men tyckte han kändes allmänt trög. Speciellt om man jämför med Kante som jag körde med veckan dessförinnan. Kanske M/M som är problemet? I övrigt ser det bra ut, dock inte testat Pepe eller Ter Stegen. Gillar du Pepe?

Kommer nog själv köra på https://www.futbin.com/17/squad/673013. Tankar?

Hej hej o tack för feedback.. kanske ska prova någon annan då, men vill ju få till det med kemin också.. Har aldrig provat Pepe men tycker kortet hans ser bra ut. Jag hade typ samma lag som dig i senaste WL men i 4-3-2-1 men fick fan inte till det så bestämde mig för att sälja av skitet

Tycker laget ditt ser riktigt bra ut är väl bara bailly jag hade bytt ut mot Koscielny.
Sen får inte jag personligen till det med 4-1-2-1-2(2)....
Citera
2016-12-13, 13:42
Medlem
KaptenKralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
Gold 2 blev det för mig efter en katastrofal fredag. Sen gick det fantastiskt bra på söndagen av någon anledning så det blir nog att börja spela matcher på lördag/söndag istället. Känns som att proffsen börjar beta av sina matcher redan på fredagen så ett tips till oss vanliga dödliga är att köra på söndagen när proffsen spelat klart sina matcher. Har känt av denna skillnad i stort sett varje helg nu.

Skönt dock att slippa det nerviga kvalet
Guld 2 är en bra jobbat! Vad lirar du för lag? Har också märkt att söndagar och söndagkvällarna speciellt, är grymt enkla matcher. Dåligt motstånd och många som ragequittar

Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Jag började köra 4-2-3-1 (2) häromveckan och har verkligen hittat rätt med den formationen. Har inte riktigt fått till det med någon formation tidigare. Tyckte 4-3-3(4) funkade OK ett tag men sen när jag kom högre upp i divisionerna tappade jag det helt. Kör dessa lag just nu med den formationen:

https://www.futbin.com/17/squad/488411
https://www.futbin.com/17/squad/162735

Funkar riktigt bra. Bra för bollinnehåll som jag kör mycket på. Lätt hitta upp med boll till anfallare, bra ytor att lägga tillbaka på gubbe eller vägga med CAM som löper upp i banan. Bra ytor på kanterna. Kör ganska lågt försvar i Custom och stannar med alla försvarare plus de en ibland båda två innermittfältarna. Släpper inte till mycket mål längre. Behöver bara bli effektivare när jag får bra målchanser...

Försökte kvala in till WL för första gången i veckan. Tog mig till final på första försöket, fick lite hybris o kände att FAN VA LÄTT DET HÄR ÄR.. tji fick jag och mötte ett svinbra lag i final, två snabba mål i början innan jag lärde mig hantera hans taktik. Blev 0-2. Sedan blev det 3 semifinaler, 4 kvartar. Sedan hade jag inte mer tid att försöka kvala in. Får se om jag orkar med det igen. Kändes meningslöst att sitta 4-5 timmar för att inte leda till ett skit. Kör nog hellre säsonger då. Har oftast bara tid att spela max 4-5 timmar på en hel vecka om jag inte offrar mycket av min sömn Försöka jobba mig upp till div 1 istället.

Lirade en match nu med detta lag: https://www.futbin.com/17/squad/639491 , gjorde om lite i det. Kändes riktigt fint, lätt att hålla boll. Mittfältet var väl lite väl offensivt men men vann 3-1 Vad lirar du för customs? Jag brukar gå upp på offensivt i finaler och liknande matcher känner att man får bättre kontroll på matcherna då, speciellt när motståndaren backar hem. Tips som kanske kan funka, skönt när man är lite nervig också att vara den som anfaller istället för att försvara Hur är IF Sokratis föresten? Hans vanliga kort verkar vara beast som bara den, la shadow på honom.

Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Var borta hela helgen så kom hem sent på söndag eftermiddag. Brände av 15 matcher och vann åtta utav dom. Spelade med ett uselt Italienskt lag då jag inte orkade köpa in spelare som matchade kraven (max tre nationer) för veckans WL. Men eftersom det var väntat att jag inte skulle hinna spela upp mig till 18 segrar så har jag lagt upp det så att jag bara är en seger ifrån att gå upp i Div1. Så jag slipper det vedervärdiga kvalet och har nu laddat upp med ett riktigt jävla kanonlag till kommande WL där det inte är några krav alls på laget! Ser fram emot helgen enormt mycket!
Skönt att få lite WL paus! Vad ska du köra för lag i kommande WL? Skönt med inga krav kan man äntligen lira med sina första lag.
Citera
2016-12-13, 13:50
Medlem
Asså vafan... Vann finalen nu på straffar och när repriserna började komma så flög jag ur hela Ultimate Team och nu kommer jag inte in igen?!? Va faaaan! Får man torsk då??
Citera
2016-12-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKrall
Skönt att få lite WL paus! Vad ska du köra för lag i kommande WL? Skönt med inga krav kan man äntligen lira med sina första lag.
Ja, 40 matcher på en helg är riktigt jävla mycket. Så varannan vecka känns nog lagom för mig tror jag. Har lyckats få ihop till detta laget nu. https://www.futbin.com/17/squad/637528
Vet dock inte om jag ska ändra till en 4-3-3 (sälja Özil och Costa) med Sif Salah på ena kanten och Martial på andra. För att få ut max av Benteke känns det som om inläggsspel är A-O. Nu kommer ju Alaba och Florenzi fint på kanterna men de orkar ju inte hela matchen plus att de lämnar otroliga hål bakåt.
Citera
2016-12-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Asså vafan... Vann finalen nu på straffar och när repriserna började komma så flög jag ur hela Ultimate Team och nu kommer jag inte in igen?!? Va faaaan! Får man torsk då??

Kan man klaga till EA och få en biljett till Weekend League? Den ska jag fanemig ha! Inte mitt fel att skiten går ned
Citera
2016-12-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKrall
Guld 2 är en bra jobbat! Vad lirar du för lag? Har också märkt att söndagar och söndagkvällarna speciellt, är grymt enkla matcher. Dåligt motstånd och många som ragequittar .

https://www.futbin.com/17/squad/659860

Ändrade till detta när det gick kasst och oj vilken skillnad på stabilitet. Speciellt centrala mittfältet funkade ruskigt bra och SIF-Benteke med ett hunterkort är rena drömmen. Så kommer testa detta lag även kommande WL.

Såg att du hade testat SIF-Costa där hur funkar han tycker du?
Citera
2016-12-13, 14:29
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qirren
Gillar Dani Alves på högerbacken annars. Är brasse också + perfect link med Barzagli.
Då får ju inte Vidal full kemi. Måste ju ha två tyskar på de två CM till vänster och mitten så Podolski får full kemi.

Servrarna ligger nere för mig nu. Typ alltid så när jag väl tänkt spela.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-12-13 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in