Citat:
Ursprungligen postat av
ForzaUltras
Gold 2 blev det för mig efter en katastrofal fredag. Sen gick det fantastiskt bra på söndagen av någon anledning så det blir nog att börja spela matcher på lördag/söndag istället. Känns som att proffsen börjar beta av sina matcher redan på fredagen så ett tips till oss vanliga dödliga är att köra på söndagen när proffsen spelat klart sina matcher. Har känt av denna skillnad i stort sett varje helg nu.
Skönt dock att slippa det nerviga kvalet

Guld 2 är en bra jobbat! Vad lirar du för lag? Har också märkt att söndagar och söndagkvällarna speciellt, är grymt enkla matcher. Dåligt motstånd och många som ragequittar
Citat:
Ursprungligen postat av
grahnen
Jag började köra 4-2-3-1 (2) häromveckan och har verkligen hittat rätt med den formationen. Har inte riktigt fått till det med någon formation tidigare. Tyckte 4-3-3(4) funkade OK ett tag men sen när jag kom högre upp i divisionerna tappade jag det helt. Kör dessa lag just nu med den formationen:
https://www.futbin.com/17/squad/488411
https://www.futbin.com/17/squad/162735
Funkar riktigt bra. Bra för bollinnehåll som jag kör mycket på. Lätt hitta upp med boll till anfallare, bra ytor att lägga tillbaka på gubbe eller vägga med CAM som löper upp i banan. Bra ytor på kanterna. Kör ganska lågt försvar i Custom och stannar med alla försvarare plus de en ibland båda två innermittfältarna. Släpper inte till mycket mål längre. Behöver bara bli effektivare när jag får bra målchanser...
Försökte kvala in till WL för första gången i veckan. Tog mig till final på första försöket, fick lite hybris o kände att FAN VA LÄTT DET HÄR ÄR.. tji fick jag och mötte ett svinbra lag i final, två snabba mål i början innan jag lärde mig hantera hans taktik. Blev 0-2. Sedan blev det 3 semifinaler, 4 kvartar. Sedan hade jag inte mer tid att försöka kvala in. Får se om jag orkar med det igen. Kändes meningslöst att sitta 4-5 timmar för att inte leda till ett skit. Kör nog hellre säsonger då. Har oftast bara tid att spela max 4-5 timmar på en hel vecka om jag inte offrar mycket av min sömn

Försöka jobba mig upp till div 1 istället.
Lirade en match nu med detta lag:
https://www.futbin.com/17/squad/639491 , gjorde om lite i det. Kändes riktigt fint, lätt att hålla boll. Mittfältet var väl lite väl offensivt men men vann 3-1

Vad lirar du för customs? Jag brukar gå upp på offensivt i finaler och liknande matcher känner att man får bättre kontroll på matcherna då, speciellt när motståndaren backar hem. Tips som kanske kan funka, skönt när man är lite nervig också att vara den som anfaller istället för att försvara

Hur är IF Sokratis föresten? Hans vanliga kort verkar vara beast som bara den, la shadow på honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
sluggern375
Var borta hela helgen så kom hem sent på söndag eftermiddag. Brände av 15 matcher och vann åtta utav dom. Spelade med ett uselt Italienskt lag då jag inte orkade köpa in spelare som matchade kraven (max tre nationer) för veckans WL. Men eftersom det var väntat att jag inte skulle hinna spela upp mig till 18 segrar så har jag lagt upp det så att jag bara är en seger ifrån att gå upp i Div1. Så jag slipper det vedervärdiga kvalet och har nu laddat upp med ett riktigt jävla kanonlag till kommande WL där det inte är några krav alls på laget! Ser fram emot helgen enormt mycket!
Skönt att få lite WL paus! Vad ska du köra för lag i kommande WL? Skönt med inga krav kan man äntligen lira med sina första lag.