2016-12-31, 18:52
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Gjort det men står inget om det.

Fråga: Vad är det speciella med Ones to Watch-spelare?
Svar: Ones to Watch-spelare uppgraderas dynamiskt och kan öka sitt betyg under säsongens lopp. Om du har en Ones to Watch-spelare matchar dennes betyg alltid de formtoppade egenskaperna från den senaste gången spelaren var med i Veckans lag. Ju bättre spelaren presterar i verkligheten desto högre betyg får den!

Eftersom Stones har ett OTW-kort stiger det några tusenlappar varje gång han är i elvan eftersom det då finns en liten chans att han får IF. Gör han mål kommer kortet rusa i värde.
Citera
2016-12-31, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Se på fan. Stones från start på Anfield. Den som investerade kunde tjänat ca 4-5k per kort. Den såg jag inte komma mer hans skada och tveksamma form.

Hann köpa en för 31k en stund innan match. men sålde direkt vid målet för 33k. Så förlorade inget.. mycket till om det blir något nu med underläge.

Se om det blir nån SBC, inget vid 19. Borde bli något i stil med det du skrev innan. Så mycket ute just nu så borde vara något litet. Kanske något i form av en raket, MV, CB, CDM, CAM och en trio där framme. Ren spekulation
Senast redigerad av grahnen 2016-12-31 kl. 19:35.
Citera
2016-12-31, 22:14
Medlem
Vilken bugg...

Tryckte på passningsknappen x när motståndaren slog en hög djupledsboll som jag trodde min back skulle nickpassa. Istället slänger sig backen och motståndarens anfallare ramlar på honom och får straff. Kan svära på att jag bara tryckte på passningsknappen. Control Breaker moment...
Citera
2016-12-31, 22:20
Medlem
Lotavoss avatar
Bör man sälja alla sina spelare nu? Eller?
Citera
2016-12-31, 22:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Hann köpa en för 31k en stund innan match. men sålde direkt vid målet för 33k. Så förlorade inget.. mycket till om det blir något nu med underläge.

Se om det blir nån SBC, inget vid 19. Borde bli något i stil med det du skrev innan. Så mycket ute just nu så borde vara något litet. Kanske något i form av en raket, MV, CB, CDM, CAM och en trio där framme. Ren spekulation

Kul spekulation, känns inte osannolikt.

Att det inte kom någon kl 19, då tror jag på kl 1 svensk tid inatt när nyåret infinner sig i England.
Citera
2016-12-31, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Bör man sälja alla sina spelare nu? Eller?

Jag började sälja av till lite överpriser tidigare i veckan, typ 5-25k över lägsta bin på de spelare som legat på 50-350k. Sedan sänkt priserna ju längre veckan gått. Fått sålt allt utom typ 3st i mina två huvudlag. Flera spelare som redan gått ned 10-20k sedan i början av veckan, kollade av priserna på de jag sålt nu. Vet inte om priserna hinner gå upp igen innan den förväntade crashen vid TOTY? Såg även några youtubers igår/förrgår där dem rådde folk att sälja sina lag. En del andra är osäkra på om det blir någon större crash, i och med SBC's och FUT Champions o så. Tror nog det ändå. Sen är min plan ändå att byta lag nu vid årskiftet och köra ett dyrare så jag körde på att sälja allt.

Även sålt alla övriga spelare i klubben som kunnat säljas för 2-3k och över.

För att svara din fråga så vet jag ärligt inte när det är rätt att sälja eller inte. Jag körde mitt race o sålde i början av veckan. Verkar i nuläget vara rätt val. Man kan säkert tjäna på att sälja nu med men vill inte råda någon att göra si eller så när jag inte vet säkert själv. Någon annan kanske sitter inne på mer info
Citera
2017-01-01, 01:33
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Jag började sälja av till lite överpriser tidigare i veckan, typ 5-25k över lägsta bin på de spelare som legat på 50-350k. Sedan sänkt priserna ju längre veckan gått. Fått sålt allt utom typ 3st i mina två huvudlag. Flera spelare som redan gått ned 10-20k sedan i början av veckan, kollade av priserna på de jag sålt nu. Vet inte om priserna hinner gå upp igen innan den förväntade crashen vid TOTY? Såg även några youtubers igår/förrgår där dem rådde folk att sälja sina lag. En del andra är osäkra på om det blir någon större crash, i och med SBC's och FUT Champions o så. Tror nog det ändå. Sen är min plan ändå att byta lag nu vid årskiftet och köra ett dyrare så jag körde på att sälja allt.

Även sålt alla övriga spelare i klubben som kunnat säljas för 2-3k och över.

För att svara din fråga så vet jag ärligt inte när det är rätt att sälja eller inte. Jag körde mitt race o sålde i början av veckan. Verkar i nuläget vara rätt val. Man kan säkert tjäna på att sälja nu med men vill inte råda någon att göra si eller så när jag inte vet säkert själv. Någon annan kanske sitter inne på mer info

Vilka spelare gå upp och ner ca 20k så snabbt? bara nyfiken, vet att lukaku gjorde det ett tag, så är det när alla får samma slags spelare i sina packöppningar och det blir priskonkurrens när de kan säljas i mängder allt snabbare. Vid TOTY tror jag också att det blir en liten krash, folk fokuserar bara på stjärnspelarna, och färre med mycket pengar kommer att se efter dem mindre bra ''stjärnspelarna''. Om du menar att det blir en marknadscrash på TOTY spelarna så tror jag absolut inte det, men det var väl inte vad du menade. Tänk att man kan hitta gubbar som enligt mig är guldkorn för bara 1-3000:- som enligt folk är avdankade men som jag tycker levererar.
Någon större påverkan blir det nog alltså dock inte pga kraschen, utan bara när vi kommer upp i de lite högre prisklasserna och det kommer nog påverka de som säljer mycket bra spelare men som inte är tillräckligt bra för att vara de bästa.Om du undrar vem jag är www.facebook.com/WilliamWijoJohansson
SBC och FUTChampions påverkar nog också tillväxten för alla parter positivt, så det gör såklart att chansen för alla eventuella krascher minskar avsevärt.
Citera
2017-01-01, 01:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Kul spekulation, känns inte osannolikt.

Att det inte kom någon kl 19, då tror jag på kl 1 svensk tid inatt när nyåret infinner sig i England.

Det blev ingen Sbc alls idag? Tyckte jag läste att det skulle släppas en per dag till 3e jan men kanske missförstod.

Nå, la kvällen på league sbcs istället. Öppnat alla silver packs i ere och ryska PL, löst pro league Sbc även om Zulte Wagerem var orimligt dyr. Klubben har bara en mittback.. har nu ca 30 guldpacks av olika sorter inför toty, varav ett 100k pack. Nu ska det packas Ronaldo hoppas vi

Plöjde även lite MLS Sbc. Bara sporting KC kvar. Det där kravet på endast fem amerikaner gör att icke-jänkarna är snuskigt dyra. Finns vad, 9 st i truppen som inte är jänkare och man måste köpa 6 av dem? Ligger på runt 8k som minst.... orimligt dyrt!
Citera
2017-01-01, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Vilka spelare gå upp och ner ca 20k så snabbt? bara nyfiken, vet att lukaku gjorde det ett tag, så är det när alla får samma slags spelare i sina packöppningar och det blir priskonkurrens när de kan säljas i mängder allt snabbare. Vid TOTY tror jag också att det blir en liten krash, folk fokuserar bara på stjärnspelarna, och färre med mycket pengar kommer att se efter dem mindre bra ''stjärnspelarna''. Om du menar att det blir en marknadscrash på TOTY spelarna så tror jag absolut inte det, men det var väl inte vad du menade. Tänk att man kan hitta gubbar som enligt mig är guldkorn för bara 1-3000:- som enligt folk är avdankade men som jag tycker levererar.
Någon större påverkan blir det nog alltså dock inte pga kraschen, utan bara när vi kommer upp i de lite högre prisklasserna och det kommer nog påverka de som säljer mycket bra spelare men som inte är tillräckligt bra för att vara de bästa.Om du undrar vem jag är www.facebook.com/WilliamWijoJohansson
SBC och FUTChampions påverkar nog också tillväxten för alla parter positivt, så det gör såklart att chansen för alla eventuella krascher minskar avsevärt.

Kolla lite snabbt de jag vet hade gått upp:
SIF Immobile -20k
IF Salah låg -20k men gått upp 10k sen igår kväll.
IF Insigne 5-10k. 85k nu fick sålt för 105k i veckan.
Marchisio -10k
TOTGS Fährmann 10-15k
SIF Costa pendlar lite men 20-30k mindre än när jag sålde honom häromdan.
MOV Matuidi -10k.

Börja skriva inatt, såg att några gått upp lite lite i pris. Men mina två lag har som sagt gått ner en del. Värt att sälja av i början av veckan.

Kollade för en vecka sen upp ett tjugotal spelare på FUT16 och kollade prisutveckling. Allt från spelare i 20k-klassen till miljonklassen. Alla spelare hade en dipp i början av Januari men det skiljde lite när. Några runt den 5:e och sen de sista dippa typ den 15:e. Tror de första korten släpptes den 15:e januari förra året.

Låter vettigt det du skriver, du har nog bättre koll på FIFA än mig Mitt lag jag skall köpa ligger på 1,6m i dagsläget. Så hoppas att det kan sjunka en del så jag har en hel del coins kvar att investera i med.

Svårt veta när priserna ligger som lägst men för lite protokoll över dem spelarna jag skall köpa o kommer nog slå till när jag tycker det sjönkt tillräckligt. Sen är även frågan vad man skall investera i... får researcha lite.

Tips på några av dessa guldkorn förresten? Eller ett billigt lag med dessa? Har som nämnt inget lag att spela med nu. Funderat på att köpa ihop ett billigt tills jag köpt mitt andra lag. Alternativt fortsätta med Fallout 4 som fått ligga på vila sen FIFA kom.
Senast redigerad av grahnen 2017-01-01 kl. 07:36.
Citera
2017-01-01, 08:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Går det att använda Sbc-spelarna till andra sbc? Perbet, ryssen, de Jong kommer jag nog aldrig spela med utan löser dem bara för paketen.
Citera
2017-01-01, 09:33
Medlem
Citat:
Går det att använda Sbc-spelarna till andra sbc? Perbet, ryssen, de Jong kommer jag nog aldrig spela med utan löser dem bara för paketen.

Det skall gå, men de verkar gå som ett vanligt guldkort men inte Rare Gold.

Testade göra en trupp i de nuvarande SBC med BPL Guarantee (räcker med guldspelare) och sen den +81 (rare gold). Slängde in SBC Giovinco och den uppfyllde kraven på den första med bara guld men inte den andra med rare guld. Dem är ju högt ratade, 86 alla tre? Eller Perrin e la lägre. Då det är ju ändå värt att kunna använda dem när det krävs högre rating istället för att köpa en spelare för 15-20k som en 86-ratad kostar. Om dem ändå ligger o skräpar.
Citera
2017-01-01, 10:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Det skall gå, men de verkar gå som ett vanligt guldkort men inte Rare Gold.

Testade göra en trupp i de nuvarande SBC med BPL Guarantee (räcker med guldspelare) och sen den +81 (rare gold). Slängde in SBC Giovinco och den uppfyllde kraven på den första med bara guld men inte den andra med rare guld. Dem är ju högt ratade, 86 alla tre? Eller Perrin e la lägre. Då det är ju ändå värt att kunna använda dem när det krävs högre rating istället för att köpa en spelare för 15-20k som en 86-ratad kostar. Om dem ändå ligger o skräpar.

En spelare som Perbet blir ju rätt värdelös då. 80 overall och räknas som nonrareguld, att köpa en likvärdig spelare kostar inte ens 700 coins. Aja, tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in