2017-01-01, 11:31
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Idag har ju priserna gått ner rätt rejält. Värt att köpa spelare nu eller vänta mer? Kommer inte spela på nån vecka ändå.
Citera
2017-01-01, 12:07
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Kolla lite snabbt de jag vet hade gått upp:
SIF Immobile -20k
IF Salah låg -20k men gått upp 10k sen igår kväll.
IF Insigne 5-10k. 85k nu fick sålt för 105k i veckan.
Marchisio -10k
TOTGS Fährmann 10-15k
SIF Costa pendlar lite men 20-30k mindre än när jag sålde honom häromdan.
MOV Matuidi -10k.

Börja skriva inatt, såg att några gått upp lite lite i pris. Men mina två lag har som sagt gått ner en del. Värt att sälja av i början av veckan.

Kollade för en vecka sen upp ett tjugotal spelare på FUT16 och kollade prisutveckling. Allt från spelare i 20k-klassen till miljonklassen. Alla spelare hade en dipp i början av Januari men det skiljde lite när. Några runt den 5:e och sen de sista dippa typ den 15:e. Tror de första korten släpptes den 15:e januari förra året.

Låter vettigt det du skriver, du har nog bättre koll på FIFA än mig Mitt lag jag skall köpa ligger på 1,6m i dagsläget. Så hoppas att det kan sjunka en del så jag har en hel del coins kvar att investera i med.

Svårt veta när priserna ligger som lägst men för lite protokoll över dem spelarna jag skall köpa o kommer nog slå till när jag tycker det sjönkt tillräckligt. Sen är även frågan vad man skall investera i... får researcha lite.

Tips på några av dessa guldkorn förresten? Eller ett billigt lag med dessa? Har som nämnt inget lag att spela med nu. Funderat på att köpa ihop ett billigt tills jag köpt mitt andra lag. Alternativt fortsätta med Fallout 4 som fått ligga på vila sen FIFA kom.

På direkten hittade jag liksom Florenzi, Perisic, Dembele, Totti, Jese, Casillas, cahill, luiz gustavo, gimenez, walcott, nasri, giovinco, insigne, mertens, pedro, carrasco, valdez, juanfran, remy, nolito, wilshere runt 1-3000;- allihop.

Vet att jag fick Oscar, luiz gustavo, carrasco, sakho, sagna, rami, umtiti, nasri, zabaleta, mathieu, mirallas, fernandinho, batshuayi, jesé, menez, maxwell bla. runt 1-3000;- när jag fick dem.

Du kanske bör handla nu för flera av dessa spelare var inte så billiga innan t.ex mertens, insigne, remy, giovinco, walcott, dembele, bör inte ligga så billigt egentligen.

Hittade alltså billiga lag med Frankrike, Belgien och Brasilien. Mycket PL bla.
Senast redigerad av Bergatroll1 2017-01-01 kl. 12:11.
Citera
2017-01-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
På direkten hittade jag liksom Florenzi, Perisic, Dembele, Totti, Jese, Casillas, cahill, luiz gustavo, gimenez, walcott, nasri, giovinco, insigne, mertens, pedro, carrasco, valdez, juanfran, remy, nolito, wilshere runt 1-3000;- allihop.

Vet att jag fick Oscar, luiz gustavo, carrasco, sakho, sagna, rami, umtiti, nasri, zabaleta, mathieu, mirallas, fernandinho, batshuayi, jesé, menez, maxwell bla. runt 1-3000;- när jag fick dem.

Du kanske bör handla nu för flera av dessa spelare var inte så billiga innan t.ex mertens, insigne, remy, giovinco, walcott, dembele, bör inte ligga så billigt egentligen.

Hittade alltså billiga lag med Frankrike, Belgien och Brasilien. Mycket PL bla.

Okej. Många där jag inte testat men de bästa högerbackarna jag testat hittills är Florenzi och Aurier, billiga och svinbra. Gustavo Luiz brukar alltid hamna i mina lag.

Kom på att jag kunde utnyttja mina untradable SBC/MVP/POTM kort i klubben så länge. Fick ihop detta till slut, hitta ingen lösning med bättre kemi för att ha med alla mina 6 blåa kort men de kan funka. Behöver bara lägga drygt 30k för att få ihop det. Lär duga så länge. Kul testa Villa, Kurzawa, Juanfran som jag inte spelat med ännu.

https://www.futbin.com/17/squad/942318
Citera
2017-01-01, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Går det att använda Sbc-spelarna till andra sbc? Perbet, ryssen, de Jong kommer jag nog aldrig spela med utan löser dem bara för paketen.

Ryssen ser ju ut som en riktigt skön supersub
Citera
2017-01-01, 14:37
Medlem
mschiefs avatar
Har ni två olika trupper eller hur sköter ni spelarnas kondition? Jag har en bra elva och sedan en hyfsad Arsenal-elva som jag klarar mig helt okej med men vet inte riktigt om det är optimalt att alternera eller om man ska köra samma elva och använda fitnesskort.
Citera
2017-01-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mschief
Har ni två olika trupper eller hur sköter ni spelarnas kondition? Jag har en bra elva och sedan en hyfsad Arsenal-elva som jag klarar mig helt okej med men vet inte riktigt om det är optimalt att alternera eller om man ska köra samma elva och använda fitnesskort.

Jag kör 2 lag.

Mycket coins att slösa på fitnesskort.
Citera
2017-01-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Hur pass mycket bättre än Ribery är Douglas Costa? Kör Costa nu, men fick in Kurzawa SBC och hade gärna hybridat in honom. Är det värt att skippa lite speed på kanten för att få ett rejält uppschwung på vänsterbacken (har Wendell just nu)?

Skulle verkligen behöva Kurzawa SBC. Men hittar inte den någonstans?
Citera
2017-01-01, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Skulle verkligen behöva Kurzawa SBC. Men hittar inte den någonstans?

Det var en Futmas-SBC som bara pågick under en dag innan jul, tyvärr.
Citera
2017-01-01, 16:00
Medlem
Feedback tack!

https://www.futbin.com/17/squad/944480

Mitt lag just nu, väldigt nöjd. Känns som jag hittat rätt i taktikinställningarna för en gångs skull, är nog uppe i 12 raka vinster. Dock skulle jag kunna tänka mig att byta ut Eder mot Dybala, är Dybala värd sitt pris ? Andra tankar ?

Visst andra kanske skulle byta ut Eder mot Bacca, men jag har kört med Bacca oxå. Tycker Eder är är bättre faktiskt, jobbar hårdare än Bacca. Ang Salah som COM kan verka märkligt, men icke alls. Hans snabbhet och och dribblingar kommer väl till användning, göra många mål och ass.

Mittbackslåset är ruggiga, kan rekommenderas! Nickar bort det mesta och riktigt starka.
Senast redigerad av MildaMakaroner 2017-01-01 kl. 16:06.
Citera
2017-01-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MildaMakaroner
Feedback tack!

https://www.futbin.com/17/squad/944480

Mitt lag just nu, väldigt nöjd. Känns som jag hittat rätt i taktikinställningarna för en gångs skull, är nog uppe i 12 raka vinster. Dock skulle jag kunna tänka mig att byta ut Eder mot Dybala, är Dybala värd sitt pris ? Andra tankar ?

Visst andra kanske skulle byta ut Eder mot Bacca, men jag har kört med Bacca oxå. Tycker Eder är är bättre faktiskt, jobbar hårdare än Bacca. Ang Salah som COM kan verka märkligt, men icke alls. Hans snabbhet och och dribblingar kommer väl till användning, göra många mål och ass.

Mittbackslåset är ruggiga, kan rekommenderas! Nickar bort det mesta och riktigt starka.

Dybala är helt fantastisk! Vet inte vad han kostar men han är utan tvekan värd 150K elr vad de kan vara. Snabbhet, galen teknik och riktigt bra skott. Underbar!
Citera
2017-01-01, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veemvaare
Dybala är helt fantastisk! Vet inte vad han kostar men han är utan tvekan värd 150K elr vad de kan vara. Snabbhet, galen teknik och riktigt bra skott. Underbar!

Gött, då blir det bara att spara!
Citera
2017-01-01, 18:55
Medlem
Lotavoss avatar
Nytt lag: https://www.futbin.com/17/squad/947057

Vad tycker ni om laget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto