Citat:
Jag startade den här tråden för ca 6 år sedan och vill nu göra en liten utvärdering/förfrågan. Har någon av er upplevt samma biverkningar under pågående medicinering som jag listar nedan eller fått sluta med dessa mediciner pga liknande biverkningar eller upplever ni någon allvarligare form av biverkningar.
Nu har det snart gått ca 6 år sedan jag startade den här tråden och ca 5 av dessa år har jag inte tagit någon av aktuella mediciner och jag mår strålande idag. För min del så resulterade dessa mediciner i följande biverkningar som jag aldrig tidigare haft innan jag började med cs-medicin.
Samtliga biverkningar utom tarmbesvären upphörde helt 4-6 veckor efter att jag slutade ta Metamina och har aldrig återkommit igen.
Så mina frågor är: Upplever någon av er dessa biverkningar under er pågående medicinering och/eller har någon av er fått sluta till följd av liknande eller andra allvarliga biverkningar.
Nu har det snart gått ca 6 år sedan jag startade den här tråden och ca 5 av dessa år har jag inte tagit någon av aktuella mediciner och jag mår strålande idag. För min del så resulterade dessa mediciner i följande biverkningar som jag aldrig tidigare haft innan jag började med cs-medicin.
- Personlighetsförändring
- Utvecklade panikångest
- Gick in i depression
- Blev känslokall
- Pykiskt sammanbrott, jag låg bara och stirrade i taket och grät
- Konstant ångest från middag kväll varje dag.
- Permanenta tarmbesvär som kvarstår 5 år efter avslutad medicinering
- Hypokondri
- Paranoia
Samtliga biverkningar utom tarmbesvären upphörde helt 4-6 veckor efter att jag slutade ta Metamina och har aldrig återkommit igen.
Så mina frågor är: Upplever någon av er dessa biverkningar under er pågående medicinering och/eller har någon av er fått sluta till följd av liknande eller andra allvarliga biverkningar.
Alltså jag drabbas av dysfori framemot eftermiddagen. Skulle närmast kunna förklara det med en kroppslig och mental dödsångest. Värre av attentin än av ritalin. Himla synd för jag känner mig rätt skärpt av pillrena på förmiddagen. På dig låter det ju inte som det är övergående. Är såna här besvär abstinensrelaterade? Eller har jag bara ett klent psyke? Vad finns det för alternativa piller att testa? Bättre vara läemedelsfri?