Citat:
Ursprungligen postat av
pauleisen
Frågan har säkerligen dragits fram flera gånger men jag undrar ändå om någon kan komma med en kvalificerad gissning om hur mycket ABC Booken drar in i månaden? Har hon haft några gig sedan Pridefestivalen och var det gigget ens avlönat? Dagsarvodet för att medverka i en SVT-produktion är ju inte särskilt högt och lär väl idag ligga på ca 3000 kr? Att periskåpa, blogga och instagramma borde ge AB ganska exakt noll kronor i intäkt då hon inte har en tillräckligt stor kritisk massa av följare, snarare borde hon väl förmånsbeskattas för någon enstaka gratisfrisering som hon erhåller i utbyte mot hashtag.
I jämförelse så tjänar en ordningsvakt i Sthlm ca 25000 kr i månaden, fast make Book var väl iofs säkerhetsexpert..... så hur ser en månadsbudget ut hos familjen Toledabook i #casaprimero?
Citat:
Ursprungligen postat av
Isterbandsdoktorn
Har också funderat på det.
En vanlig knegare drar nog in mer pengar per år än vad tunnan gör.
Tror denna familj dras med stora lån och div. delbetalningar för prylar/kläder som en normal människa skulle kunna slanta upp direkt.
Hon verkar inte vara duktig att hålla i slantarna och verka göra allt för att hålla en fin fasad - hur nu man kan göra det med tanke på hennes tidigare ärendet hos fogden.
Jag vill minnas att Tunnan förekommit hos Kronis. Tror det omnämnts i tråden. I vilket fall så skulle det vara föga förvånande om hon fanns i deras register. Hon har väl försökt sig på att ha eget företag någon gång, men det sket sig för folk som jobbade för henne skull ha betalt.

Det ska väl vara en stor ära att jobba för tunnan.
Som ni redan nämnt så är det mycket yta som gäller för tunnan. Hon har ju mer eller mindre påstått att de äger ett hus med pool i Spanien, fast det är fråga om en semesterlägenhet som hennes svärfar äger, som av förklarliga skäl inte direkt sägs avguda tunnan.
Rent inkomstmässigt så tror jag hon drar in väldigt lite i reda pengar. Hon har väl för massa år sedan gjort lite svenska röster i tecknade filmer. Sen kan hon nog få 500-1000 kr svart någon enstaka gång på nån lokal pizzeria för nåt mindre framträdande tillsammans med en kebabfamiljepizza + extra allt som hon förstås sätter i sig själv. Sen kan jag väl tänka mig att hon kan få lite prylar (billigt skräp) och nån klippning här o var för att hon omnämner nåt företag på Periscope eller Fejan. De som ger henne saker gör det säkert mest för att bli av med hennes tjat. Hon är säkert som en blodsugande igel när det gäller sånt.
I övrigt är det väl maken som står för inkomsten i den familjen. Inom säkerhet kan man tjäna rätt bra med pengar om man har ansvar för typ Elgigantens säkerhet. Men här pratar vi inte om någon butiksväktare vilket jag fattat att hennes make är. Gissar att han har max 30´i grundlön om han jobbat ett tag och är lite senior i branschen.
Men när det gäller att förse sig med det bästa så snattar gärna Tunnan och lilltunnan underkläder på NK. Det sår också i denna tråd.