2016-12-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ingen här kan väl se in i framtiden. Så länge du köpt spelare strax över discard så är det väl rätt smart men om Zlatan vinner (vilket jag tror) är det inte säkert vad EA tar fram exakt för SBC för det. Men ja hade jag orkat hade jag gjort samma sak men orkar inte trejda så mycket nu.

Jag åkte fram och tillbaka mellan 2-3 flera gånger precis som några andra skrivit. Åkte sen ner till 4 när jag bytte lag och har ändrat igen nu och är nära div.2 igen.

Så ja det är bra om man är i 1-2.

Hur tror ni priserna på dyra spelare kommer påverkas under TOTY? Segt om min Suarez t.ex. sjunker med 200k eller nåt. Hur har det varit tidigare år?
I år är helt annorlunda pga WL så ingen vet vad som kommer hända.
WL gör att alla vill spela med så bra lag som möjligt och det håller priserna höga
Sen att även SBC finns hjälper till mycket oxå , förra året var det inte många kort som var värda något , men nu blir man nöjd om man packar Sommer tex

Bara kolla på Kante och martial ligger på nästan 30 k såhär långt in i spelet.
EA gör nog det mesta rätt i år för att hålla värdet på många spelare och gör att folk tycker det är värt att köpa packs
Citera
2016-12-29, 18:57
Medlem
Funtar på att köpa IF Thiago, ligger på 80k nu... Kommer han ligga kvar där eller hur brukar det funka? Sjunker eller höjs nyligen släppta IFs om man avvaktar?
Senast redigerad av rockyboy 2016-12-29 kl. 18:59.
Citera
2016-12-29, 19:01
Medlem
Sbc ryska och holländska kul
Citera
2016-12-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slow88

Haha fan också. Samma sak denna gång. Hade tänkt välja antingen ryska eller holländska och köpa på mig alla silver-spelare, kanske båda ligorna för att gardera. Men trodde inte det skulle komma nya ligor förrän i början av januari. Förra gången det kom ligor hade jag tänkt ut att köpa 2 ligor, hade fyra st som jag funderade mellan och två av dem blev det. Samma där att jag inte hann, hade tänkt göra det dagen efter det kom... så jävla dumt att jag skjuter upp det!
Senast redigerad av grahnen 2016-12-29 kl. 19:08.
Citera
2016-12-29, 19:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vad tror ni om nästa league Sbc? Har köpt på mig en elva i alla lag från Eredivisie och Russian Premier League men mest på chans. Spekuleras om Bundesliga och Serie A på diverse forum också.

KATJING!!!!
Citera
2016-12-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slow88

Så härligt! Gissade på holländska och argentinska för en månad sedan så köpte på mig drygt 300 holländska och 150 argentinska. Sen såg jag att Ryska och Colombianska också hade många silverspelare så köpte på mig drygt 75 i vardera liga igår så kul att det blev Ryska och holländska
Citera
2016-12-29, 19:23
Medlem
Citat:
Om du inte redan gjort det: Köp 16 st rare guld managers och 2 guld non-rare, så får du en 50% boost på alla kontrakt du lägger på. Dvs nonrare guldkontrakt ger 19 matcher istället för 13, rare guldkontrakt ger 42 matcher istället för 28. Borde inte kosta mer än max 7k. Exakt när denna bonus når breakeven orkar jag inte räkna på, men det känns lätt värt det.

http://www.fifauteam.com/fifa-16-ultimate-team-managers-guide/#Bonus 1

Edit: Jag orkade räkna. Efter 56 förbrukade rare guldkontrakt har inköpskostnaden för managers betalat sig, och fortsätter betala sig efter det. Lätt värt det.

Så man kan bara ha managers i klubben men ändå få boosten?
Citera
2016-12-29, 19:37
Medlem
Vem vill ens ha en ryss och en holländare?
Citera
2016-12-29, 19:44
Medlem
Citat:
KATJING!!!!

Ska man vänta eller sälja direkt? Nu lassar ju alla in sina holländska på marknaden så det flödar ju. Snart kommer det bli dåligt med vissa spelare och de kan stiga till 10k, svårt att lyckas sälja kort för 10k nu tänker jag?
Citera
2016-12-29, 19:46
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Vem vill ens ha en ryss och en holländare?

För sbc uppdragen. Som du kanske förstått om du läste lite högre i tråden.
Citera
2016-12-29, 20:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Ska man vänta eller sälja direkt? Nu lassar ju alla in sina holländska på marknaden så det flödar ju. Snart kommer det bli dåligt med vissa spelare och de kan stiga till 10k, svårt att lyckas sälja kort för 10k nu tänker jag?

Kollat lite på belgiska och turkiska Sbc. Erfarenheten säger att efterfrågan är störst nu men samtidigt utbudet. En sån som Holmen kunde gå för 400 coins kvällen turkiska sbc släpptes på open bid - fanns för många ute så den sortens fynd gick att göra. Ge det en två veckor så lär du kunna få åtminstone 2k för dina nonrare silver, har de en position som krävs i elvan och det finns få alternativ i klubben kan det säkert stiga mer. Så jag själv har ingen brådska.

Är faktiskt väldigt sugen på att belöna mig själv med att göra båda Sbc. Kul med packs, går garanterat plus då investeringen bör ligga på kanske 20-30k ändå. Sen är det klart att i rena coins får man ju mest av att bara sälja så länge man inte har pack luck.

Ska ta det lugnt, ögna igenom reward vs kostnad, se hur jag kan klara elvorna med 200 coins nonrare brons och sälja överskottet, osv. Ingen ko på isen, bara njuta av en rejält bra affär.
Citera
2016-12-29, 20:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CK031
Så man kan bara ha managers i klubben men ändå få boosten?

Ursäkta om jag låter dryg nu men allt står väldigt tydligt förklarat i länken i mitt föregående inlägg.

Offtopic: Jag är väldigt fascinerad över hur vanligt det är med människor som frågar om saker fast någon precis länkat till svaret på det de vill ha. Du är i gott sällskap dock, folk har blivit lata på internet. De vill ha en sammanfattning av sammanfattningen, så de slipper läsa eller ta till sig något annat än exakt det de vill veta. Lustigt egentligen för att fråga någon annan på ett forum istället för att snabbt googla/läsa själv måste vara betydligt mindre effektivt.

End of rant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in