2016-12-27, 21:13
Medlem
Apropå POTM så har ju Lallana 4+1 nu. Lär ju inte slå Zlatan i en eventuell omröstning (för det är väl det som avgör?). Men med en bra avslutning för Lallana i sista matchen mot City på lördag så kanske han har en chans ändå.

United har ju fyra segrar och en oavgjord. Liverpool har 3 segrar, en oavgjord och en förlust. Så även där lutar det ju åt United och Zlatan.
Citera
2016-12-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
När tror du kraschen blir? Toty eller? Som är? Har ett lag för 1.2m som jag är nöjd med som jag kan göra liten vinst på nu. Men om det bara sjunker lita grann på de dyrare spelarna (t.ex Suarez) känns det ovärt att sälja.

Väntar dock på att köpa James och Modric till kraschen. Har 200k över nu som jag sparar tills någon "krasch"

Svårt veta. Försökt kolla lite på det... Har kollat upp lite slumpmässiga dyra spelare på FUT16 och det har varit lite olika när dem legat som lägst. Allt från 5/1 till den 15/1. Flest låg väl som lägst den 11/1, dagen då TOTY annonserades. Tror även jag läste att målvakter och försvarare släpptes samma dag. När priserna var som lägst kanske berodde på spelarnas position och när just den positionen fanns i packs.

Nu iår är det väl svårare att förutse crashen i och med weekend league och SBC's intåg. Under black friday blev det väl egentligen ingen riktig crash. Priserna sjönk väl långsamt och låg som lägst en vecka innan många trodde.

Får se om det dyker upp lite sidor med TOTY Predictions där kunnigt folk kan gå igenom det lite mer.

Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
alla IF går upp..ofta får man ihop SBC utan att ha några länkar till IF kortet.. Jag brukar köpa på mig en hög discard IF varje vecka och spara till SBC..visst ser det tråkigt ut o ha 1,8m istället för 2,5m... menmen de 2,5m kan bli 3m i framtiden så det är värt det

Ah det är fan sant, jag har investerat i 18st Valbuena (13-14k) och 10st Skorupski (10k). Gått från 1m till 658k men som du skriver, kanske hamnar på 1,4m efter detta istället. Kanske investerar mer. Fått lite feeling nu haha. Har du ute dem till överpriser så länge? Satt ut mina för 24k resp 19k. Skulle det dyka upp en SBC utan min vetskap och jag relistar så blir det en bra vinst ändå.
Citera
2016-12-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Svårt veta. Försökt kolla lite på det... Har kollat upp lite slumpmässiga dyra spelare på FUT16 och det har varit lite olika när dem legat som lägst. Allt från 5/1 till den 15/1. Flest låg väl som lägst den 11/1, dagen då TOTY annonserades. Tror även jag läste att målvakter och försvarare släpptes samma dag. När priserna var som lägst kanske berodde på spelarnas position och när just den positionen fanns i packs.

Nu iår är det väl svårare att förutse crashen i och med weekend league och SBC's intåg. Under black friday blev det väl egentligen ingen riktig crash. Priserna sjönk väl långsamt och låg som lägst en vecka innan många trodde.

Får se om det dyker upp lite sidor med TOTY Predictions där kunnigt folk kan gå igenom det lite mer.

Ah det är fan sant, jag har investerat i 18st Valbuena (13-14k) och 10st Skorupski (10k). Gått från 1m till 658k men som du skriver, kanske hamnar på 1,4m efter detta istället. Kanske investerar mer. Fått lite feeling nu haha. Har du ute dem till överpriser så länge? Satt ut mina för 24k resp 19k. Skulle det dyka upp en SBC utan min vetskap och jag relistar så blir det en bra vinst ändå.

jag har inte mina listade..har gjort den bommen innan och bara gjort 5k per kort när jag hade kunnat göra 10-15k per kort..så fyller tradepile med IF kort och bara låter dem vänta där

EDIT: Sen kan man ju tycka att Bruma bör stiga oavsett...grymt bra kort för det priset, bra liga dessutom
Senast redigerad av m4staSWE 2016-12-27 kl. 23:50.
Citera
2016-12-28, 00:51
Medlem
Förstår att det är problematiskt för många att kvalificera sig för weekend league.
Kammade hem 31 vinster förra helgen och tänkte lira turneringen för att testa mitt nya lag och har åkt ut i semifinal 2 gånger och en 1 finalförlust ikväll.

Så mitt tips är att man försöker klättra via divisionsspel och nå div.1. Sen är de ju viktigt att ta minst 18 segrar i weekend league för att slippa stressen jag kan tänka mig att detta skapar.
Hell, jag hade inget att spela för men blev förvånad över hur svettigt de var och den höga nivån.
Senast redigerad av fut-torsk 2016-12-28 kl. 00:55.
Citera
2016-12-28, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
jag har inte mina listade..har gjort den bommen innan och bara gjort 5k per kort när jag hade kunnat göra 10-15k per kort..så fyller tradepile med IF kort och bara låter dem vänta där

EDIT: Sen kan man ju tycka att Bruma bör stiga oavsett...grymt bra kort för det priset, bra liga dessutom

IF korten ni köper på er, när försöker ni sälja dessa för att göra så bra vinst som möjligt? Efter TOTY packsen försvinner?

Försöker hänga med å ta in allt, men är satans mycket att ta in när man är ny
Citera
2016-12-28, 07:09
Bannlyst
Serriöst, jag har köpt lite paket och skickat spelarna till min trupp, men när jag ska ändra i laguppställningen finns inte någon av dom nya jag köpt ? WTF!!!
Citera
2016-12-28, 08:52
Bannlyst
Hur kollar man på klipp som man laddat upp på Xbox live ?
Citera
2016-12-28, 09:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Känns som att gårdagens mystery Sbc handlade om att tunna ut utbudet på engelska ligorna. Såg att silver-engelsmän gått upp en del. I helgens mm blir det troligen 3 matcher från det engelska seriesystemet plus Old firm så det kan ha varit tanken. Tipset är att ha en elva i alla engelska divisionerna.

Vad tror ni om nästa league Sbc? Har köpt på mig en elva i alla lag från Eredivisie och Russian Premier League men mest på chans. Spekuleras om Bundesliga och Serie A på diverse forum också.
Citera
2016-12-28, 10:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Apropå POTM så har ju Lallana 4+1 nu. Lär ju inte slå Zlatan i en eventuell omröstning (för det är väl det som avgör?).

Allmänhetens röst (via hemsidan) står för 10% av underlaget när vinnaren utses, resten är lagkaptener och gamla spelare i nån slags panel. Men - jag spekulerar här - de flesta, även proffsen, lägger nog rätt lite krut på att rösta. "Han gjorde ett snyggt mål, han blir det". Knappast så att folk sitter och kollar alla matcher eller statistik från Opta och transfermarkt före de tar ett välgrundat beslut. Lex Hazard vs Allen.
Citera
2016-12-28, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Serriöst, jag har köpt lite paket och skickat spelarna till min trupp, men när jag ska ändra i laguppställningen finns inte någon av dom nya jag köpt ? WTF!!!

Du har inte snabb sålt alla? gjorde jag en gång
Citera
2016-12-28, 12:32
Medlem
KaptenKralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeraaa
Aj fan... Glömde att du skrev Dembele. Orkar inte tänka om men här ett förslag iaf. Många av spelarna har även specialbilder som du säkert vet. Supersuba honom i andra eller får du väl länka honom med en annan Dortmund-spelare. https://www.futbin.com/17/squad/865893
Hehe såg spännande ut förutom dembele dådå Börjar faktiskt fundera på om jag ska använda honom super sub.

Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Någon sånt här?
Före matchstart: https://www.futbin.com/17/squad/867321
Efter matchstart: https://www.futbin.com/17/squad/867365

Laget ser sjukt spännande ut! Kan nog bli något i den stilen. Men kommer köra SBC Buffon i målet isåfall och sedan bonucci som CB. Enda är väl SBC Dembele som jag inte har, skulle kunna köra med hans vanliga kort men det gillade jag inte alls. Väldigt stabbig spelare. Försöker klura ut vad man kan ha för annan spelare där.

Har du spelat något med Alderwield, vad tyckte du om honom?
Citera
2016-12-28, 13:29
Medlem
Om ni fick välja ett attribut för en striker i FIFA, vad skulle ni prioritera?
Tidigare hade jag svarat sprintspeed eller skottkraft, men jag börjar inse att positioning är megaviktigt.
Jag kan ha en ST med bra pace och skott, men när den jäveln aldrig står där han ska så blir det ändå inga mål.

Hur tänker ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in