2016-12-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akalla
Någon som kan ge lite tips på hur man ska kunna komma med i WL
Ligger i div 4.
Förlorade finalen igår och semi idag.
Spelar generellt med ett bra BPL lag
4-3-3(4) tror jag det är två cm och en CAM.
Är den för offensiv ? Har Kante och Sbc Fernandinho så dom är väldigt defensiva
Gör väldigt få skillmoves, de jag gör är bär jag kommer på kanten med en ytter och vänder in mot mål och sedan scoop turn runt straffområdet.

Gör aldrig 1-2 pass med löpningar är det något man ska börja med ?
Det känns som jag väldigt ofta fastnar i deras backlinje.

Sedan när man får frisparkar en bit från mål men på offensiv halva har jag ingen aning om hur man ska göra.

Stressa inte. Släpp springknappen och passa på mittfältet tills din ST tar en löpning. En felpass är en möjlig målchans för motståndaren. Inte värt att ge bort bollen på en dålig möjlighet. Den kommer om du har tålamod. Passa gärna tillbaka till Kantè om din ST inte får en lucka. Typ! Förr sprang jag med springknappen inne hela tiden. Nu har jag lugnat mig och det har hjälpt.
Citera
2016-12-29, 10:45
Medlem
Ni måste precis som mig själv upplevt olika flow från match till match. Det är så jävla konstigt.
Ibland när jag startar en match så märker jag hur kvicka och rappa spelarna känns - allting flyter på och ingen delay. Under andra matcher så tar allt såååån jävla tid och spelarna är sega som sirap.
Notera att fitness inte har med detta att göra. Även vid 100 så upplever jag detta. Och jag kollar alltid de tre gröna "barsen' så att uppkopplingen är bra.
... Vad är detta?

Citat:
Ursprungligen postat av max02
Är det bara jag som kollar upp hur en spelare ser ut innan jag köper honom? De som inte har sina verkliga ansikten alltså. För ärligt talat så har EA sjukt många mongoansikten detta FIFA och i alla fall jag tycker inte det är så kul lira med såna spelare...

Va?
Vad pratar du om? Vilka spelare saknar sina verkliga ansikten?

Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Asså man måste ju köpa nya kontrakt hela jävla tiden, mynten går ju inte till något annat.

Köp guldkontrakt och få 28+ matcher på dina guldkort istället för de där pisskorten med 13 matcher.
Och kör två lag istället för ett som du växlar mellan. Genom att göra det så sparar du in på både fitnesskort, kontrakt och även läkningskort (beroende på hur många matcher de är skadade).
Citera
2016-12-29, 10:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Asså man måste ju köpa nya kontrakt hela jävla tiden, mynten går ju inte till något annat.

Om du inte redan gjort det: Köp 16 st rare guld managers och 2 guld non-rare, så får du en 50% boost på alla kontrakt du lägger på. Dvs nonrare guldkontrakt ger 19 matcher istället för 13, rare guldkontrakt ger 42 matcher istället för 28. Borde inte kosta mer än max 7k. Exakt när denna bonus når breakeven orkar jag inte räkna på, men det känns lätt värt det.

http://www.fifauteam.com/fifa-16-ultimate-team-managers-guide/#Bonus 1

Edit: Jag orkade räkna. Efter 56 förbrukade rare guldkontrakt har inköpskostnaden för managers betalat sig, och fortsätter betala sig efter det. Lätt värt det.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-12-29 kl. 11:05.
Citera
2016-12-29, 12:41
Avslutad
Alexis sanchez på VM platsen eller Martial? Spelar 442 (2)
Citera
2016-12-29, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katt93
Alexis sanchez på VM platsen eller Martial? Spelar 442 (2)

Jag tror jag hade kört med Martial då han är betydligt mycket billigare och har för mig presterat grymt bra.
Citera
2016-12-29, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Stressa inte. Släpp springknappen och passa på mittfältet tills din ST tar en löpning. En felpass är en möjlig målchans för motståndaren. Inte värt att ge bort bollen på en dålig möjlighet. Den kommer om du har tålamod. Passa gärna tillbaka till Kantè om din ST inte får en lucka. Typ! Förr sprang jag med springknappen inne hela tiden. Nu har jag lugnat mig och det har hjälpt.

Jag har alltid haft problem att kvala in men denna veckan kvalade jag in på första gången och sedan har jag spelat utan stress och lyckats kvala (vinna) turneringen 5 gånger dvs varje gång jag försökt har jag stormat igenom hela turneringen utan problem. Ligger just nu i div 2.

Det viktigaste är att spela utan att bry sig om att vinna utan bara lugnt och sansat spela som man alltid gör. När man vill eller måste vinna förlorar jag alltid.
Citera
2016-12-29, 13:06
Medlem
murvelludrets avatar
Kommer tradable SBC:n funka i toty eller är det endast i totw? Har gjort En och funderar om det är värt att hålla på den till toty?
Citera
2016-12-29, 13:13
Medlem
Asså satans balle! Så gör jag SBC med totw och visst fan får man en discard if. Hejdå David Silva. Det var kul att ses
Citera
2016-12-29, 13:36
Medlem
Lotavoss avatar
Är division 2 bra? Jag har 4-5 år erfarenhet av FIFA och har tagit mig från 10-2 på 3 dagar och tagit titeln i alla utom 3an. Är division 1-2 något man ska vara nöjd med eller är det något varenda spelare är?
Citera
2016-12-29, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Är division 2 bra? Jag har 4-5 år erfarenhet av FIFA och har tagit mig från 10-2 på 3 dagar och tagit titeln i alla utom 3an. Är division 1-2 något man ska vara nöjd med eller är det något varenda spelare är?

Det är bra, har alltid lyckats vinna div 1 men detta året har jag haft svårt o varit typ div 2-3 hela tiden. Sen o andra sidan lirar man mkt mer weekend league.

Vet inte hur många som ligger i just 2 eller 3 men skulle nog tippa att de flesta ligger 5,4,3.
Citera
2016-12-29, 14:04
Medlem
hur lyckas ni få ihop så jäkla mycket coins? har knappt varit över 250k
Citera
2016-12-29, 14:23
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backdoordonkey
Det är bra, har alltid lyckats vinna div 1 men detta året har jag haft svårt o varit typ div 2-3 hela tiden. Sen o andra sidan lirar man mkt mer weekend league.

Vet inte hur många som ligger i just 2 eller 3 men skulle nog tippa att de flesta ligger 5,4,3.

Lirade 2 matcher i 2an nu. Den första var riktigt riktigt bra och jag stod och titta på när han rulla boll hela matchen, 2-0 till han och 11-8 i skott men jag kontrade endast. Vann andra rätt enkelt.

Håller med dig, FIFA 17 känns svårare än tidigare FIFA. Har du varit något i 1an eller endast varit 2-3an?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in