2016-12-07, 09:20
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Jag vet att folk kommer skrika högt nu. Men jag satte bara bronsspelare på bänken och sänkte mitt lag till 82. Det HAR hjälpt, även om motståndaren fortfarande får en amfetaminspruta i armen så fort jag gör mål. Upplever absolut int samma oflyt längre. Gick från div6 till 3 i ett nafs.

Ett exempel på det jag menade.

Köpte 4 st av de absolut sämsta bronsspelarna i spelet, satte de på bänken. Gick från 85 till 82 i genomsnitt.

Gick mycket bättre!
Citera
2016-12-07, 09:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
I fut så jämnas lagen ut baserat på genomsnittet. Vet inte hur de gör exakt men det är på samma sätt som i HUT.

Tror ungefär att om ditt lag har 85 i genomsnitt och du möter ett lag som har 81. Så plockas -4 bort på alla dina spelare, vilket gör att det blir en jämnare match.

Pröva själv att jämföra ditt lag i matcher mot lag som har samma genomsnitt som dig, helt annat tempo och passningar. Sen möter du ett lag med 80 i genomsnitt och din snabba anfallare blir helt plötsligt lite långsammare osv.

EA har väl dementerat detta flera gånger även om jag tror att så är fallet för att som du sa jämna ut spelet.

Varför beter sig mina spelare som mongon där man knappt kan slå en passning eller kontrollera bollen inom laget samtidigt som det andra lagets spelare med 80 i pace springer ikapp en spelare med 93 i pace och deras mediokra spelare hittar stora luckor i mitt annars så stabila 4-5-1 försvar.

Jag brukar också nästan alltid vinna dom matcherna då motståndana har bättre spelare vilket får mig att tro att det är något mer som styr spelet.

Det finns helt klart en osynlig algoritm i spelet som påverkar spelarnas egenskaper. Till viss del kan det så klart även bero på vad du har för uppkoppling mot den du möter men inte så pass att mina spelare inte kan göra något riktigt på planen längre.

Men kanske kan en dålig uppkoppling samt att det lag du möter får någon slags momentum på grund av sämre ratade spelare göra att du har väldigt liten chans på förhand.
Man kan ganska snabbt märka om det kommer bli en bra eller dålig match, känns liksom i kontrollerna på något sätt.
Citera
2016-12-07, 09:51
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
allmänt drabbel.

Om du slutar fokusera på sådana saker så ska du se att det blir bättre.
Om man hela tiden tänker att de är finns glitchar och handicap så kommer man bara att fokusera på det de få gånger det händer. Det blir en ond spiral och varje gång nått går emot dig så kommer du att tänka på det, vilket drabbar ditt spelande.

Jag vet hur de är, var själv likadan förut. Men grejen är att man bara kommer ihåg de gångerna de väl händer, inte alla andra gånger.

Om du är bättre än din motståndare så vinner du matchen. Annars har du bara dig själv att skylla.
Citera
2016-12-07, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Om man hela tiden tänker att de är finns glitchar och handicap så kommer man bara att fokusera på det de få gånger det händer. Det blir en ond spiral och varje gång nått går emot dig så kommer du att tänka på det, vilket drabbar ditt spelande.

Jag vet hur de är, var själv likadan förut. Men grejen är att man bara kommer ihåg de gångerna de väl händer, inte alla andra gånger.

Om du är bättre än din motståndare så vinner du matchen. Annars har du bara dig själv att skylla.

För mig är det skitsamma. Jag satte bara bronsspelare på bänken och nu går det bättre. Visst passar spelarna fel osv fortfarande. Det är det där ständiga oflytet och att Mertesacker vinner löpduell med boll mot Messi som jag numera slipper. Handikapp eller inte, det funkade iallafall för mig.
Citera
2016-12-07, 10:06
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
EA har väl dementerat detta flera gånger även om jag tror att så är fallet för att som du sa jämna ut spelet.

Varför beter sig mina spelare som mongon där man knappt kan slå en passning eller kontrollera bollen inom laget samtidigt som det andra lagets spelare med 80 i pace springer ikapp en spelare med 93 i pace och deras mediokra spelare hittar stora luckor i mitt annars så stabila 4-5-1 försvar.

Jag brukar också nästan alltid vinna dom matcherna då motståndana har bättre spelare vilket får mig att tro att det är något mer som styr spelet.

Det finns helt klart en osynlig algoritm i spelet som påverkar spelarnas egenskaper. Till viss del kan det så klart även bero på vad du har för uppkoppling mot den du möter men inte så pass att mina spelare inte kan göra något riktigt på planen längre.

Men kanske kan en dålig uppkoppling samt att det lag du möter får någon slags momentum på grund av sämre ratade spelare göra att du har väldigt liten chans på förhand.
Man kan ganska snabbt märka om det kommer bli en bra eller dålig match, känns liksom i kontrollerna på något sätt.

Fattar inte vad det är att dementera. Det är ju uppenbart.

Vad skulle annars poängen vara att köpa ett lag som inte har väldigt högt i genomsnitt? När man klarar sig helt fine med Musa och lite folk runt 80 i genomsnitt?

Brukar iof bara anpassa min taktik efter det. Möter man sämre lag får man spela enklare. Inte samma dribblingar osv.

Men den som spelar bäst vinner då det är jämnt i förutsättningarna.
Citera
2016-12-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Om du gör rätt så är det enda du förlorar kontrakt på spelarna+att det står att de spelat fler matcher om man bryr sig om sånt. Din vinststatistik kommer inte påverkas, inte coins heller. Gör väl inte ens om du kör walk over för det är ju offline?

Du ska alltså starta matchen sen när det gått minst 1sek startar du om spelet. Inte pausa och trycka på walk over.

Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Man förlorar ingenting. Gjorde det 20 gånger tidigt när det fanns lite olika SBCer som behövdes loyalty för att klara. Så om EA inte ändrat det i någon uppdatering så ska det vara lugnt.

Edit: Såg att du redan fått svar ovan.

Tack för svar!

Citat:
Ursprungligen postat av Weird.

Word. Har själv aldrig märkt något av det där. Då har jag haft riktigt bra lag några utgåvor, aldrig kört med bronsbänkar osv. Ibland har man matcher då allt flyter på för en, ibland tvärtom. Förlorar jag så är det för att jag är sjukt ineffektiv eller inte riktigt får spelet att funka och det har jag bara mig själv att skylla. Tror mycket sitter i huvudet.
Citera
2016-12-07, 13:16
Medlem
Stjerna7s avatar
Vad blir det för lag för er i helgens WL?

Har inhandlat de flesta spelare i följande trupp: https://www.futbin.com/17/squad/590880

Di Maria, Matuidi, Dybala, Sagna och Clichy blir nya spelare att testa. Mandanda med, fungerar han ej så går jag tillbaka till Lloris som jag körde förra veckan.

Tveksam till Dybala som CAM, kommer testa att byta plats på honom och Higuain för att se vad som passar bäst. Kan dock tänka mig att det kommer sitta fint med att Dybala kommer i djupet när Higuain håller i bollen. Spelade Pjanic där förra helgen och då hade han lite för lite pace ibland för att rycka ifrån. Får testa mig fram lite med den kombinationen!
Citera
2016-12-07, 13:28
Medlem
Är det någon som ser någon förbättring här?

Spelar 4-1-2-1-2

Zlatan och Aguero

Hazard, De Bruyne (Offensiv), Kantè (Defensiv), Messi

Azpilicueta - Bailly - Smalling - Sergio Roberto

De Gea

Gärna kom med tips på Kemikort också. Får inte Messi att bli så inblandad i spelet och backarna är klumpiga och gör enkla tabbar.. De Bruyne känns inte så vass heller som han borde

Strikers har Hunter. Off mittfältare har Finisher. Yttermittfältare har Hawk och alla backar har Shadow. De Gea vettefan va han borde ha... Anybody? Hilfe.. Bitte
Senast redigerad av Krismikk 2016-12-07 kl. 13:32.
Citera
2016-12-07, 13:42
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7

Har inhandlat de flesta spelare i följande trupp: https://www.futbin.com/17/squad/590880

Di Maria, Matuidi, Dybala, Sagna och Clichy blir nya spelare att testa. Mandanda med, fungerar han ej så går jag tillbaka till Lloris som jag körde förra veckan.

Tveksam till Dybala som CAM, kommer testa att byta plats på honom och Higuain för att se vad som passar bäst. Kan dock tänka mig att det kommer sitta fint med att Dybala kommer i djupet när Higuain håller i bollen. Spelade Pjanic där förra helgen och då hade han lite för lite pace ibland för att rycka ifrån. Får testa mig fram lite med den kombinationen!

Skippa Mandanda, Lloris går före alla dagar i veckan. Dybala fungerar finfint som CAM med sina workrates, finess skott och allmänt hala spelstil. Däremot gillar jag ej Di Maria, blir lite för endimensionell med sin WF. Clichy skulle jag byta ut mot Masuaku från West Ham, lite mer fysik på den grabben.
Citera
2016-12-07, 13:47
Medlem
jag är i gold 3... är jag automatiskt kvalad till nästa weekend league nu då ?

för det står att jag inte är kvalad till weekend nu ?
Citera
2016-12-07, 13:49
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Är det någon som ser någon förbättring här?

Spelar 4-1-2-1-2

Zlatan och Aguero

Hazard, De Bruyne (Offensiv), Kantè (Defensiv), Messi

Azpilicueta - Bailly - Smalling - Sergio Roberto

De Gea

Gärna kom med tips på Kemikort också. Får inte Messi att bli så inblandad i spelet och backarna är klumpiga och gör enkla tabbar.. De Bruyne känns inte så vass heller som han borde

Strikers har Hunter. Off mittfältare har Finisher. Yttermittfältare har Hawk och alla backar har Shadow. De Gea vettefan va han borde ha... Anybody? Hilfe.. Bitte

Jag skulle byta formation, antingen till 4-1-2-1-2 (2) eller 4321. Tycker inte Messi är bra i en RM / RW roll, utan måste spela RF eller spela som CAM, lite samma med Hazard, de är inga kantspringare a lá Mane / Sterling utan de ska ha bollen närmare straffområdet och vända bort sin motståndare. De Bruyne är fantastisk i en framflyttad CM position (blir som en CAM) med Hazard-Scream Lukaku-POTM Sterling framför sig.

Skulle köra på Shaw - Smalling Koscielny Bellerin/walker i backlinjen om du ska köra EPL, ibland är Bailly lite var som helst vilket är en risk, speciellt mot formationer som kör rakt och snabbt spel.

Kanske köra med en annan striker partner till Aguero (Martial?) och sätta ner Ibra i en CAM roll och köra De bruyne som offensiv CM, Kante CDM och en lite mer defensiv RCM, Fernandinho, Dembele, Toure, Henderson, detta förutsätter en 4-1-2-1-2 (2) formation.
Citera
2016-12-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7

Skulle kunna funka med Dybala där, bättre passningsfot för en CAM än Higuain. Kanske kan funka bra ändå. Ser stabilt ut det laget! Jag skall för första gången försöka kvala in ikväll. Kan köra mitt ordinarie lag om jag lyckas kvala in: https://www.futbin.com/17/squad/488411

Sedan har jag fått ändra lite i mitt fitnesslag för att klara kriterierna: https://www.futbin.com/17/squad/578943

Kommer förmodligen byta in Costa om Firminho inte levererar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in