2016-12-29, 16:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Hade jag vetat detta då hade jag inte undrat. Eftersom grabben var från utlandet så är det nog fler än jag som hade misstänkt utländsk inblandning, även polisen tills DNA bevisade motsatsen.

Utländsk grabb och svensk kvinna som bevisats inte kände varandra och DNA som pekar på blond och blåögd (Förmodligen svensk) tyder på att mördaren var ute efter en av dem, men överraskades av att den andre dök upp som kunde bli ett obekvämt vittne och därför mördades hen också.
Att mördaren skulle gå ut på morgonen bara för att mörda folk på samma ställe som där bara fanns dessa två, låter inte troligt. En massmördare hade tagit sig till en tågstation eller ett köpcenter där det finns mycket folk. Återstår ett vansinnesdåd.
Ett vansinnesdåd av en förmodatsvensk, säger du nu. Då tar du alltså tillbaka ditt inlägg som inte annat är ett uttryck för den främlingsfientlighet som tyvärr råder i landet.
Citat:
Eftersom man vet att det är en svensk kvinna i 50 års åldern och en 8 årig utländsk grabb så är det bland utlänningarna i Linköping man får leta efter mördaren med religösa släktfejdfasoner (Hederselaterade) som triggat igång hatet som blev till mord, där mördaren i förväg tog reda på grabbens väg på väg till skolan och där lurpassat och väntat in honom.

Den svenska kvinnan var på fel ställe som blev ett farligt vittne till mordet och därför mördades hon också.
Man undrar ju om den svenska rättsapparaten döljer sanningen som dom brukar göra när invandrare är inblandade.
Citera
2016-12-29, 16:48
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ett vansinnesdåd av en förmodatsvensk, säger du nu. Då tar du alltså tillbaka ditt inlägg som inte annat är ett uttryck för den främlingsfientlighet som tyvärr råder i landet.

Jag tänker inte nedlåta mig till att diskutera med dig, vilka som mördar, säljer, kidnappar sina barn och ägnar sig åt hedersrelaterade fasoner i Sverige. Alla vi som inte kör med dubbelmoral och skygglappar vet vilka som gör detta. Att man för första gången fick fram att DNA pekar mot blond och ljusblå svensk gjorde att du tyckte att du kan anklaga mig och resten av svenska folket för främlingsfientlighet. Jag har nu bojkottat dig från vidare diskussioner.
Citera
2016-12-29, 20:21
Medlem
Jag tycker det mesta som är känt (i alla fall för mig) talar mot att det skulle vara något planerat mord på grabben, eller kvinnan heller för den delen. Dessa möjligheter är så väl utredda att man nog får anse det spåret som uttömt. Grabbens familj tillhör väl de mer utredda i Sverige kan jag tänka mig. Tanken att en storebror eller bekant till någon annan hämnas på honom p.g.a någon oförrätt tycker jag är långsökt. En sådan grej skulle i normalfallet leda till betydligt beskedligare pay-back. Återstår den ensamme galningen då, som av någon anledning hänger runt i området och sedan går saker snett. Kan hålla med om att egentligen är nog allt möjligt, vi kommer nog tyvärr aldrig få veta vad som hände.

Det kan vara så att jag är naiv, men jag får för mig att GM måste varit 'on the edge' innan, knappast fungerande, med tanke på det extrema våld som sedan utlöstes. Har svårt att se framför mig hur han kan ha passerat obemärkt innan, och definitivt efter dådet.
Citera
2016-12-29, 21:34
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Det finns flera inlägg i tråden som har samma teorier som jag om att grabbens pappa hade en massa suspekta släktingar och bekanta som man borde kollat upp lite närmare.
En av tråddeltagaren är Zockerconny i tråd #267

I ett av de tidigare inläggen läser jag att kvinnan innan hon dog viskade fram att mannen som knivhögg/mördade henne hette Leif och var blond och runt 22 år gammal. Det tyder på att hon kände mördaren.
Vilken soppa.
Citera
2016-12-29, 21:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det finns flera inlägg i tråden som har samma teorier som jag om att grabbens pappa hade en massa suspekta släktingar och bekanta som man borde kollat upp lite närmare.

I ett av de tidigare inläggen läser jag att kvinnan innan hon dog viskade fram att mannen som knivhögg/mördade henne hette Leif och var blond och runt 22 år gammal. Det tyder på att hon kände mördaren.
Vilken soppa.
Du skrev att pojken var målet för attacken, och kvinnan oskyldigt vittne, samt att kvinnan och pojken inte kände varandra. Hur sannolikt är det då att kvinnan kände mördaren?
Citera
2016-12-29, 21:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vilken soppa!

Citat:

Vilken soppa.

Det har du verkligen rätt i! Vilken soppa detta är.

Det är en sådan soppa som gör att jag numera betvivlar starkt att detta kommer att lösas - tyvärr. Ändå finns det mycket att gå på och polisen har verkligen inte legat på latsidan.

Återigen, så är jag verkligen förvånad över att fallet inte har blivit uppklarat efter dessa dryga 12 år som nu har gått.
Citera
2016-12-29, 22:36
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det har du verkligen rätt i! Vilken soppa detta är.

Det är en sådan soppa som gör att jag numera betvivlar starkt att detta kommer att lösas - tyvärr. Ändå finns det mycket att gå på och polisen har verkligen inte legat på latsidan.

Återigen, så är jag verkligen förvånad över att fallet inte har blivit uppklarat efter dessa dryga 12 år som nu har gått.

Om polisen efter 12 år som fått 1000 tals spår och teorier att undersöka inte kommit nära lösningen då kan mina två teorier också få vara fel.
Det som talar emot Zockerconnys teori i tråd #267 att den döende kvinnan viskat fram att mördaren hette Leif inte stämmer. Man visste att hon arbetade som språklärare och att det måste varit enkelt för polisen att gå igenom alla elevlistor tills man fann elever med namnet Leif och topsa dem på sina DNA.
Citera
2017-01-02, 19:07
Medlem
Som Oraklet säger så ska man inte krångla till det i onödan. Alla "konstiga" omständigheter kring detta brott har fått folk att tro att det måste vara något särskilt speciellt med detta fall. Kanske har gärningsmannen bara haft osannolik tur som inte sitter. Anfallet på grabben är planerat i den utsträckning som gärningsmannens intellekt, ålder och sociala tillhörighet tillåter. Den kunskap som får honom att stå där väntandes på morgonen är sådan där som han fått genom att bo när offret samt från deras tidigare mellanhavanden. Att det skulle vara fler gärningsmän iblandade - tveksamt, det blir för omständigt.

Är det så? Ingen aning, precis som alla andra vet jag inte vad jag ska tro. Någon som har koll på vad som hände med Polack-spåret? Om man bekräftat hans fingeravtryck på kniven så låter ju det som att han eller någon polare borde ha suttit vid det här laget. Erkänd psykopat på plats i staden som gillar att kniva ner random people, låter ju som en bra öppning.
Citera
2017-01-02, 22:35
Bannlyst
Citat:
Hade jag vetat detta då hade jag inte undrat. Eftersom grabben var från utlandet så är det nog fler än jag som hade misstänkt utländsk inblandning, även polisen tills DNA bevisade motsatsen.

Det skulle man kunna misstänkt. Tills DNA-analysen redovisades. Vilket var rätt länge sedan. Du är nog rätt ensam om att misstänka en utlänning för mordet, som du gav uttryck för, för bara några dagar sedan. Ger ett lite enfaldigt intryck - eller att du inte orkar läsa mer än två sista sidorna i tråden. Eller både och...
Citera
2017-01-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Du har gissning på vem som är gärningspersone alltså?
Vad svarade polisen när du tipsade?

Hade mördare enligt dig på sig polotröja och det svarta stickade mössan?

Ja. Han har aldrig vita gymnastikskor, inte heller gymnastikbyxor. Han ägde en butterflykniv som han köpt många år tidigare. Den var väldigt slapp i handtagen och sladdrig.
Citera
2017-01-04, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Ja. Han har aldrig vita gymnastikskor, inte heller gymnastikbyxor. Han ägde en butterflykniv som han köpt många år tidigare. Den var väldigt slapp i handtagen och sladdrig.

Och vad skulle trigga gärningen/gärningarna? Vansinne eller ett mer distinkt uppsåt?
Citera
2017-01-04, 08:30
Medlem
LillBenets avatar
Efter att ha kollat satellitbild över kanberget så börjar jag fundera på om socialkontoret kan ha något med detta att göra. Ett avslag på en ansökan eller ett rop på hjälp som ej fått önskad respons. Kontoret ligger mycket nära och kan haft möten runt 07.30, 20 min innan. Åsgatan går ej ända fram till "soss" men sista biten ser ut att gå och gena.

Ny i tråden så detta kanske har diskuterats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in