Citat:
Ursprungligen postat av
Beatriceaurore
Jag skulle vilja veta hur han bar sig åt på bussen. Det ska nog rätt mycket till innan man kastar ut någon i mörker och kyla. Vad gjorde han? Försökte skada medpassagerare? sjöng konstiga sånger? Ropade att han tänkte döda någon? Verkade bara allmänt snurrig, eller betedde sig som om han trodde sig vara förföljd? Har betydelse för att man ska kunna bedöma uppsåt.
Chauffören med flera vet förstås.
Det är det där jag inte har fått klart för mig... enligt artiklar jag läst verkar det som att han ville gå av, inte att han blev avkastad. Men tidigare i tråden har det väl stått att han var stökig eller liknande. Men om han först självmant kliver av en buss, sen blir upplockad av en taxi men väljer att kliva ur igen efter en liten bit så tyder ju det på att han hade något slags ärende i området.
Det kanske är en slump att han klev ur just där men jag tror inte att det är en slump att han klev ur. Psykotisk eller inte så tror jag att han hade ett syfte, sen om det var inbrott eller något annat... vem vet?
Edit: läste inlägget ovanför och ändrar mig igen.. Det kan ju vara så att han helt enkelt ville gå/få frisk luft och sedan ångrade sig och därför gick upp till BO1. Vad som sen hände vet man ju inte...