2017-01-03, 22:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Jag har för mig att jag läste att man i hans väska hittade blodiga kläder, att det också skulle vara med bland polisens material. Isåfall måste han ju ha haft ombyte med sig tänker jag..
Det måste du länka eller ge en källa till.
Citera
2017-01-03, 22:17
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok- vi får vänta tills mera info ges. Men ingenting har sagts om att han själv skulle varit nerblodad. Tex den kvinnan som körde honom i sin bil kl 9, hon blev tillfrågad om hon sett hans blodiga hand. Det hade hon inte då han höll trunken i sitt knä, och dolde handen.
Men om han använt en kniv vid mordet så borde hans kläder vara riktigt fläckiga
och hon borde ha reagerat.
Han kan ha bytt kläder - i den andra stugan. Men var finns de nerblodade kläderna.
Åklagaren har ingen anledning att uttala sig om han var blodig eller ej, DNA-analysen är som sagt inte klar. Allt blod kan likväl vara från hans hand. Sjukhuspersonal kan av naturliga skäl aldrig uttala sig om en patient i media. Så den som återstår som skulle kunna uttala sig om hur han såg ut är kvinnan du nämner, hon som plockade upp honom. Han kan ha haft mörka jeans, en mörk jacka, dvs inte helt lätt att se mörkt intorkat blod på. Hon kanske inte heller tittade så noga, och färden var kanske inte så lång. Till sist kan man mycket väl tänka sig att hon inte gärna vill uttala sig i media överhuvudtaget.
Citera
2017-01-03, 22:18
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Har läst det i någon av länkarna här.. Men minns inte var. Det var några dagar sedan.. Någon annan som minns vilken länk det var?
Citera
2017-01-03, 22:18
Medlem
Citat:
ok- vi får vänta tills mera info ges. Men ingenting har sagts om att han själv skulle varit nerblodad. Tex den kvinnan som körde honom i sin bil kl 9, hon blev tillfrågad om hon sett hans blodiga hand. Det hade hon inte då han höll trunken i sitt knä, och dolde handen.
Men om han använt en kniv vid mordet så borde hans kläder vara riktigt fläckiga
och hon borde ha reagerat.
Han kan ha bytt kläder - i den andra stugan. Men var finns de nerblodade kläderna.

"Blodiga kläder, en hammare och en Rubiks kub.
Några av åklagarens bevis i utredningen mot den misstänkte dubbelmördaren fanns i väskan när han greps."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7ve3o/aklagarens-bevis-mot-misstankte-dubbelmordaren
Citera
2017-01-03, 22:20
Medlem
Citat:
Jag har för mig att jag läste att man i hans väska hittade blodiga kläder, att det också skulle vara med bland polisens material. Isåfall måste han ju ha haft ombyte med sig tänker jag..
ok- då har jag missat att dessa kläder i väskan varit blodiga. Jag läste bara att han hade kläder o hammare i väskan. Miss av mig.
Citera
2017-01-03, 22:20
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
NYHETERtor 29 dec 2016
Blodiga kläder, en hammare och en Rubiks kub.
Några av åklagarens bevis i utredningen mot den misstänkte dubbelmördaren fanns i väskan när han greps.
Nu väntar polisen svar på dna-prov.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7ve3o/aklagarens-bevis-mot-misstankte-dubbelmordaren

Aftonbladet!
Senast redigerad av QueenKorall 2017-01-03 kl. 22:31.
Citera
2017-01-03, 22:21
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ja men se där! Då väntar man bara in DNA-analysen, sedan drar man åt skruvstädet rejält i nästa förhör.
Citera
2017-01-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlobusTrott
"Blodiga kläder, en hammare och en Rubiks kub.
Några av åklagarens bevis i utredningen mot den misstänkte dubbelmördaren fanns i väskan när han greps."

tack- bra.
Citera
2017-01-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Osökt kommer tanken på "Ett fall för FBI" kommer inte ihåg var, mer än att det skedde i norra Sverige. I det andra fallet "Arbogamordet" i augusti en galning mördar maken men misslyckas med mordet på kvinnan i det ena fallet mördas båda två, i det andra fallet överlever kvinnan.

Båda gångerna i ensligt beläget hus och nu det tredje fallet. Dubbelmord på tre avsides belägna platser. En seriemördare eller är MGM en Copycat?

Eller tänk bara tanken om det är fel mördare som sitter inne i två av dessa fall, i Ett Fall för FBI är ingen inlåst och en galning härjar därmed fritt därmed i landet. Tack och lov att man inte bor i ensligt beläget hus.

Antar att du menar Brattås, som det första mordet. Mordvapnet yxa, två gärningsmän, offren är ett par. Tycker inte mycket liknar detta fall. "Ett fall för FBI" kommer ju ingenstans egentligen med det fallet. Och vad jag minns så involverade ett av de starka spåren en missbrukare som dog rätt snart efter mordet.

Det andra, har du mer information om vilket du menar?

Låter osannolikt att de har med varandra att göra överhuvudtaget. Hur skulle GM veta att båda kvinnan och grannen skulle se till att befinna sig i samma hus t.ex.?
Citera
2017-01-03, 22:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlobusTrott
Antar att du menar Brattås, som det första mordet. Mordvapnet yxa, två gärningsmän, offren är ett par. Tycker inte mycket liknar detta fall. "Ett fall för FBI" kommer ju ingenstans egentligen med det fallet. Och vad jag minns så involverade ett av de starka spåren en missbrukare som dog rätt snart efter mordet.

Det andra, har du mer information om vilket du menar?

Låter osannolikt att de har med varandra att göra överhuvudtaget. Hur skulle GM veta att båda kvinnan och grannen skulle se till att befinna sig i samma hus t.ex.?

Arboga - är väl inte Johanna Mölle* som syftas på? Dottern Johanna är misstänkt för mordet på fadern, mamman överlever allvarligt skadad, ser ingen likhet där.
Citera
2017-01-03, 22:53
Medlem
Har det framgått om BO KL:s fru fanns i deras hus under händelsen och eventuellt sett MGM. Enligt adressuppgift var det två personer registrerade på den adress där KL bodde och står som gifta. Möjligen skulle polisen redan nu kunnat haft fotokonfrontation med taxichauffören, busschaufför och ev då KL:s maka om hon skulle varit hemma och sett något av GM. Skulle hon kunna peka ut MGM, den kvällen är det klarlagt att han befunnit sig där, inte bara utmed vägen som de andra vittnena kunnat lämna uppgift om.
BO VN som var utbildad sköterska enligt tråden skulle hon kunnat arbetat extra inom psykvården och de träffats där?
Citera
2017-01-03, 22:53
Medlem
Citat:
Kanske är sax inte rätt, då borde mördaren ha fått mycket blod på sig själv o kläderna. Varit fysiskt inpå/ nära offren.
Det har inte direkt framkommit att han skulle varit nedblodad, då.
Tänker på hans egna kläder, som isåfall borde varit starkt bevis. Något sådant har inte framkommit.
Han hade en skada i handen som blött.
Kanske har det varit något längre verktyg/redskap- som han hittade i närheten av husen.
Något längre spetsigt-verktyg/redskap - som gav chans att hålla visst avstånd men ändå kraftfull att göra djupa stick.

Kanske helt enkelt en kniv är mordvapnet.

Citat:
Den som använder en sax eller något som skadar på avstånd skadar inte sig själv. Det gör någon som använder en kniv utan parerstång.

MGM behöver inte ha åstadkommit sina skador på egen hand, det kan väl BO ha gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in