2016-12-27, 05:31
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Du verkar som en jävligt skön person men då jag inte kommer kunna något alls på måndagar samt onsdagar pga av jobb har jag svårt att se att jag går fullt ut i spelet! Jag hoppas dock att du lyckas hitta någon eller några för du verkar härlig måste jag säga!

Jag kommer rolla en female human paladin och köra när jag kan. Jag vill dock levla & ta upp professions medans jag spelar så antingen är jag med från början eller så väntar jag, 2-3 veckor ?

Jag kommer ihåg att om man skulle köra präst på alliansen så var det en fördel om man valde dwarf präst, men vad är Fördelen att spela dwarf präst ? Kommer inte ihåg

Tack för de fina orden! Du verkar också riktigt härlig utifrån din text!

Insåg nu att jag glömde skriva faction och hela grejen; For the Horde!

Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Kommer också börja på fresh.

Spelade WoW från open beta fram till Cataclysm. Clearade BWL, MC, AQ40, Onyxia, ZG, World Bosses mm. Tyckte spelet var jättekul men spelade för mycket (all ledig tid), var med i en guild som ofta var server first. Är inte ute efter att vara med i en sådan guild utan mer causal nu.

Spelade priest på Nostalrius, inga raids men instanser blev det ju innan servern la ner. Levlade som shadow och körde disc/holy @ lvl 60. Gillar priest mycket och kan tänka mig igen om ett sådant behov finns men vill helst spela warrior för det är något jag aldrig spelat högre än lvl 20. Vill prova vara tank.

I feel you! Därför vill jag ta det lugnt och hitta en Guild som har fasta dagar med Raid. Problemet är att jag vaknar tidigt om dagarna till jobbet, så sena kvällar på vardagar är inte så optimalt (been there, done that)

Bestämde mig igår att det blir Troll Hunter. Gjorde min research på Priest och det gick inte hela vägen. Hunter var även sista classen jag spelade i retail och kommer ihåg hur jag "dominerade" 1v2 i arena när min partner dog på grund av min spirit beast "Skoll"... Self-healing, kite, traps! Oh Hunters!

Användbara bland annat i BWL med tranq-shot... Och självklart roliga att levela med!

Så:
Horde
Troll
Hunter

Ristat i sten nu

För din del tycker jag självklart att du ska köra Warrior. Oroa dig inte över att bli Main Tank, utan Off-Tank behövs i Guilds också! Fördelen som Tank är att man lättare kan styra upp saker
Citera
2016-12-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Tack för de fina orden! Du verkar också riktigt härlig utifrån din text!

Insåg nu att jag glömde skriva faction och hela grejen; For the Horde!

I feel you! Därför vill jag ta det lugnt och hitta en Guild som har fasta dagar med Raid. Problemet är att jag vaknar tidigt om dagarna till jobbet, så sena kvällar på vardagar är inte så optimalt (been there, done that)

Bestämde mig igår att det blir Troll Hunter. Gjorde min research på Priest och det gick inte hela vägen. Hunter var även sista classen jag spelade i retail och kommer ihåg hur jag "dominerade" 1v2 i arena när min partner dog på grund av min spirit beast "Skoll"... Self-healing, kite, traps! Oh Hunters!

Användbara bland annat i BWL med tranq-shot... Och självklart roliga att levela med!

Så:
Horde
Troll
Hunter

Ristat i sten nu

För din del tycker jag självklart att du ska köra Warrior. Oroa dig inte över att bli Main Tank, utan Off-Tank behövs i Guilds också! Fördelen som Tank är att man lättare kan styra upp saker

Lägg av nu!

Kör alliance så styr vi en Flashback-guild ala casualmode (typ 2 raidkvällar per vecka, 19-22 eller något i den stilen).

Chop chop boys!

Jag kan styra guildmaster delen men är inte erfaren nog att raidleada något över BWL.
Helst inte ens BWL då jag bara har cirka 10 cleara där.
Citera
2016-12-27, 16:08
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Rockefeller
Lägg av nu!

Kör alliance så styr vi en Flashback-guild ala casualmode (typ 2 raidkvällar per vecka, 19-22 eller något i den stilen).

Chop chop boys!

Jag kan styra guildmaster delen men är inte erfaren nog att raidleada något över BWL.
Helst inte ens BWL då jag bara har cirka 10 cleara där.

Det misstaget har jag gjort innan... Rolla Alliance det vill säga

Nej, nu blir det Horde och ifall ni står i min väg så skickar jag en pil i pannan på er!
Citera
2016-12-27, 18:53
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Det misstaget har jag gjort innan... Rolla Alliance det vill säga

Nej, nu blir det Horde och ifall ni står i min väg så skickar jag en pil i pannan på er!

Synd på Horde, jag vill helst vara alliance.

Säg till om du hittar någon guild. Det du skrev tidigare tilltalde mig, om att du inte vill spela superseriöst men ändå inte med "dåligt" folk .
Citera
2016-12-27, 19:27
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Synd på Horde, jag vill helst vara alliance.

Säg till om du hittar någon guild. Det du skrev tidigare tilltalde mig, om att du inte vill spela superseriöst men ändå inte med "dåligt" folk .

Tack!

Jag brukar avstå från att joina Guilds faktiskt under leveling-fasen. Tycker om att träffa individer istället och ha en tätare kontakt med dem.

Har inga problem att spela själv, ensamheten är inget som stör mig, det triggar nästan igång mig till att interagera med fler personer!

Hmm, Troll Hunter med Enchant/Skinning måste ju kunna fungera. Skinning följer med en medan man levelar. Enchant kan vara kostsamt(?) då man gärna säljer Greens, men Aspect of the Cheetah samt förlita sig på få abilities(skippa training) som är fördelen med Hunter bör ge mig Mount ändå!

Fasen vad taggad jag blev nu
Citera
2016-12-27, 20:50
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Tack!

Jag brukar avstå från att joina Guilds faktiskt under leveling-fasen. Tycker om att träffa individer istället och ha en tätare kontakt med dem.

Har inga problem att spela själv, ensamheten är inget som stör mig, det triggar nästan igång mig till att interagera med fler personer!

Hmm, Troll Hunter med Enchant/Skinning måste ju kunna fungera. Skinning följer med en medan man levelar. Enchant kan vara kostsamt(?) då man gärna säljer Greens, men Aspect of the Cheetah samt förlita sig på få abilities(skippa training) som är fördelen med Hunter bör ge mig Mount ändå!

Fasen vad taggad jag blev nu

Ah, okej. Jag letar levelpolare så därför jag fråga om guild.

Tror du kommer få tuff konkurrens om plats i instanser utan guild. Blir det som vanligt råder det ett överflöd av DPS .Speciellt som horde där rogues tenderar att vara än mer populära än hos alliance.

Yrkena låter OK. Ifall du funderar på herbalism/mining så undvik, speciellt mining. Du kommer hålla långt ifrån jämn takt med din level på en sådan här server. Bättre återvända till veinsen i startzonerna när de inte är lika farmade av low levels som veninsen är första veckorna.

När jag levlade min priest på Nost så tjänade jag pengar på enchanting genom att disenchanta rätt saker. Cloth ger lite pengar hos vendor men kan ge fina shards. Jag hade tre bra addons, ett visade vendor price för föremålet, ett visade vad det mest sannolikt blev för shards om man disenchanta och ett addon som höll koll på genomsnittliga priserna för shards (och andra föremål på AH). Med hjälp av de tre gick det avgöra om det var bäst att sälja eller disenchanta. Enchantingen i sig struntade jag i, hade det bara för disenchant = riktigt mycket pengar.

Jävligt taggad jag med men måste få några pusselbitar på plats innan jag känner mig redo. Hade varit grymt om en warrior (jag) och priest (kan tänka mig spela det igen) levlar ihop. Fungerar bra i quests och kommer hitta folk till instanser direkt då tank + heal är ordnat vilket ta längst tid att hitta.
Senast redigerad av BlondinBalle 2016-12-27 kl. 20:55.
Citera
2016-12-27, 21:13
Medlem
Fûrims avatar
Lite segt med Elysium! Först levlade jag på vanliga Nostalrious, nådde 55 där sen släcktes servern ner.
Började på K2 och har T2 Hunter nu och troligtvis blir Kronos en spökstad när Elysium öppnar och då får man börja om igen!

Blir absolut att prova Elysium, ska nog köra Warlock då jag aldrig nånsin spelat en, alternativt fury warrior.
Citera
2016-12-28, 05:34
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Lite segt med Elysium! Först levlade jag på vanliga Nostalrious, nådde 55 där sen släcktes servern ner.
Började på K2 och har T2 Hunter nu och troligtvis blir Kronos en spökstad när Elysium öppnar och då får man börja om igen!

Blir absolut att prova Elysium, ska nog köra Warlock då jag aldrig nånsin spelat en, alternativt fury warrior.

Om jag inte minns fel så toppade våra Fury Warriors DPS i BWL ganska så överlägset. Långsiktigt tror jag Warrior är roligare då du kan samla på dig Tank items i samma veva om det senare blir aktuellt.
Citera
2016-12-28, 10:12
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadabra121
Var 1500 i kön för nostralius pve server för 15 minuter sedan nere på 1100 nu. Fresh server kommer bli ett helvete ifall lol

Det här var viktigt att du tog upp. en sak jag undrar över är vad som styr hur många det är som kan vara online samtidigt ? jag vet att någon postade några sidor tillbaka angående Max spelare online på servern som kan vara online.

Hur många kommer uppskattningsvis kunna spela samtidigt på nostalrius fresh ?
Citera
2016-12-28, 14:29
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Det här var viktigt att du tog upp. en sak jag undrar över är vad som styr hur många det är som kan vara online samtidigt ? jag vet att någon postade några sidor tillbaka angående Max spelare online på servern som kan vara online.

Hur många kommer uppskattningsvis kunna spela samtidigt på nostalrius fresh ?

Det beror ju endast på hårdvaran och bandbredden. Och hur kraftfull sådan man har beror helt och hållet på budget, men mot säg vad blizzard hade 2005 så är det betydligt billigare att hålla en kraftfull setup idag som klarar 10,000+ personer online samtidigt.

Men säg en ca. 10-15,000:- i månaden säkert för nuvarande hårdvara.
Citera
2016-12-28, 14:30
Medlem
Fûrims avatar
Tror ni att Elysium PvE servern kommer tappa mycket av sin population när nya PvP servern öppnar?
Citera
2016-12-28, 16:15
Medlem
Vadå har blizzard öppnat Nostralius igen?

Kostar det att spela på denna private server? Gametime/speltid tänker jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in