2016-12-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Var finns uppgifter om vart och hur man donerar?

Du kan inte donera just nu. När de har fått ihop tillräckligt för att betala servers i tre månader framåt så stänger de donations då de inte tar emot något för personlig vinst. Denna omgången tog det endast 1-2 dagar att få ihop de pengarna.
Citera
2016-12-23, 23:20
Medlem
Joana som har rekordet på 1-60 fick ihop pengar till mount lvl 45 tror jag de var, men om man som Joana gör bara kör quests inga instancer (minskar chansen för drop som kan säljas på ah) undrar bara hur hon fick ihop pengar till mount utan att varken ha professions eller hänga på AH. Tänker om man ska följa hennes guide men vill ju ha råd med mount också. Någon som annars vet bästa sättet för mount på lvl 40?
Citera
2016-12-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadabra121
Joana som har rekordet på 1-60 fick ihop pengar till mount lvl 45 tror jag de var, men om man som Joana gör bara kör quests inga instancer (minskar chansen för drop som kan säljas på ah) undrar bara hur hon fick ihop pengar till mount utan att varken ha professions eller hänga på AH. Tänker om man ska följa hennes guide men vill ju ha råd med mount också. Någon som annars vet bästa sättet för mount på lvl 40?

Bästa sättet är att inte slösa pengar på AH eller onödiga spells från trainer.

Vendora allt grönt och grått. Personligen brukar jag även vendora cloth om kag ej behöver till tailoring/FA.

Brukar vara lite guld kort när jag är runt 38-39 så då grindar jag sista levlarna på rock elementals i Badlands, stenarna dom droppar säljer för rätt mycket till vendor.

Rock elementals kan vara svårt på Nost dock med tanke på hur mycket folk det är och värdet på Elemental Earth gör det attraktivt för 60s att farma där, antingen för guldet eller mats till Elemental Shaprpening Stones.

Hur som helst, fokusera inte så mycket på att du MÅSTE ha mount på lvl 40 och bara lvla istället, annat är slöseri på tid då ALLA zoner är rätt upptagna på Nost så grinda ute i världen blir inte så effektivt.
Citera
2016-12-24, 21:37
Medlem
Vi är ett gäng som drar igång nost pve, horde från början.
tänkte jag skulle ha en grinder/hunter vid sidan om, för gather och grind.
eftersom jag inte tänkte raida den, så behöver det inte vara en vovve(howl), utan vill mest ha en cat(best straight dps?)

brukar börja med en gris, men på vilken lvl och var får man tag på en kisse med både bite och claw?

bättre förslag?

Skall jag ha en Raider, så är väl wolf från duskwood det bästa, men inte så kul att dra dit som horde. annat förslag?
Citera
2016-12-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Vi är ett gäng som drar igång nost pve, horde från början.
tänkte jag skulle ha en grinder/hunter vid sidan om, för gather och grind.
eftersom jag inte tänkte raida den, så behöver det inte vara en vovve(howl), utan vill mest ha en cat(best straight dps?)

brukar börja med en gris, men på vilken lvl och var får man tag på en kisse med både bite och claw?

bättre förslag?

Skall jag ha en Raider, så är väl wolf från duskwood det bästa, men inte så kul att dra dit som horde. annat förslag?

Som hunterpet ska du ha LBRS-vargen för Howl.

Duskwoodpetet är buggat. Shadowdmg den gör är för svag då mobs +armor mitigtar dmgen.

Om jag minns rätt så är det serpents från ZG som byter ut wolfen.
Bara om du bryr dig om din egen dps dock. Vargen är bis annars om du vill boosta andras dps, vilket är bättre för raiden i helhet.

Är 99% på att min info stämmer, kör inte hunter själv så kan ha missuppfattat.
Att Lupos är buggad är jag 100% säker på dock (iaf på gamla Nost).
Citera
2016-12-25, 15:16
Medlem
glorups avatar
när går dom ut med informationen idag ?
Citera
2016-12-25, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
när går dom ut med informationen idag ?

Vet ej. Sitter o väntar på det med.
Citera
2016-12-25, 20:22
Avslutad
https://www.youtube.com/watch?v=SzRBXuDbHek
Nostalrius/Elysium fresh öppnar 7 Januari, 18:00.
Citera
2016-12-26, 09:51
Medlem
Obscuritys avatar
Nåja, får väl bli att börja spela WoW igen efter en paus på något år! Fan vad man ska bli sugen då...

Kommer att spela på en "casual" nivå, då jag inte riktigt har tid att köra fullt ut, men hade varit jävligt kul om man hade hittat någon/några att köra med.

Blir nog Priest för min del då jag under mina år aldrig riktigt kört det.

Om leveling / login de la queue failar så ska jag försöka köra full fokus på professions... Vem vet, kanske jag sitter och fiskar och fixar upp min cooking hela dagen?

Kille
20+ år
Erfarenhet sedan 2006 av WoW
Discord/Skype/TeamSpeak
Är en jävel på spelet tycker jag själv, men man bör inte skryta för mycket.

Slutade retail i Cataclysm från Vanilla, sedan dess har jag spelat på flera privatservrar, både Vanilla (upp till BWL endast), sedan TBC och WotLK.

Har varit Guild Leader, Raid Leader och massor av annat, så om ni känner att ni är i ungefär samma liga så är det perfekt!

Kan även tänka mig att spela med någon/några som har ett hum om spelet och hur det fungerar men som man kan spela med bara för att ha jävligt roligt.

... Nu blev det som en jävla annons, men vafan!

Nostalrius/Elysium Fresh är servern jag syftar på som öppnar 7 januari
Citera
2016-12-26, 21:42
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Nåja, får väl bli att börja spela WoW igen efter en paus på något år! Fan vad man ska bli sugen då...

Kommer att spela på en "casual" nivå, då jag inte riktigt har tid att köra fullt ut, men hade varit jävligt kul om man hade hittat någon/några att köra med.

Om leveling / login de la queue failar så ska jag försöka köra full fokus på professions... Vem vet, kanske jag sitter och fiskar och fixar upp min cooking hela dagen?

Kille
20+ år
Discord/Skype/TeamSpeak

Slutade retail i Cataclysm från Vanilla, sedan dess har jag spelat på flera privatservrar, både Vanilla (upp till BWL endast), sedan TBC och WotLK.

Har varit Guild Leader, Raid Leader och massor av annat, så om ni känner att ni är i ungefär samma liga så är det perfekt!

Kan även tänka mig att spela med någon/några som har ett hum om spelet och hur det fungerar men som man kan spela med bara för att ha jävligt roligt.

Du verkar som en jävligt skön person men då jag inte kommer kunna något alls på måndagar samt onsdagar pga av jobb har jag svårt att se att jag går fullt ut i spelet! Jag hoppas dock att du lyckas hitta någon eller några för du verkar härlig måste jag säga!

Jag kommer rolla en female human paladin och köra när jag kan. Jag vill dock levla & ta upp professions medans jag spelar så antingen är jag med från början eller så väntar jag, 2-3 veckor ?

Jag kommer ihåg att om man skulle köra präst på alliansen så var det en fördel om man valde dwarf präst, men vad är Fördelen att spela dwarf präst ? Kommer inte ihåg
Citera
2016-12-26, 22:33
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity

Kille
20+ år
Discord/Skype/TeamSpeak

Kommer också börja på fresh.

Spelade WoW från open beta fram till Cataclysm. Clearade BWL, MC, AQ40, Onyxia, ZG, World Bosses mm. Tyckte spelet var jättekul men spelade för mycket (all ledig tid), var med i en guild som ofta var server first. Är inte ute efter att vara med i en sådan guild utan mer causal nu.

Spelade priest på Nostalrius, inga raids men instanser blev det ju innan servern la ner. Levlade som shadow och körde disc/holy @ lvl 60. Gillar priest mycket och kan tänka mig igen om ett sådant behov finns men vill helst spela warrior för det är något jag aldrig spelat högre än lvl 20. Vill prova vara tank.

Om du spelar priest och kör alliance välj dwarf för de har fear ward + stoneform som är eftertraktat både i PvP/PvE.

Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Du verkar som en jävligt skön person men då jag inte kommer kunna något alls på måndagar samt onsdagar pga av jobb har jag svårt att se att jag går fullt ut i spelet! Jag hoppas dock att du lyckas hitta någon eller några för du verkar härlig måste jag säga!

Jag kommer rolla en female human paladin och köra när jag kan. Jag vill dock levla & ta upp professions medans jag spelar så antingen är jag med från början eller så väntar jag, 2-3 veckor ?

Jag kommer ihåg att om man skulle köra präst på alliansen så var det en fördel om man valde dwarf präst, men vad är Fördelen att spela dwarf präst ? Kommer inte ihåg

Paladin är jäkligt kul, är inte så långsamma att levla som folk verkar tro om man spelar på rätt sätt. Problemet du kommer ha på Elysium är att din längsta range på en attack är judgement som bara är 10 yards. Kommer vara ett helsike för dig att tagga mobs i början när det är så mycket folk. Men spelar vi ihop så är ju inte det ett problem.

Kommer nog vara kaos första veckorna men vette tusan om jag kan hålla mig från att ändå spela.
Citera
2016-12-26, 23:42
Medlem
Var 1500 i kön för nostralius pve server för 15 minuter sedan nere på 1100 nu. Fresh server kommer bli ett helvete ifall lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in