2016-12-20, 20:39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Kvantfluktuation?

Men en sådan kräver ett vakuum, vilket ju inte heller kan ha funnits, då inget rum enligt teorin fanns.
Fel igen. Teorin säger inget om vad som eventuellt fanns "innan".

Citat:
innan din fantasi-smäll...
Ännu mera fel. Det är inte min och det är ingen smäll.
Citera
2016-12-20, 22:38
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Ännu mera fel. Det är inte min och det är ingen smäll.

Trovärdiga vetenskapliga belägg?
Citera
2016-12-21, 07:29
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nu hade du otur när du försökte tänka. Igen.

Det är du som påstår att det är min smäll. Då är det du som ska ge belägg.
Citera
2016-12-21, 13:46
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Men om bevis finns, men jag har glömt bort att jag mördat dig?

Men det finns inget som tyder på att du skulle ha mördat mig, så varför ska du straffas för det? Om du nu mot förmodan skulle ha mördat mig så förlåter jag dig, så då slipper gud straffa dig. Faktum är att jag ber till gud om nåd för din själ.
Citera
2016-12-21, 13:59
Medlem
AttansNedranss avatar
Jag förstår inte varför ni religiösa envisas med att försöka bevisa er tro! Det räcker väl med att tro? Om ni bara kunde låta vetenskapen få ägna sig åt vetande och ni religiösa åt troende så hade diskussionen varit meningslös.
Citera
2016-12-22, 02:47
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Belägg som får världen att inte rasa samman i misär med utbredda sjukdomar med oönskade konsekvenser där bl.a folk blir så förlamade av passivitet att inte ens kunna uppbringa lösningsfokuserad tankekapacitet, din dummer.

Då sitter du och tror att vi är på avancerade astronomenheten här eller nåt. Hur frånkopplad är du eg.

Folkmängder ökar, t.o.m under brinnande krig förökar man sig samtidigt som man tror att det handlar om "ogudaktighet" att alla-inte-får-plats i atomriket.. men det var gud som byggde verken.. men med för lité islam i omlopp.. att sitta vid spakarna.. det ska va rättvist ja...

för lite krishna.. för lite gud.. för lite passivitet.. man borde, låta gud bestämma mer, som du föreslår.

Det stävjar vetenskapliga beläggen för definitivt, särskilt de livsviktiga tvärvetenskapliga beläggen, vissa av dem absoluta skulle jag påstå : mental religionsindränkt kom-och-hjälp-mig-självömkande röta kan slå ut vitala mänskliga funktioner, skulle dina råd bli giltiga i större dimension.. skulle till en början all datatrafik dö ut.. och du skulle börja skratt-gråta i scizofren anda utan minsta samvete och inte kunna förklara guds härlighet , sensmoralen.. att från början öht inte ägna oss åt teknologi öht, eller hur., din jöns. att vada i lera skulle vara iaf stilistiskt LIKT profeter som ni hardcoreteister har so stilistiska förebilder, gå som profeten och också fisa som profeten.

Att sedan du leker Einstein med påståenden om att du känner hela rymden, är en klar störning inne i ditt antingen huvud eller att hela ditt sinne förvridits till en enda AVERSION. Du framstår som militant. Faktiskt.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-12-22 kl. 03:02.
Citera
2016-12-25, 10:26
Medlem
Citat:
Teodicéproblemet är inget problem alls, då karmalagen existerar!

Ateismen (Gudsförnekeri) är visst en tro, eller VET du att Gud inte existerar?

Jag vet att gud inte existerar då religion endast existerar för att hålla korkade människor i schack. Hade alla världens människor fått reda på att det inte finns någon himmel och att hur illa du än beter dig, så finns det heller inget helvete, så hade det blivit totalt kaos i världen.

Religion är endast en trygghet för individer med svagt psyke alternativt livrädda för döden.
Citera
2016-12-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Jag vet att gud inte existerar då religion endast existerar för att hålla korkade människor i schack. Hade alla världens människor fått reda på att det inte finns någon himmel och att hur illa du än beter dig, så finns det heller inget helvete, så hade det blivit totalt kaos i världen.

Religion är endast en trygghet för individer med svagt psyke alternativt livrädda för döden.

Med andra ord säger du att det hade varit totalt kaos i världen om alla hade trott som du gör.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2016-12-25 kl. 16:30.
Citera
2016-12-25, 17:03
Medlem
EmmaKlaras avatar
Alla är troende

En del tror att det finns en Gud.
Andra tror inte att det finns en Gud.
Och eftersom det bara handlar om att tro, så kan var och en tro precis som den själv vill.
Citera
2016-12-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Alla är troende

Och eftersom det bara handlar om att tro, så kan var och en tro precis som den själv vill.
Blir löjligt att använda ordet "tro" så. Särskilt i religionsdiskussioner. Jag anser inte mig själv vara troende i religiös mening. Men enligt dig är jag alltså troende eftersom jag tror saker om ämnet?
Citera
2016-12-25, 19:10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Alla är troende

Ateism är att vara utan (tro på) gud.
Det kan per definition inte vara en tro.
Citera
2016-12-25, 20:44
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Ateism är att vara utan (tro på) gud.
Det kan per definition inte vara en tro.

Det borde inte ens finnas ett ord för det. Finns det ett ord för att inte tro på enhörningar? Snömannen? Sjöjungfrur? Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in