2016-12-20, 20:16
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Bevis för det?

Några verkliga eller vetenskapliga bevis finns givetvis inte. Däremot om man tror på "något", skit samma om det är på sig själv, "gud", sitt fotbollslag eller på Bill Clinton, kan vara skit samma:
De som tror på något (behöver inte innebära andliga väsen) verkar ha större framgång än personer som inte tror på någonting, inte ens sig själva. Tror man inte på ett endaste skit här i världen, har man oftast stora problem och det går illa.

My 2 cents.
Citera
2016-12-20, 20:18
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Så fungerar det om absolut inga bevis finns, JA!

Men om bevis finns, men jag har glömt bort att jag mördat dig?
Citera
2016-12-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vad tror du på?

42.....
Citera
2016-12-20, 20:21
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Tiden i den andliga världen, den absoluta tiden, är den verkligt sanna tiden, där evig nutid råder, där tiden inte flyr, där du inte åldras, där ingen död finns, där ingen fruktan finns...

FLYENDE TID ÄR INTE REELL !!! Här i den temporära materiella världen.

Okej?

TID SOM BESTÅR ÄR REELL !!! Andliga världen, bortom vår relativa rumtid.

Problemet med en sån värld är att inte en enda tanke kan tänkas, inga handlingar utförs, särskilt inte av en Gud som vi alla påstås vara en avbild av....
Citera
2016-12-20, 20:22
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
42.....

Om du inte ens tror på dig själv (del av Gud), hur ska du då få möjlighet att tro på Gud?

Börja med att tro på dig själv, så ska du se att det kommer bli lättare för dig att finna Gud!

Sagt i all välmening...
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Tiden i den andliga världen, den absoluta tiden, är den verkligt sanna tiden, där evig nutid råder, där tiden inte flyr, där du inte åldras, där ingen död finns, där ingen fruktan finns...

FLYENDE TID ÄR INTE REELL !!! Här i den temporära materiella världen.

Okej?

TID SOM BESTÅR ÄR REELL !!! Andliga världen, bortom vår relativa rumtid.

Den enda tid vi verkligen har är "nu", dvs. just nu när vi lever. Då/nu kan vi påverka vår samtid till något gott, och möjligen se till att framtiden blir mer positiv. Men att anse att tiden när man är död skulle vara bättre än nutiden, är crap. Å andra sidan kan jag mycket väl förstå folk i "hemska länder", där folk lider stort varje dag, ser fram emot ett liv efter "detta". Möjligen är det samma fenomen som orsakar att diverse personer blir terrorister och vill spränga andra och sig själva för ett "liv i paradiset". Något som är helt påhittat och saknar grund.
Citera
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Men om bevis finns, men jag har glömt bort att jag mördat dig?

Tja, kan du bevisa för mig att du levt flera liv innan detta så får jag väl ge med mig även i mordfrågan!!
Citera
2016-12-20, 20:24
Medlem
Citat:
Om du inte ens tror på dig själv (del av Gud), hur ska du då få förmågan att tro på Gud?

Börja med att tro på dig själv, så ska du se att det kommer bli lättare för dig att finna Gud!

Sagt i all vämening...

Så du har ingen aning om vad du svarat på?

Hhgttg......
Kretin.
Citera
2016-12-20, 20:25
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Problemet med en sån värld är att inte en enda tanke kan tänkas, inga handlingar utförs, särskilt inte av en Gud som vi alla påstås vara en avbild av....

Det är vi andliga själar som tänker, handlar osv, men här i den materiella världen gör vi allt det via våra filter, våra köttkostymer, våra geléklumpar i skallen...

I den andliga världen är alla våra tankar rena och sköna!
Citera
2016-12-20, 20:29
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Den enda tid vi verkligen har är "nu", dvs. just nu när vi lever. Då/nu kan vi påverka vår samtid till något gott, och möjligen se till att framtiden blir mer positiv. Men att anse att tiden när man är död skulle vara bättre än nutiden, är crap. Å andra sidan kan jag mycket väl förstå folk i "hemska länder", där folk lider stort varje dag, ser fram emot ett liv efter "detta". Möjligen är det samma fenomen som orsakar att diverse personer blir terrorister och vill spränga andra och sig själva för ett "liv i paradiset". Något som är helt påhittat och saknar grund.

Ja, "nu" finns även här i den materiella världen, men den är flyktig, medan "nu" i den andliga världen är evigt bestående!

Det är nuet vi alla lever för, men här regerar dåtid/framtid...

Därför som du exempelvis aldrig förlorar dina nära och kära när du väl är tillbaka Hemma i den andliga världen, vårt ursprungliga bestående Hem!
Citera
2016-12-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ja, "nu" finns även här i den materiella världen, men den är flyktig, medan "nu" i den andliga världen är evigt bestående!

Det är nuet vi alla lever för, men här regerar dåtid/framtid...

Därför som du exempelvis aldrig förlorar dina nära och kära när du väl är tillbaka Hemma i den andliga världen, vårt ursprungliga bestående Hem!

Bara högläsning ur missionsmanualen....

Noll belägg.
Citera
2016-12-20, 20:34
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Alla dyrkar vi auktoriteter,
Tala för dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera