2016-12-22, 19:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Mer eller mindre helt ny på FIFA.
La lite pengar på packs, så sitter på 193 spelare nu.

Vad är bäst att göra med mina överblivna spelare?
Sälja på marknad eller använda i truppbyggarutmaning?

Samt hur mycket kemi bör man sikta på att ha?
Har 91 just nu och 83 i betyg.
Kör 4-1-2-1-2.

Andra bra tips till en noob är varmt välkomna.

Hej och välkommen!

Så här i början tycker jag du ska försöka göra de sbc alla kan göra som ger fina paket. Sbc står för squad building challenge. Minns inte vad de heter, men typ hybrid league osv. Finns tips på färdiga lösningar på dem på futbin.com.

Sen ska du kolla igenom dina spelare och se om du har några som ger bra med startkapital. Tex någon rare brons eller silver från MLS, Liga Nos, Super Lig som just nu är i Sbc. Du kan få allt mellan 2-8k för en på papperet ganska dålig spelare. 10k är fullt tillräckligt för att sätta ihop en elva med dugliga spelare. Typ, Henderson, Can, Walcott, Deulofeu, osv.

Personligen hade jag satsat på 100 i kemi och enklaste sättet att få det är lag baserade på en liga eller en nation. Då blir det 100 i kemi med automatik. Sen när du börjar vara varm i kläderna kan du kika runt på futhead och futbin efter fina hybrider som ger 100 chemistry.

I denna upplaga rekommenderar jag att hålla på alla kort som har discard value, om du inte verkligen behöver pengarna. Dvs nonrare guld = 500 coins, rare guld = 800 coins. Får du inte mer för dem än så är det lika bra att sitta på dem i min mening, rätt som det är kommer de i en Sbc och har ökat flera 100% i värde.

Jag har personligen 1600+ spelare i klubben och säljer enbart om spelaren säljer för mer än 2k. Typ. Rätt som det är behövs spelaren i en Sbc och då är det bra att ha den.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-12-22 kl. 19:29.
Citera
2016-12-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hej och välkommen!

Så här i början tycker jag du ska försöka göra de sbc alla kan göra som ger fina paket. Sbc står för squad building challenge. Minns inte vad de heter, men typ hybrid league osv. Finns tips på färdiga lösningar på dem på futbin.com.

Sen ska du kolla igenom dina spelare och se om du har några som ger bra med startkapital. Tex någon rare brons eller silver från MLS, Liga Nos, Super Lig som just nu är i Sbc. Du kan få allt mellan 2-8k för en på papperet ganska dålig spelare. 10k är fullt tillräckligt för att sätta ihop en elva med dugliga spelare. Typ, Henderson, Can, Walcott, Deulofeu, osv.

Personligen hade jag satsat på 100 i kemi och enklaste sättet att få det är lag baserade på en liga eller en nation. Då blir det 100 i kemi med automatik. Sen när du börjar vara varm i kläderna kan du kika runt på futhead och futbin efter fina hybrider som ger 100 chemistry.

I denna upplaga rekommenderar jag att hålla på alla kort som har discard value, om du inte verkligen behöver pengarna. Dvs nonrare guld = 500 coins, rare guld = 800 coins. Får du inte mer för dem än så är det lika bra att sitta på dem i min mening, rätt som det är kommer de i en Sbc och har ökat flera 100% i värde.

Jag har personligen 1600+ spelare i klubben och säljer enbart om spelaren säljer för mer än 2k. Typ. Rätt som det är behövs spelaren i en Sbc och då är det bra att ha den.

Jag tackar för råden.
Min trupp ser väl rätt bra ut nu, lallana, ramsey, schneiderlin, kane ect. Alla utom 2 är över 80, så tänkte fixa det.
Har iaf 100 kemi, dock enbart 2 gröna linjer.

Dags att börja nörda.
Citera
2016-12-22, 19:58
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Jag tackar för råden.
Min trupp ser väl rätt bra ut nu, lallana, ramsey, schneiderlin, kane ect. Alla utom 2 är över 80, så tänkte fixa det.
Har iaf 100 kemi, dock enbart 2 gröna linjer.

Dags att börja nörda.

Stirra inte blint på ratingen,Knappt inga av spelarna du nämnde använts mycket, kanske Schneiderlin som CDM och Ramsey som länk till bale.

Istället för Lallana, kör Firminho.
Istället för Kane, kör typ Lukaku.
Istället för Ramsey, försök få Kante och Dembele på mittfältet.
Citera
2016-12-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Stirra inte blint på ratingen,Knappt inga av spelarna du nämnde använts mycket, kanske Schneiderlin som CDM och Ramsey som länk till bale.

Istället för Lallana, kör Firminho.
Istället för Kane, kör typ Lukaku.
Istället för Ramsey, försök få Kante och Dembele på mittfältet.

Hmm okej, någon speciell anledning?
Vad är det ni tänker först och främst på när ni värvar spelare?
Kör 4-1-2-1-2 (2), så körde på spelare jag fick i packet samt namn jag kan/tycker om ^^
Citera
2016-12-22, 20:28
Medlem
Lallana tyckte jag funkade riktigt bra. Så han anser jag du kan köra med.
Kane däremot funkade inte alls. Då är Lukaku vassare. Snabbare starkare.
Citera
2016-12-22, 21:11
Medlem
RolfRolands avatar
Någon annan som det laggar satan i kväll? Spelar säsonger.
Citera
2016-12-22, 21:15
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Mer eller mindre helt ny på FIFA.
La lite pengar på packs, så sitter på 193 spelare nu.

Vad är bäst att göra med mina överblivna spelare?
Sälja på marknad eller använda i truppbyggarutmaning?

Samt hur mycket kemi bör man sikta på att ha?
Har 91 just nu och 83 i betyg.
Kör 4-1-2-1-2.

Andra bra tips till en noob är varmt välkomna.

Starttips:
Gör de SBC:er som är mest basic.
Köp guldspelare ratade 76 och över non-rare-guldspelare för 350 och sälj för 650-700. Funkar i princip på alla.
Hitta "kult"-lag (typ Celtic eller Leeds) och köp deras tröja för 150-200 och sälj sedan för över 1000.

Lira med det här laget:
http://www.futhead.com/17/squads/1665222/
Det har allt (nästan) och är så nära gratis det kan bli ;-)
Citera
2016-12-22, 21:16
Medlem
Stjerna7s avatar
Lirade två draft. Jävla laggfest. Kan såklart ha mött två som hade kass lina.

Bara kört WL på helgerna de senaste veckorna och där ska det ju vara andre servrar så har dålig koll på draft. Brukar det vara laggigt, eller i alla fall sämre där?
Har aldrig laggiga matcher i WL.
Citera
2016-12-22, 21:19
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha
Förstår du vad jag menat nu???
Ja kan fortfarande inte se på futhead men kollade på futbin. Var att man måste trycka en extra gång där på basic för att det skulle synas.

Tycker man borde gjort typ positionsbyten på futmas-spelarna. Ovärt stt göra de som har IF ju. Bara köpa IF då istället som man kan sälja sen också.
Citera
2016-12-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja kan fortfarande inte se på futhead men kollade på futbin. Var att man måste trycka en extra gång där på basic för att det skulle synas.

Tycker man borde gjort typ positionsbyten på futmas-spelarna. Ovärt stt göra de som har IF ju. Bara köpa IF då istället som man kan sälja sen också.

fast knappast ovärt..många kan ha alla kort som behövs i klubben,dessutom är SBC korten billigare än IF
Citera
2016-12-22, 21:33
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
fast knappast ovärt..många kan ha alla kort som behövs i klubben,dessutom är SBC korten billigare än IF

Då säljer man korten man har för att göra SBC:n för att få 20-30k coins.

EA lyckas med planen att tömma marknaden på IF/Halloween/November/82+ ratade spelare för sketna SBC spelare, vilket kommer leda till att folk köper mer FIFA points.
Citera
2016-12-22, 21:48
Medlem
Något känns inte rätt med fut champions, alltså något känns riktigt skumt.
Har lirat sedan 12, har haft 1200+ fler vinster än förluster sedan fifa 13 och är liksom level 97 på xbox live, men jag driver inte ens när jag påstår att fifa är lättare för andra spelare än vad det är för mig, kan inte förklara det, det behövs bara en genomskärare för min motståndare för att komma 1v1 mot min målvakt, vändningar går sakta, passar går fel, skott oavsett kraft går väldigt högt över eller rullar helt enkelt retligt ut utan att träffa mål.

Jag är mer fundersam än bitter, någon som är ganska hög level inom xbox live som kan relatera? Jag börjar tro att det är det avgörs, låt oss vara ärliga en 90+ level har lirat rejält mycket och det borde inte ens gå att förlora mot någon som har foundade sin klubb 2014, 2015, 2016.

Hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in