Citat:
Ursprungligen postat av
MR-Ganjalf
Mer eller mindre helt ny på FIFA.
La lite pengar på packs, så sitter på 193 spelare nu.
Vad är bäst att göra med mina överblivna spelare?
Sälja på marknad eller använda i truppbyggarutmaning?
Samt hur mycket kemi bör man sikta på att ha?
Har 91 just nu och 83 i betyg.
Kör 4-1-2-1-2.
Andra bra tips till en noob är varmt välkomna.
Hej och välkommen!
Så här i början tycker jag du ska försöka göra de sbc alla kan göra som ger fina paket. Sbc står för squad building challenge. Minns inte vad de heter, men typ hybrid league osv. Finns tips på färdiga lösningar på dem på futbin.com.
Sen ska du kolla igenom dina spelare och se om du har några som ger bra med startkapital. Tex någon rare brons eller silver från MLS, Liga Nos, Super Lig som just nu är i Sbc. Du kan få allt mellan 2-8k för en på papperet ganska dålig spelare. 10k är fullt tillräckligt för att sätta ihop en elva med dugliga spelare. Typ, Henderson, Can, Walcott, Deulofeu, osv.
Personligen hade jag satsat på 100 i kemi och enklaste sättet att få det är lag baserade på en liga eller en nation. Då blir det 100 i kemi med automatik. Sen när du börjar vara varm i kläderna kan du kika runt på futhead och futbin efter fina hybrider som ger 100 chemistry.
I denna upplaga rekommenderar jag att hålla på alla kort som har discard value, om du inte verkligen behöver pengarna. Dvs nonrare guld = 500 coins, rare guld = 800 coins. Får du inte mer för dem än så är det lika bra att sitta på dem i min mening, rätt som det är kommer de i en Sbc och har ökat flera 100% i värde.
Jag har personligen 1600+ spelare i klubben och säljer enbart om spelaren säljer för mer än 2k. Typ. Rätt som det är behövs spelaren i en Sbc och då är det bra att ha den.