2016-12-21, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmyyggggaann
Helt rätt? Även om han inte "bundit" sig till ett förhållande med Jennie är det ändå ett äckligt beteende av honom att träffa en annan tjej bakom ryggen på henne och ljuga om det.

Tyvärr är det ju vanligt bland folk. Själv förstår jag inte hur man kan ljuga på det sättet och skada andra människor genom det. Att man inte har respekt och omtanke för människor man valt att ha en relation till. Och vill man inte längre ha det är det inte svårare än att säga det rakt ut. Jag hade gärna sett skottpengar på den typen av falska kräk.

Skottpengar? Väntade han 1-2 veckor eller 2 år?. Kom igen. Killen är lite velig bara. Han brusade inte upp 1 gång när kvinnorna spottade ut sin skit.
Citera
2016-12-21, 23:38
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmyyggggaann
Jag hade gärna sett skottpengar på den typen av falska kräk.
Ähhh, den som ger sig in i leken får tåla den. Lite så. Han har rört till det, men jag tror att hela grejen bidrog till det, att gå som en tupp i hönsgården. Måste vara svårt att värpa fram äkta känslor på beställning.

Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Skottpengar? Väntade han 1-2 veckor eller 2 år?. Kom igen. Killen är lite velig bara. Han brusade inte upp 1 gång när kvinnorna spottade ut sin skit.
Som sagt, han skötte det grymt bra. Hade inte velat byta med honom där. Undrar hur många han satt på? "sova på soffa", jo tjena

Undrar om han är ihop med Emma nu? Klart fräsch.
Citera
2016-12-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Vilket upplägg. Agneta Sjödin sitter som nån jävla Dr Phil och hobbyanalyserar samtidigt som ett tjugotal dumpade brudar sitter och gaggar ihop sig. Klart de är bittra som fan. Visst, Sebastian borde skött allt på ett annat sätt men den timmen vi fick genomlida var ju inte nåt annat än en mental arkebusering.

Vänd på hela konceptet, sätt tjugo killar och en ensam tjej i intervjustolen. Skulle aldrig ske. Alla män skulle vara mansgrisar.

Lågvattenmärke av produktionen.

Då skulle det låta mer "Hon är en fri kvinna och gör vad hon vill".
Citera
2016-12-22, 00:18
Medlem
Ja, jag tycker azadora har ett nycktert synsätt. Det är min åsikt.

Det är ingen tvekan om att Sebastian har sårat ett par tjejer, pga sitt beteende. Främst efter hemkomst. Jag tycker så synd om främst Jennie och Annica. Och jag tycker och tror att det är nyttigt för Sebastian att få sina fiskar varma. För han behöver lära sig något av detta.

Sen tycker jag att det gick för långt. Men hånskratt, och tjejer som tar varje möjlighet att skicka iväg ytterligare slag mot någon som redan har det svårt nog. I mitt tycke var där flera tjejer som inte visade någon särskilt trevlig sida ikväll. Azadora kallar som "superbittra". Ja kanske. Jag skulle säga att det är personer som känner en skön tillfredställelse i att kritisera, när dom känner att deras kritik är berättigad och låter rätt och riktig. En person med ett genuit gott hjärta, är inte så snabb och aggressiv med sin rättfärdiga kritik.

Någon av tjejerna påstod att han försöker förklara bort allt. Det tycker inte jag. Han erkänner, är självkritisk och låter det svida. "Jag ska ha detta", sa han.

Jag tycker det är synd att han inte valde att genuint försöka i vardagen med Jennie, som i mitt tycke verkar vara en fin och mycket vettig tjej. Men för Jennies skull, var det kanske lika bra att Sebastian blev synad så snabbt som han blev. Så att hon, och även Annica, kanske redan snart kan hitta den rätte

Det är viktigt att påminna sig själv hela tiden, om att vara försiktig med att dömma. Speciellt inte, när man långt ifrån har alla korten på hand. Som t.ex vi här. Trots alla avslöjande vi fått ikväll. Även om vi alla naturligtvis måste få ventilera både våra positiva och negativa åsikter

Är nyfiken på vad ni tycker om Jennie som Bachelorette, i ett kommande program. Låter det som en bra idé?

Daniel
Citera
2016-12-22, 00:22
Medlem
Jag tror Agneta Sjödin också varit på dejt med Sebastian...
Citera
2016-12-22, 00:33
Medlem
Det här är ju seriöst humor Även om Sebastian kan tyckas vara ett riktigt svin så känner jag igen "velandet" i mig själv. Jag har alltid haft jävligt svårt att bestämma mig om jag haft flera likvärdiga alternativ. Lyckligtvis har jag sluppit såna situationer i kärlek än så länge. I och med att jag känner igen mig lite i Sebastian tyckte jag nästan synd om honom när han satt där och blev attackerad från alla håll och kanter (taskigt upplägg, men underhållande). Han menar ju inget illa, det bara blir så!

Kan knappt bärga mig till morgondagens "bomb"
Citera
2016-12-22, 00:56
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Sen måste jag tillägga att jag blir lite äcklad av hela upplägget, att han ska sitta ensam och konfronteras av 20 tjejer varav 19 hade varit upprörda oavsett vad han gjort, av den anledning att de inte blev valda själva. Man ser hur de njuter när han blir attackerad gång på gång. Sedan ska tjejerna på läktaren tävla i vem som kan göra bort Sebastian mest, med historier om raggande på snapchat och så vidare, vilket kan vara totalt skitsnack.

Håller med. Håller på Sebastian (och jag är tjej). Först har de klagat på i de här "tjejerna avslöjar allt"-programmen att han inte testar tillräckligt många av dem och nu gör han det hemmavid och då får han klagomål på det. Lider med Sebastian i dessa uppföljningsprogram.

Btw Han har inte haft något vidare urval, heller. Han kanske till slut insåg det? Det har ju konstaterats i tråden vid programmets början. Inga snygga tjejer alls sas det här. Och kanske inte han heller hittade någon lämplig?
Senast redigerad av dialektiker 2016-12-22 kl. 01:07.
Citera
2016-12-22, 00:58
Medlem
Sebastian har inte tagit kontakt med någon av dessa tjejer, utan dom har kontaktat honom.

Lilla Elisabeth eller va fan hon heter... Alltså Sebastian ja screenshottade när du skrev och frågade om jag skulle hänga på landet i sommar, alltså jag har det på foto Sebastian!!!
Va e hon för low life trash??? Fucking snorunge som vill synas.
När jag springer på henne på krogen kommer hon inte tycka det är kul
En kommentar är det en flört då?? Hon e så jävla stenkorkad

Det ja kan säga angående bomben imorgon är att 19 tjejer kommer tappa hakan hahahaha
Blir inte vad dom räknat med, men modigt av Emma
Citera
2016-12-22, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Håller med. Håller på Sebastian (och jag är tjej). Först har de klagat på i de här "tjejerna avslöjar allt"-programmen att han inte testar tillräckligt många av dem och nu gör han det hemmavid och då får han klagomål på det. Lider med Sebastian i dessa uppföljningsprogram.

Hahaha kul skrivet och håller med
Citera
2016-12-22, 01:12
Medlem
1procentares avatar
Sebastian är heltids psykopat det märker ni väl på hans beteende? Hela han e skådespeleri och är mästare att manipulera och använder sin lugna metod och sina söta hundögon för att få sympati.

Psykopater får allt att låta
Bra. Självkritisk e de enklaste han kan göra...
Citera
2016-12-22, 02:29
Medlem
Jamen några förslag på vad Bomben är?
Citera
2016-12-22, 04:02
Medlem
Man blir ju mörkrädd när man ser dessa kvinnor. Det här handlar alltså om ett dussintal kvinnor inom åldersspannet 24-44 år som dejtat en 37-årig "man" enbart för att han haft lite längd och ett smäckert Colgate-leende. Samtliga faller pladask för honom vid första ögonkastet. Samtliga betraktar honom som ett sexobjekt och blir matade med alla möjliga floskler bara för att han stämmer in så mycket på de ytliga ideal de har gällande deras drömman/Mr. Right. När de inte fått sin bit av kakan är de redo att klanka ned på honom MEN de håller gärna kontakten med honom trots att han nobbat nästan samtliga i programmet. Hur låg självkänsla har inte de här kvinnorna och hur lättmanipulerade/naiva är de inte? Det här styrker bara teorin om att kvinnor gärna delar på en attraktiv man framför en man de kan ha för sig själva som dessutom behandlar dem med respekt.

Jag sitter här och betraktar den här lallaren på 37 år (som gjort bort sig totalt) och inser varför det finns så många singelkvinnor i Sverige. Å ena sidan är han en skithög. Å andra sidan dras kvinnor till skithögar. Var det verkligen inte en enda kvinna som klurade ut att han är lurig som fan? Det är lätt att stå på läktaren och klanka ned på Sebastian - alla kan vara efterkloka. Men när de väl vara i paradiset så var de mer än redo att sära på benen för att få en ros. Jag är själv 25 år gammal och attraheras av kvinnor 30-40 år men får ofta ett "nej, tack" med det tomma argumentet att de söker någon inom deras ålderspann utan vidare motivering. Sebastian bekräftar att åldern inte spelar någon roll över huvud taget med detta fiasko. Sug på den , alla 30+-40+-kvinnor.

För övrigt ser nästan alla kvinnorna på läktaren ut som train wrecks och efter att ha läst Jennie's senaste inlägg inser jag även att hon inte är något att stoltsera med. Varför skulle Sebastian fastna för henne på ett djupare plan? Hon är 29 år gammal men skriver (och tänker) som en osäker 19-åring. Läs själva:

http://jennieseling.blogg.se/

Dessutom är det patetiskt att Annica inte kommit över Sebastian flera månader efter finalen. Hur jävla torrt är det med män uppe i Östersundstrakten egentligen? Dags att putsa glasögonen, Annica.

Nej, det här avsnittet bekräftar ännu en gång att hondjur släpper på allt med feminism och självrespekt så länge det finns en karl som får musen att bli lite fuktig. Sedan använder de krokodiltårar och menar på att karlen var manipulativ och lögnaktig fastän de själva valde att utsätta sig för riskerna. Det roligaste av allt måste ändå vara Jennie's patetiska försök att få det att framstå som att hon lärt sig något av detta och att det varit ett äventyr. Jag hade inte dejtat henne för fem öre hur söt hon än är. Hennes förmåga att bedöma människor och situationer är skrämmande låg. I själva verket blev hon "påsatt och lämnad" för att citera tvillingidioten Annica.

Summa summarum: Vilket taskigt utbud av kvinnor och vilken lallare till Bachelor. Jag tror att följande blogg summerar intelligensnivån på samtliga deltagare (även om en deltagarna skrämmande nog är civilekonom och att snittåldern ligger på ca 32 år).

http://melissamaja.isilife.se/

OBS! Notera att den här bloggerskan är 29 år gammal och inte 16.

... och hon söker en manlig man. HAHAHAHAHA!! Jösses. Med det beteendet har hon flera mil till att bli en riktig kvinna med intelligens, integritet och taktkänsla. Vad ska man säga om de övriga kvinnorna på läktaren då? De som använder Snapchat regelbundet? Hur moget och kvinnligt är det egentligen? Är de 14 år gamla? Bara det faktum att samtliga kommunicerar på det sättet och att ingen sticker ut säger ganska mycket om vilket lågvattenmärke det är på deltagarna.

Dra en lärdom av detta, gott folk. Haka aldrig någonsin upp er på ålder igen så länge det är inom lagens ramar. Se människor för vad de är och vad de kan tillföra till era liv. En 23-åring kan vara långt mer mogen, insiktsfull och ansvarsfull än en 40-åring. Det är en myt att man samlar på sig erfarenheter och mognad bara för att man blir ett år äldre. Sebastian beter sig ju något oerhört omoget trots 37 år på nacken men så länge kvinnor faller för hans charm (och lurar sig själva att han förvärvat vissa egenskaper tack vare sin ålder) så tycker jag inte synd om dem när de blir sårade. Man kommer för evigt bli ensam eller leva olyckligt i ett förhållande om man väljer yta framför personlighet (eller ens får för sig att väga dessa "egenskaper" jämnt ut).

Tack, Sebastian! Tack för att du bekräftade det jag alltid haft vetskap om!

*mic dropped*
Senast redigerad av ParadiseWHOREtel 2016-12-22 kl. 04:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in