2016-12-20, 21:00
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det slog mig just, en sak jag funderat mycket över tidigare. Faderns utbrott i rätten "Vad gjorde dina fingrar innanför min dotters byxor?!" eller liknande. Jag tyckte det var så konstigt, inte utbrottet i sig men just de orden. I händelse av sexmord är den ordagranna frågan nästan absurd. Men nu slog det mig, att han visste att det var självmord. Kanske inte genast, när söket pågick och direkt efter "kammarspelet i Martorp" men senare, vid tidpunkten för rättegången hade han insett det. Det skulle förklara det märkliga i hans ordval.
Jag förmodar att du aldrig benämdes som klassens ljushuvud i skolan.
VAD är det absurda i hans fråga?
Han VET att det är ett mord med sexuellt motiv, han VET att Nerijus avsatt blod-DNA innanför knäppningen på sin dotters jeans och idioten Nerijus förklaring är "vet inte hur det hamnat där".
Blottat underliv och blottade bröst ger ett direktbesked om att motivet är sexuellt.
Han VET att Nerijus dödat hans dotter för sin sexualsadistiska njutnings skull.
DNA innanför knäppningen är +4, direktavsatt av NB.

Klart som fan att pappan vill fråga den förbannade ynkryggen om VARFÖR han dödade hans dotter och VARFÖR han inte ens kan erkänna när bevisen så tydligt visar vad han gjort.
VAD gjorde Nerijus fingrar innanför byxlinningen om inte för att dra ner jeansen och blotta dotterns kropp. Det enda han kräver är att fanskapet ska stå för vad han gjort, visa lite ansvar och heder istället för att fortsätta med lögnerna och fortsätta att låta konspirationshäxan Rönnbäck härja fritt.

Hur svårt kan det vara att begripa det?
Nej, istället ska kränkningar och förtal mot offret och hennes familj fortsätta.
På dem bara, de tål nog lite mer, eller hur?
Är ett helt jävla omänskligt förfarande, vilken rutten människosyn.

Fy fan!
2016-12-20, 21:09
Bannlyst
Citat:
Det slog mig just, en sak jag funderat mycket över tidigare. Faderns utbrott i rätten "Vad gjorde dina fingrar innanför min dotters byxor?!" eller liknande. Jag tyckte det var så konstigt, inte utbrottet i sig men just de orden. I händelse av sexmord är den ordagranna frågan nästan absurd. Men nu slog det mig, att han visste att det var självmord. Kanske inte genast, när söket pågick och direkt efter "kammarspelet i Martorp" men senare, vid tidpunkten för rättegången hade han insett det. Det skulle förklara det märkliga i hans ordval.

SH hade inget utbrott i rätten som du ljuger om.

Om du själv hade en dotter som blivit mördad...Ohhh vad du skulle vara glad ?
Du skulle väl kanske inte bry dig att ställa någon fråga till mördaren.

Att SH kunde hålla sitt humör i styr är beundransvärt.
Många hade troligen försökt anfalla mördaren.

"Vad gjorde dina fingrar innanför min dotters byxor?!"
Det är både en intelligent och vettig fråga till mördaren.
SH ville veta VARFÖR NB gav sig på Lisa, har Du inte fattat en så enkel sak.

Om jag vore i samma situation som SH, så hade jag ställt nästan samma fråga.

2016-12-20, 21:11
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Det han sa då var något sånt här: "...han må vara hur trevlig och snäll som helst men jag skulle gärna vilja att försvaret förklarade vad hans fingrar gjorde innanför min tös byxor" och det sa han i mycket lugn ton, det var inte i närheten av utbrott så sluta svamla en massa skit.

Det som "slog dig" borde ha slagit till dig mycket hårdare så att du slutar babbla en massa ogrundat skit och försöka ännu en gång förtala och ljuga om Lisas pappa, Lisa själv och resten av familjen.

Rena idioti påståenden. Skäms på dig.
Senast redigerad av PantherE 2016-12-20 kl. 21:16.
2016-12-20, 21:19
Medlem
develis avatar
[center]
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Citat:
Klart som fan att pappan vill fråga den förbannade ynkryggen

VAD gjorde Nerijus fingrar innanför byxlinningen (...)
Hade helst sett funktioner med strobe lights vid citering...

Frågan är självklar då dottern är mördad med sexuellt motiv.
2016-12-20, 21:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel22
SH hade inget utbrott i rätten som du ljuger om.

Om du själv hade en dotter som blivit mördad...Ohhh vad du skulle vara glad ?
Du skulle väl kanske inte bry dig att ställa någon fråga till mördaren.

Att SH kunde hålla sitt humör i styr är beundransvärt.
Många hade troligen försökt anfalla mördaren.

"Vad gjorde dina fingrar innanför min dotters byxor?!"
Det är både en intelligent och vettig fråga till mördaren.
SH ville veta VARFÖR NB gav sig på Lisa, har Du inte fattat en så enkel sak.

Om jag vore i samma situation som SH, så hade jag ställt nästan samma fråga.

Är oerhört imponerande hur SH kunde hålla sitt humör i styr som han gjorde, med den fruktansvärda sorg och frustration han försatts i av Nerijus bestialiska gärning.
Förutom sorgens trauma så blev han ju dessutom påhoppad med lögner av Rönnbäck, det var verkligen skamligt och ovärdigt hur det gick till från förvarets sida.
Heder åt familjen Holm för att de orkade kämpa sig igenom allt detta som måste ha känts som den mörkaste mardröm.
Heder åt familjen Holm, för deras dotter Lisas skull.
2016-12-20, 21:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
(...) och det sa han i mycket lugn ton, det var inte i närheten av utbrott så sluta svamla en massa skit.
Bra kommentar - för det var i helt lugn ton och här finns hans uttalande i dokumentären:
Del 1
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/99103
Del 2
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/98881
Översatt ordagrant av mig:

" Jag skulle ju oerhört gärna vilja att försvaret berättar varför hans fingrar finns..vad heter det, hans fingrar finns innanför min tös byxor, i linningen där och i knappar och grejer. Dom flyger inte dit.
Han får vara hur snäll han vill men där kan han börja med att berätta."
2016-12-20, 21:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bra kommentar - för det var i helt lugn ton och här finns hans uttalande i dokumentären:
Del 1
Del 2

" Jag skulle ju oerhört gärna vilja att försvaret berättar varför hans fingrar finns..vad heter det, hans fingrar finns innanför min tös byxor, i linningen där och i knappar och grejer. Dom flyger inte dit.
Det är verkligen med SORG i hjärtat man lyssnar på hans fråga.
Lite nervös av allt som kommer över honom av känslor som sorg, hjälplöshet, frustration och desperation.
Han nästan ödmjukt ber det FÖRBANNADE SVINET om ett svar, som han aldrig får.
Det förbannade svinet tittar bara ner i bordet, låtsas inte förstå.
Måtte han få lida alla helvetes kval hemma i Litauiskt fängelse.
2016-12-20, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Är oerhört imponerande hur SH kunde hålla sitt humör i styr som han gjorde, med den fruktansvärda sorg och frustration han försatts i av Nerijus bestialiska gärning.
Förutom sorgens trauma så blev han ju dessutom påhoppad med lögner av Rönnbäck, det var verkligen skamligt och ovärdigt hur det gick till från förvarets sida.
Heder åt familjen Holm för att de orkade kämpa sig igenom allt detta som måste ha känts som den mörkaste mardröm.
Heder åt familjen Holm, för deras dotter Lisas skull.

Håller helt med dig:
Att SH lyckades hålla nerverna under kontroll var starkt gjort.
Den tragiska sorg dom fått uppleva av att förlora sin dotter är svårt att förklara med ord.

Sedan sitter det stollar som inte tänker längre än näsan räcker.
Att SH,s familj får genomleva ännu mer skit av stollar som inte begriper bättre.
Bara det är en stor sorg.
2016-12-20, 21:39
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Del 1
Del 2

Ja så var det men jag var inte långt ifrån.Det var taget ur minnet.
Ingenstans där hör man det minsta antydan till utbrott utan en lugn ton där pappan vill ha förklaring (men både försvaret och den åtalade ignorerade det så pappan fick inte svar) men vissa här har en förmåga att vända det till så att det passar dom och skiter totalt i det som verkligen har sagts och kommit fram. Bedrövligt, ynkligt och sorgligt.
2016-12-20, 22:12
Medlem
Citat:

Jag förstår inte alls hur du tänker.
NB påstår att han aldrig någonsin varit ens i närheten av Lisa.
Lik förbannat hittas hans fingrar innanför Lisas byxor.

Om man ser det på det viset blir frågan självklar, hur du kan tolka
det som kännedom om självmord är för mig en gåta.
2016-12-21, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

efter att ha hotat honom via detta rättsvidriga googlandet.)

Ange lagrum för att förhörsledare inte får googla eller håll käften om det. Gärna också med förarbeten så att vi kan se vilket stort problem lagkloka personer anser att detta är.
2016-12-21, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hans kappvändning säger något om denna Kinnekullehärva och vilka som är inblandade.

Äntligen börjar vi närma oss de inblandade i Kinnekullehärvan. Minsann det säger något. Och bara just du är kapabel att dechiffrera budskapet. Vilket är klartextmeddelandet? Mumla ur skägget nån gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in