2016-12-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoffaan
Celsiuskungen fick du något resultat efter provet? Något mail lr nåt?
Jag fick ingenting,även om man inte klarade de så vill man väl ändå veta :/

Inte fått svar. Bör komma i dagarna.
Citera
2016-12-20, 12:10
Medlem
Jag gjorde hälsoundersökning igår.

Dem kollade först blodtryck, sen tog dem blodprov för att se min alkoholkonsumtion den senaste tiden. Fick sedan lämna ett blodsockerprov.

Vi testade sedan synen på 5 meter samt färgseende. Sedan testade man hörseln.

Dem gjorde sen ett EKG på mig.

Fick avsluta med att lämna ett pissprov för droger.
Citera
2016-12-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktus70
Jag gjorde hälsoundersökning igår.

Dem kollade först blodtryck, sen tog dem blodprov för att se min alkoholkonsumtion den senaste tiden. Fick sedan lämna ett blodsockerprov.

Vi testade sedan synen på 5 meter samt färgseende. Sedan testade man hörseln.

Dem gjorde sen ett EKG på mig.

Fick avsluta med att lämna ett pissprov för droger.

Hur mycket fick du betala för undersökningen?
Citera
2016-12-20, 15:15
Medlem
Fick mail från Lena idag om att jag kommit in i Hallsberg. Någon som gått där som kan ge lite tips om boende?!
Citera
2016-12-20, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19rille19
Fick mail från Lena idag om att jag kommit in i Hallsberg. Någon som gått där som kan ge lite tips om boende?!

Kontakta Hallsbergsbostäder redan nu, annars brukar det dyka upp lite på blocket ibland,
vet att när jag gick där fanns det "korridorboende" för elever via hallsbergsbostäder.
Citera
2016-12-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themer
Hur mycket fick du betala för undersökningen?

Jag fick min betald av Green Cargo
Citera
2016-12-21, 17:27
Medlem
Fick svar från ProTrain att jag klarat förtestet och nu ska göra två datorbaserade tester på plats samt två papper och penna tester. Någon som vet vad detta är för slags tester?

Mvh
Citera
2016-12-21, 17:54
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av celciuskingen
Fick svar från ProTrain att jag klarat förtestet och nu ska göra två datorbaserade tester på plats samt två papper och penna tester. Någon som vet vad detta är för slags tester?

Mvh
Samma fråga har blivit ställd flera gånger i tråd och svar har givits...men är samma sorts frågor som i förtestet i stora drag.
Citera
2016-12-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMonkey
Samma fråga har blivit ställd flera gånger i tråd och svar har givits...men är samma sorts frågor som i förtestet i stora drag.

Hm. Har bara sett svar från TCC's tester men aldrig från ProTrain. Men kan ha missat.

Har svårt att se att det är fyra olika delprov med matriser i alla fyra (som ProTrains förtest bestod av)
Citera
2016-12-29, 09:41
Medlem
Någon som har kommit in i Göteborg nu i februari?
Citera
2016-12-29, 14:16
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Kan någon uppdatera mig.

Hur lång är utb? Vad innehåller den? Vart är det enklast att komma in? Varför ska man bli lokförare? Är det mycket praktik och vad innehåller den?
Citera
2016-12-29, 14:53
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad-Macka
Kan någon uppdatera mig.

Hur lång är utb? Vad innehåller den? Vart är det enklast att komma in? Varför ska man bli lokförare? Är det mycket praktik och vad innehåller den?

* Hos ProTrain är den numera 44 veckor lång.
* Det är teori varvat med praktik. Teorin består till stor del av de bestämmelser som finns i TTJ (Trafikverkets trafikbestämmelser för järnväg), men även tekniska saker såsom hur bromssystemen fungerar, säkerhet vid vistelse i spårområdet, med mera.
* Jag vet inte var det är enklast att komma in.
* Lönen är bra i förhållande till utbildningstiden. Dessutom är det för många en attraktiv arbetsmiljö då du sitter ensam i förarhytten och sköter dig själv. Många som går utbildningen är i medelåldern och söker sig till lokföraryrket för att det är relativt lugnt arbete.
* Praktiken utgör ungefär en tredjedel av utbildningstiden och går ut på att du hos olika operatörer kör deras tåg med en handledare bredvid dig.
Tänk dig övningskörning av bil med en körlärare bredvid dig.

Läs gärna mer på lokforarskolan.se.
Senast redigerad av Fridfullt 2016-12-29 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in