Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Min definition av "medvetande" är en ... från dom kosmiska initial-villkoren ... ökande komplexitet.
Vad som iövrigt möjligen finns bortom dom kosmiska initial-villkoren är spekulationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
ovemols
Då är det inte så konstigt att vi aldrig kan komma fram till gemensam slutsats. CG Jung definierar medvetandet tvärtom och som jag förstått helt i enlighet med beprövad praktisk filosofi och socialpsykologi.
Visst. Låt du Jung tänka för dig. Jag klarar av att tänka själv utan "arguments from authority".
Citat:
De kosmiska initial-villkoren är så mångdimensionella att de omöjligt kan omräknas till vår medvetna begreppsvärld.
Ökande komplexitet är annars inte så svår att observera eller svår att förstå som koncept.
Åtminstone inte för mig ... men det är förmodentligen svårare att se eller förstå inne i din demagogiska labyrint.
Citat:
Spekulationer och teorier brukar med tiden åtminstone empiriskt kunna bevisas bara man från början kunnat enas om ett gemensamt grundvärde och syfte för sitt sökande. Människovärdet med Gud som inriktning har i vilket fall gett mig tillsammans med alla sorters människor oanad bekräftelse långt utanför min egen tankeförmåga.
Argumentum ad populum.
Citat:
Inspirationen är guden jag själv kunnat uppleva helt enkelt.
Så: "Speak for yourself".