2016-12-17, 17:35
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Till frågan. Var kommer pengarna ifrån? Någon betalar för onecoinsen...
Mm, det är så ett ponzibedrägeri fungerar. Här förstärkt med pyramidspel.

Tyvärr, men så är det. Ju tidigare du kan acceptera det, desto mindre behöver du skämmas när det krashar.
Citera
2016-12-17, 18:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Först bör det konstateras att nivån på diskussionerna här är enormt låga. Föga förvånande kanske, men det är ni som gör bort er med argumentationsfel efter argumentationsfel.
Pinsamt.

Till frågan. Var kommer pengarna ifrån? Någon betalar för onecoinsen, antagligen via tvångsinköp från bonusar, och det är Ruja som sätter kursen. Andra kvartalet 2018 är det tänkt att kursen skall släppas fri.

"Via tvångsinköp från bonusar" låter väldigt osunt! Få seriösa "investeringar" innehåller rekvisitet "tvång", men Onescam är inte som andra "investeringar" utan mer som ett pyramidspel kombinerat med Ponzie!

"Det är Ruja som sätter kursen." Har vi inte lärt oss att hon som de andra IQ+200(?)-fiskmåsarna redan lämnat skeppet med alla pengarna?

Ja att detta är "Pinsamt" är vi alla rörande överens om, där har du faktiskt en poäng!

Hoppas alla som förlorar sina pengar i den här ponziescamen blir nöjda!

Vi andra, "Haters", har ju "missat framgångståget" eller hur det nu heter och kommer att sitta där bittra med alla våra pengar i behåll.

Vi kommer öppet att redovisa vår bitterhet när universum kommer att köpas av 2,9 miljoner IQ+200(fiskmås) i framtiden. (Det finns tyvärr inte 2,9 miljoner universum att köpa, så priset kanske går upp, möjligtvis.)

Disclaimer: Varken Pellets eller undertecknad vill utmåla fiskmåsar som mindre vetande och ber om ursäkt till alla fiskmåsar för det lidande denna tråd om Onecoins pyramidponziescam har åsamkat dem!
Citera
2016-12-17, 18:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Ni står kvar på perrongen när framtidståget har avgått. Hata inte dom som steg på tåget, det är inte deras fel att ni har ha liv utan framtidstro och möjligheter!

Man brukar nog säga att: "När tåget har gått ligger plattformen kvar!"

Detta gäller även framtidståget. Jag kommer inte att ångra mig att jag "har ha liv"[Sic!] (som du så elegant uttrycker dig!), även när plattformen ligger kvar och jag kan investera mina inte bortminade riktiga pengar till framtida möjligheter med full tilltro.

Hur tror du de drabbade klappmongona känner sig som kastade sig på det kriminella framtidsblufftåget och såg alla sina besparingar försvinna när servern i Bulgarien stängdes ned?

Tror du att det är en tillfällighet att så många i den konstaterat kriminella pyramidtoppen byter medborgarskap och flyttar till länder utan utlämningsavtal med Europa?

De binära benen i Ponziepyramiden håller på att rämna, sanna mina ord.

Hur man kan bortse från vakna skribenter och deras synpunkter här i tråden? Det gör bara att vi alla kan hoppas att de pengar som investerats i detta aldrig var tänkta till något annat än att förloras.

Jag tar min sammanfattning igen:

Onecoin är en kriminell staffskatt på att vara dum i huvudet som tillfaller kriminella.
Citera
2016-12-17, 19:30
Medlem
Citat:
Först bör det konstateras att nivån på diskussionerna här är enormt låga. Föga förvånande kanske, men det är ni som gör bort er med argumentationsfel efter argumentationsfel.
Pinsamt.

Till frågan. Var kommer pengarna ifrån? Någon betalar för onecoinsen, antagligen via tvångsinköp från bonusar, och det är Ruja som sätter kursen. Andra kvartalet 2018 är det tänkt att kursen skall släppas fri.
Helst sanslöst. En gravt störd mä niska klarar det bättre än ni klappmongon. Svara på frågan eller låt bli citat. Idiot
Citera
2016-12-17, 19:37
Medlem
Sen detta tåg som går. Är det inte bättre och stå kvar på perrongen när tåget går åt fel håll? 😂😂😂😂😂
Citera
2016-12-17, 19:42
Medlem
Shaboooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Förr i tiden kunde man betala sin skatt i fläsk, smör eller tunnor med sill eller utsäde. Det var omodernt. Nu i den nya tiden kan man betala sin skatt med Onecoins.

Kom inte och säg att Onecoin inte revolutionerar framtidens ekonomi!

Bakgrund och förklaring:

Onecoin liknar de där spelen i Appar där man kan köpa låtsaspengar för riktiga pengar för att få fördelar i spelet. Riktiga pengar går då till skaparna av Appen, och du som spelare kan aldrig växla tillbaka dem till riktiga pengar igen.

Det här brukar mest lura sexåringar vars föräldrar kopplat sina telefoner till sina kreditkort. Onecoin går ett steg längre och hoppar över sexåringarna, eftersom de redan märkt att det inte hindrar klappmongon från att delta i "spelet". Det är bara en onödig omväg att gå via sexåringarna. De riktiga idioterna ("klappmongon" enligt haterslingo) ska man plocka helt utan mellanhänder.

Komiken uppstår när dessa kallar "spelet/appen" för "investering".

Inte ens sexåringarna skulle gå på den dragningen. De vet att de bara får en digital "perk" för pengarna och förväntar sig aldrig någon utdelning. I Pyramidponziesekten är det självklart att låtsaspengarna (Onecoins) i "spelet" är äkta.

Ett enkelt och bra sätt att inte förlora sina riktiga pengar är att inte ladda ned appen och delta med dessa i spelet. Var inte ledsen att du blir kallad "Hater" bara för det, du kommer över det också!

Nu sammanfattar jag mitt inlägg så att även de som inte är haters kan förstå:

Onecoin är en slags straffskatt på att vara dum i huvet!
Ha ha ha. Snälla, stanna kvar en stund i den här tråden. Humor har inte försökts ännu men det kanske är det som kommer att få en del att vakna.
Citera
2016-12-18, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Så här sitter Flashbacks intelligentia och försöker att förstå någon med en IQ+200. För att göra liknelser så att ni eventuellt förstår:

- Det är som att Dr Alban dömer ut Mozart för att han inte förstår.
- Det är som att någon som spelar i korpen div 12 dömer ut Messi för att han inte förstår.
- Det är som att Kakan Hermansson dömer ut Einstein för att hon förstår.
- Det är som att Anna Book dömer ut Gud för att hon inte förstår.

Skomakare bliv vid din läst!

Det senaste påhittet bland dessa intellektuella dvärgar är att skatten har något med saken att göra. Såvitt jag vet betalas det väldigt lite skatt från från personer inom trafficking, droger och våld. Är det någon förutom dessa dvärgar som tror att det inte är hög avans inom dessa sektorer?

Sluta "negga" om något ni inte begriper! Ni står kvar på perrongen när framtidståget har avgått. Hata inte dom som steg på tåget, det är inte deras fel att ni har ha liv utan framtidstro och möjligheter!

Tänker i största möjliga mån se bortom alla sakfel i din respons...
Jag tänker sticka ut hakan här och säga att jag är övertygad om att du har spenderat minst 50 lax i denna trevliga pyramidklubb.
Jag kan även tänka mig att din uplink i denna härliga miljonärsfabrik ligger max ett steg från allas våran Per-Anders Radenkrantz,som inte bara lurat in nära vänner,utan även släkten i denna fantastiska kryptovaluta som inte finns.
Du har nog sannolikt själv lurat/övertygat släkt och vänner om att detta är en framtid så ljus att man måste ha solglasögon på sig.
Vilket utfall tror du är sannolikt den dagen våran härliga Dr Ruja (som drog sig ur för ett tag sedan) blir när hon stänger ner servern och cementerar hela denna cirkus som den bluff det är?
Kommer dina polare/vänner/släkt klappa dig på axeln och säga att det kan hända den bästa,eller har du kanske lurat fel männinskor,så du kommer fundera både en och två gånger innan du vrider om nyckeln på bilen?
Jag är skapligt övertygad om att kännbara fängelsestraff bör ses som en jävligt lindrig "belöning" jämfört med vad som väntar många av topparna i denna framgångrika pyramid.
Kul ändå att våra svenska topleaders håller flaggan högt ända in i slutet!
Hoppas eventet i Göteborg blir lyckat!
Citera
2016-12-18, 10:20
Medlem
Intressant info här av MikeR o Otto.

Fake!!!!!

http://behindmlm.com/companies/onecoin/onecoin-now-laundering-funds-directly-through-affiliates/#comment-374094

Läs inlägg

http://onecoinonelifefacts.blogspot.nl/2016/12/analysis-of-onecoin-blockchain-part-4.html?m=1
Senast redigerad av Cristall 2016-12-18 kl. 10:26.
Citera
2016-12-18, 12:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
En split tillför inget värde alls, men lik förbannat dubblas värdet.

Till skillnad från t ex aktiemarknaden där värdet på en aktie vid en split minskar proportionellt med det antal nya aktier som skapas.

När Ericssons aktier kostade 1600:-/st under 90-talet så gjorde man en split där man fick 10 aktier på en har jag för mig. Företagets värde hade inte förändrats, men mängden tillgängliga aktier hade ökat med x10 varpå varje aktie nu kostade 160:- istället vilket gjorde aktier i företaget tillgängliga även för "normalt folk" att investera i.

Det Onecoin gör är precis samma sak och det hade fungerat utmärkt om de inte samtidigt hade ljugit om "valutans" värde och använt "antimatematik" för att motivera det.

Citera
2016-12-18, 12:45
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Ok, räkna då gärna upp mina fel med sakliga motargument. Jag för gärna en saklig diskussion om de tekniska aspekterna av hur kryptovalutor fungerar. Har jag fel någonstans vill jag gärna lära mig och bli bättre i ämnet. Det är bara berikande.
Citera
2016-12-18, 13:25
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Till skillnad från t ex aktiemarknaden där värdet på en aktie vid en split minskar proportionellt med det antal nya aktier som skapas.

När Ericssons aktier kostade 1600:-/st under 90-talet så gjorde man en split där man fick 10 aktier på en har jag för mig. Företagets värde hade inte förändrats, men mängden tillgängliga aktier hade ökat med x10 varpå varje aktie nu kostade 160:- istället vilket gjorde aktier i företaget tillgängliga även för "normalt folk" att investera i.

Exakt så fungerar en normal split, men i Onecoins värld så verkar taket (max antal coins) märkligt nog förbli detsamma. Skrev lite också om detta tidigare och skillnaderna mellan en normal split och en "skum" split:
(FB) Onecoin

Jämförelsen med aktier är för övrigt en väldigt sund reality check för alla som funderar på framtida värdering av Onecoin. Mycket bra att just förstå skillnaden i aktievärlden på en split och en nyemission och vilka effekter det får på värdet av ett innehav. Likaså att tänka på att ett företag på börsen värderas utifrån sin helhet och därefter får andelen (aktien) ett pris utifrån detta. Alla öppna kryptovalutor därute värderas på samma sätt, dvs sin helhet och från det får en coin (andelen) sitt värde.

Just nyemissionens effekt på ett innehav är väldigt bra att jämföra med när Onecoin gick från ett tak på 2 miljarder coins till ett på 120 miljarder coins.

Tänk er om Ericsson en dag sa: Vi tar ned alla våra aktier från OMX och kör allt på en egen privat börs. Värdet sätter vi till 100 kr/aktie. Vi kommer med en nyemission på 100:1 nästa månad men vi låter ändå priset ligga kvar och erbjuda alla med innehav att köpa i emissionen. Om två månader beräknar vi att värdet kommer vara 200 kr/aktie. Om tre månader kommer vi flytta över allt till OMX igen.

Hur stor sannolikhet är det att aktien skulle handlas för 200 kr då vid återinträdet? Jag tror faktiskt varenda aktieamatör vet svaret på den frågan.
Citera
2016-12-18, 13:48
Medlem
Lite sen på bollen, men försöker ändå...
Citat:
[...]Man använder algoritmer för att hitta ett begränsat antal lösningar och varje lösning är ett mynt. [...]
Citat:
[...]Hur menar du att ett mynt skapas? Enligt de videos jag sett så motsvarar varje lösning ett mynt. 120 miljarder Onecoins motsvarar alltså 120 miljarder lösningar på algoritmen.[...]
NEJ! NEJ! NEJ!
För varje block finns det ett antal lösningar. När blocket publicerats och ingår i kedjan, finns ett antal nya lösningar för nästa block. Se Kjellbrels beskrivning för mer detaljer.
Citat:
Pinsamt.[...]
Vi försöker bara anpassa nivån till faktaresistenta Onecoin-anhängare... Skämt åsido: Ta till dig de fakta som presenteras, så kanske sanningen om Onecoin börjar gå upp för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av kjellbrel
Ok, räkna då gärna upp mina fel med sakliga motargument. Jag för gärna en saklig diskussion om de tekniska aspekterna av hur kryptovalutor fungerar. Har jag fel någonstans vill jag gärna lära mig och bli bättre i ämnet. Det är bara berikande.
Jag lär mig gärna också om jag har fel. Problemet är att alla fakta kring Onecoin som avviker från riktiga kryptovalutor är som blinkande scamvarningslampor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in