2016-12-16, 20:47
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Eeh... uppenbarligen tror marknaden på detta eftersom Onecoin expanderar enormt, i synnerhet i Asien.

Nej, MARKNADEN tror inte på onecoins eftersom onecoin endast expanderar efter att de haft säljmöten.
Hur många köp-req's har kommit in från folk som INTE haft kontakt med era rekryterare, utan som väljer att vilja köpa coins enbart utifrån vad de hört om den online?

Fråga 2: Hur kan säljare få expirerade säljorders när det finns fullt med folk i Asien som vill KÖPA?

Citat:
Håller helt med om att det rör sig om en s.k. teoretisk uppgång, dvs den är inte förverkligad och överförd till mig. En del av min investering har jag fått tillbaks via bonusar som andra dragit in åt mig och via Onecoins jag sålt, men jag har inte fått igen hela min investering än.

810% plus och du har ännu inte fått tillbaks hela din investering?
Finn Fem Fel i det resonemanget?

Citat:
Men om jag räknar på värdet av Onecoinkursen i dag och de antal mynt jag har så är uppgången ca 810 % efter skatt.

Hur menar du att du har deklarerat detta då?

Citat:
Hur detta slutar står skrivet i himlen.

Nej, det står skrivet i mitt första inlägg i den här tråden, men du väljer att inte bry dig om sådana prognoser eftersom Himlen verkar stå för den ultimata auktoriteten i ditt liv (vilket inte är helt olikt hur folk i religiösa Sekter tänker).
Citera
2016-12-16, 20:51
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Det är snarare så att Ruja sätter den i växande takt beroende på difficultyn. Det finns ett matematiskt samband mellan kursen och svårighetsgraden.
Det är onekligen intressant att den här gamla seglivade myten runt Bitcoin har fångats upp av Onecoin.

Den är fullständigt fel för Bitcoin men communityn har haft svårt att avliva den, trots att de försöker.

Det faktum att Onecoin använder sig av det här begreppet avslöjar dock deras okunskaper runt hur kryptovalutor fungerar på ytterligare en punkt. Börjar snart tappa räkningen.

För den som är intresserad kan jag nämna att det är snarare så att Bitcoins pris får indirekt inverkan på svårighetsgraden, då lönsamheten påverkas och styr hur mycket beräkningskapacitet som det satsas på i nätverket och därmed kommer bitcoinnoderna att justera svårighetsgraden därefter så att blockraten hela tiden hamnar på 10 minuter i snitt.

Exempel: Högre pris -> lönsammare mining -> fler satsar -> större total hashrate -> blocktid sjunker under 10 min -> noderna ökar svårighetsgraden.
Citera
2016-12-16, 20:55
Medlem
30Lugers avatar
Jag frågade förut den flygande riddaren en sak men fick aldrig något svar men kanske "ILIKETOTHINK" kan bidra med lite kunskap. För att få bedriva finansiell verksamhet behövs tillstånd av något slag, det gäller för i princip alla länder i hela världen. Nu talas det mycket lite om utbildningspaket och alltmer om när och hur OC kan användas. OC har också skyllt på penningtvättsregelverk för att försvåra utbetalning (KYC). detta för mycket små belopp. Det är inte tal om annat än att OC bedriver finansiell verksamhet.

Så, "ILIKETOTHINK", var har de sina tillstånd? Varför tror du att banker inte vill ha med dem att göra? Kan det vara för att de inte kan uppvisa nödvändiga papper? Tro mig, det är inte en olyckshändelse att banker systematiskt vägrar dem konton.
Citera
2016-12-16, 20:59
Medlem
Citat:
Fråga 2: Hur kan säljare få expirerade säljorders när det finns fullt med folk i Asien som vill KÖPA?

De köper paket, dvs tokens som används för att gruvdrifta Onecoins, inte Onecoins i sig. De Onecoins som köps just nu består till största del av s.k. tvångsköp, dvs när man fått bonus så går 40 % tvångsmässigt in i mining ELLER så väljer man att köpa Onecoins. Där kommer nog de flesta köpen ifrån. Övriga 60 % får man in som cash.

Citat:
810% plus och du har ännu inte fått tillbaks hela din investering?
Finn Fem Fel i det resonemanget?

Ehh... om jag köper 100 aktier för 10 kr/st till ett värde av 1000 kr och de sedan går upp till totalt 10 00 kr så är den teoretiska vinsten 9 000 kr. Dvs den inträffar först när jag sålt. Så länge jag inte sålt mina aktier är det just en teoretisk vinst. Faller kursen i morgon ner till 5 kr/st har jag ju gjort en förlust. Samma sak med Onecoin. Svårt att sälja nu eftersom alla vill sälja, därav får man inte igenom alla sina ordrar.

Citat:
Men om jag räknar på värdet av Onecoinkursen i dag och de antal mynt jag har så är uppgången ca 810 % efter skatt.

Hur menar du att du har deklarerat detta då?

Självklart har jag bara deklarerat de inkomster jag faktiskt haft, dvs de bonusinbetalningar jag fått från andra och de Onecoins jag sålt. Något annat är inte deklarerat. Det är ju teoretiska inkomster. Jag kan inte gärna deklarera inkomster jag inte fått men som är teoretiska. Deklarerar du aktier du inte sålt än?
Senast redigerad av liketothink 2016-12-16 kl. 21:01.
Citera
2016-12-16, 21:05
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Onecoin är en kryptovaluta.

Ett påstående utan faktainnehåll alls. Fullständigt ointressant som svar på frågorna du fått.

Citat:
En central sådan till skillnad från Bitcoin som är decentraliserad

Mycket bättre! En bit konkret fakta. Bra där. Nu har du nämnt en diametral SKILLNAD mellan dem. Något det finns massor av, men hur var det med likheter då? Har du hittat några än?
Citera
2016-12-16, 21:13
Medlem
Citat:
Onecoin är en kryptovaluta.

Ett påstående utan faktainnehåll alls. Fullständigt ointressant som svar på frågorna du fått.

Nja. En kryptovaluta är enligt wikipedia:

"A cryptocurrency (or crypto currency) is a digital asset designed to work as a medium of exchange using cryptography to secure the transactions and to control the creation of additional units of the currency."

Man använder algoritmer för att hitta ett begränsat antal lösningar och varje lösning är ett mynt. Stämmer in på Onecoin. Skillnaden är att den är centraliserad i stället för decentraliserad.
Citera
2016-12-16, 21:41
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Har Onecoin som företag tagit sitt ansvar och fått ut appar etc så att det fungerar tillfredsställande kan Onecoin göra samma resa som Bitcoin
Du borde verkligen reflektera en stund över mitt tidigare inlägg ang framtida värdering: (FB) Onecoin

Men bara för sakens skull låt oss komplettera det inlägget med din vision om "samma resa som Bitcoin". OM (snacka om stort om....) det händer så skulle alltså Onecoin nå samma marknadsvärde som Bitcoin. För stunden är Bitcoins värde ca 12 miljarder dollar (källa: http://coinmarketcap.com/). Om Onecoin når samma värdering, vad blir då värdet per coin för Onecoin? Runt 200 miljarder coins var det väl taket för Onecoin?

Men som jag nämnde i inlägget jag länkat till så delar inte Onecoin några egenskaper med Bitcoin. Det enda det ens finns några likheter med är Ripple. Centraliserade som sagt, även av dig.

Hur tycker du det går för Ripple i konkurrensen med Bitcoin? Även de har ett mycket högre max på antal existerande coins, nästan i samma klass som Onecoin. Det ser ut att ha en viss påverkan på priset per coin, eller hur? http://coinmarketcap.com/
Citera
2016-12-16, 22:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
De köper paket, dvs tokens som används för att gruvdrifta Onecoins, inte Onecoins i sig.

Det är således TOKENS som står för värdet i dagsläget, inte Onecoins.
Kan användarna handla med TOKENS?

Men ok, så när du säger att Marknaden för Onecoins expanderat, så menar du egentligen marknaden för TOKENS (dvs den del av marknaden som Du ALDRIG kan ta ut vinst ifrån)

Citat:
De Onecoins som köps just nu består till största del av s.k. tvångsköp, dvs när man fått bonus så går 40 % tvångsmässigt in i mining ELLER så väljer man att köpa Onecoins. Där kommer nog de flesta köpen ifrån.

Så, man går med, handlar och pengarna man stoppar in för att handla Onecoins går INTE till "kronornas" säljare, utan istället oavkortat till pyramidens överhuvud.
Bra där.

Valutan expanderar varje gång ägarna har säljmöte, men inget av avkastningen går till dess aktieägare (dvs de som har coins).

Citat:
Övriga 60 % får man in som cash.

Varifrån då? Via Pyramiden menar du?

Citat:
Ehh... om jag köper 100 aktier för 10 kr/st till ett värde av 1000 kr och de sedan går upp till totalt 10 00 kr så är den teoretiska vinsten 9 000 kr.

Det enda sätt en aktie kan gå upp på, är om antalet aktiva köpare ökar och där efterfrågan överstiger tillgången. Så är inte fallet idag. Tillgången är Högre än Efterfrågan, varpå priset sjunker ända tills en köpare är villig att KÖPA.

Citat:
Självklart har jag bara deklarerat de inkomster jag faktiskt haft, dvs de bonusinbetalningar jag fått från andra och de Onecoins jag sålt.

Hur många coins har du sålt hittils, när, och hur många per gång?
Vem köpte dem?
Citera
2016-12-16, 22:05
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:

"A cryptocurrency (or crypto currency) is a digital asset designed to work as a medium of exchange using cryptography to secure the transactions and to control the creation of additional units of the currency."

Ja det var definitionen på ordet, ja. En bit fakta i sig, men fullständigt irrelevant i sammanhanget. Det var inte det jag anmärkte på.

Citat:
Man använder algoritmer för att hitta ett begränsat antal lösningar och varje lösning är ett mynt.

Nej, nej, nej, nej, NEJ! För alla som läser denna tråd och som vill veta hur kryptovalutor fungerar, bara ignorera detta dravel. Länkar återigen till mina tidigare inlägg: (FB) Onecoin

Någon gång måste det väl gå att få stopp på all bedrövlig desinformation i ämnet!

Citat:
Stämmer in på Onecoin. Skillnaden är att den är centraliserad i stället för decentraliserad.

Onecoin är som sagt centraliserad och behöver inte Proof of Work alls! Ett tidigt exempel på att de inte förstått hur kryptovalutor fungerar. Ripple har inte Proof of Work, då den också är centraliserad och de (sannolikt) var kompetenta nog att inse det meningslösa med det från start.

Sen undvek du min andra fråga när du citerade mig. Det tolkar jag som att du inte hittat några likheter än.
Citera
2016-12-16, 22:13
Medlem
Trolltestets avatar
Jag kan även tillägga:

Det ENDA man behöver göra för att komma förbi bankens penningtvättskydd, är att lämna sitt namn och personnummer till banken, ackompanjerat med en namnunderskrift för att juridiskt styrka sitt ansvar för kontot som söks.
That's all!

Frågan är därmed: Varför har Onecoin Crew inte kunnat göra detta?
Har man rent mjöl i påsen, så bör man inte frukta att kunna ta juridiskt ansvar för sina kontohändelser.
Citera
2016-12-16, 22:39
Medlem
Shaboooms avatar
Citat:

Man använder algoritmer för att hitta ett begränsat antal lösningar och varje lösning är ett mynt. Stämmer in på Onecoin. Skillnaden är att den är centraliserad i stället för decentraliserad.
Här är ju själva problemet. Onecoin finns inte. Det är ett hittepå, turligt nog nära Bitcoin, men fortfarande bara ett löjligt hittepå.
Citera
2016-12-16, 22:44
Medlem
Citat:
Det ENDA man behöver göra för att komma förbi bankens penningtvättskydd, är att lämna sitt namn och personnummer till banken, ackompanjerat med en namnunderskrift för att juridiskt styrka sitt ansvar för kontot som söks.
That's all!

Frågan är därmed: Varför har Onecoin Crew inte kunnat göra detta?
Har man rent mjöl i påsen, så bör man inte frukta att kunna ta juridiskt ansvar för sina kontohändelser.

Jag vet personer som har blivit inkallade till banker för personliga möten eftersom mycket stora penningmängder passerat via deras konton. Då har antagligen bankerna system som känner av detta för att kunna identifiera penningtvätt och olagligheter. De har blivit kallade till bankerna för att förklara vad detta rör sig om. Det är lagstiftning i grund och botten som gör att detta inträffar. Dessa personer har givetvis sitt personnummer och sitt namn angivna på bankkontona. Lagstiftningen är nog mer komplicerad än så.

Citat:
Nej, nej, nej, nej, NEJ! För alla som läser denna tråd och som vill veta hur kryptovalutor fungerar, bara ignorera detta dravel. Länkar återigen till mina tidigare inlägg:

Du menar att en lösning på algoritmen inte motsvarar ett mynt? Vad motsvarar det då?

Citat:
Kan användarna handla med TOKENS?

Tydligen ja.

Citat:
Övriga 60 % får man in som cash.

Varifrån då? Via Pyramiden menar du?

Man får intäkter från två ställen:

1. Bonusar när man drar in andra eller när andra drar in andra och de hamnar under en i "pyramiden".
2. Kursuppgång. När man sedan säljer har man gjort en vinst eftersom kursen gått upp.

När man får in bonus så blir 60 % av detta direkta cash, dvs pengar man kan ta ut från Onecoin direkt in till sitt bankkonto. Övriga 40 % tvångsinvesteras i Onecoin, dvs antingen väljer man att köpa tokens som senare omvandlas till Onecoins eller så tvångsköper man Onecoins direkt för dessa 40 %.

Mynt man säljer får man givetvis alla 100 % in på sitt cashkonto som sedan kan överföras till ens privata bankkonto.

Citat:
Hur många coins har du sålt hittils, när, och hur många per gång?
Vem köpte dem?

Vet ej exakt vem som köper. Vet du exakt vem som köper dina aktier när du säljer? Just nu går alla försäljningar lite trögt eftersom alla vill sälja.
Senast redigerad av liketothink 2016-12-16 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in