2016-12-16, 22:47
Medlem
booreds avatar
THIS =>
Citat:
Ursprungligen postat av Shabooom
Onecoin finns inte. Det är ett hittepå, turligt nog nära Bitcoin, men fortfarande bara ett löjligt hittepå.
Löjligt kanske inte, verkar ju funka(just pga bitcoin). Men precis: existerar inte. Lika lite som alla tidigare forex, arbitragen osv pyrmid scams. Siffror på en skärm och rökridåer.
Citera
2016-12-16, 23:02
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Du menar att en lösning på algoritmen inte motsvarar ett mynt? Vad motsvarar det då?
Läste du länken jag refererade till angående varför man har Proof of Work i decentraliserade kryptovalutor? Tyckte jag gav ett rätt bra svar på frågan där.

Lösningen på algoritmen (för du avser väl miningalgoritmen) används endast av nodnätverket för att se att minern gjort sitt jobb. Den motsvarar inga mynt över huvud taget! Det faktum att nätverket kan kontrollera att miners utfört sitt jobb (lösningen är beviset på detta) är det som ger skyddet mot att någon spenderar en och samma tillgångar mer än en gång. För att utföra en dylik förfalskning krävs en egen maskinpark med hashrate som över längre tid kan utklassa resten av världens alla miners.

Det är denna lilla genialiska ide av Satoshi som gjorde det möjligt att slippa en specifik mellanhand för att garantera transaktionssäkerheten i ett decentraliserat (OBS!) system. Han löste det som massor av människor funderat på i nästan 20 år och gått bet på.
Citera
2016-12-16, 23:11
Medlem
Citat:
Det är denna lilla genialiska ide av Satoshi som gjorde det möjligt att slippa en specifik mellanhand för att garantera transaktionssäkerheten i ett decentraliserat (OBS!) system. Han löste det som massor av människor funderat på i nästan 20 år och gått bet på.

Uppenbarligen eftersom även Sveriges Riksbank har börjat fundera på digitala valutor.

Hur menar du att ett mynt skapas? Enligt de videos jag sett så motsvarar varje lösning ett mynt. 120 miljarder Onecoins motsvarar alltså 120 miljarder lösningar på algoritmen.

Hur skapas ett mynt menar du?
Citera
2016-12-16, 23:23
Medlem
Citat:
Vet ej exakt vem som köper. Vet du exakt vem som köper dina aktier när du säljer? Just nu går alla försäljningar lite trögt eftersom alla vill sälja.

Är det inte det zigenerskan predikar om att man kan spåra alla överföringar och köp inom Onecoin?
Du borde väl kunna veta vilka som köpt då?
Eller vilken eller vilka är det som kan se det?
Citera
2016-12-16, 23:24
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag vet personer som har blivit inkallade till banker för personliga möten eftersom mycket stora penningmängder passerat via deras konton. Då har antagligen bankerna system som känner av detta för att kunna identifiera penningtvätt och olagligheter. De har blivit kallade till bankerna för att förklara vad detta rör sig om. Det är lagstiftning i grund och botten som gör att detta inträffar. Dessa personer har givetvis sitt personnummer och sitt namn angivna på bankkontona. Lagstiftningen är nog mer komplicerad än så.

Du snackar skit.

Det fanns en tid då jag var kontroversiell företagare, och jag blev uppkallad till bankens kontor för en förklaring, men det enda de ville veta var varför jag hade ett PRIVATKONTO för transaktioner som UPPENBARLIGEN var relaterade till FÖRETAGSVERKSAMHET.

Efter en kort repertoar och ett justerande av min kundmodell, så var det inte längre några problem för banken att ha mig som kund.
Jag var dock en oerfaren egenföretagare med ett relativt lågt antal insättningar förhållandevis. Jag hade noll advokater i ryggen och ingen revisor vid tillfället.

Så vitt jag vet, så har Onecoin Crew haft kontakt med såväl Revisorer som Advokater INNAN företaget ens sjösattes. Detta skapar en del frågetecken. VARFÖR har banker fortfarande problem med Onecoin Crew?

Citat:
Du menar att en lösning på algoritmen inte motsvarar ett mynt? Vad motsvarar det då?

Citera KORREKT eller citera inte alls, ditt jävla KLAPPMONGO!!!!

Citat:
Tydligen ja.

Vadå tydligen?
Kan Du handla med Tokens eller kan du det inte?

Citat:
Man får intäkter från två ställen:
1. Bonusar när man drar in andra eller när andra drar in andra och de hamnar under en i "pyramiden".

Dvs via Pyramid-försäljning.

Citat:
2. Kursuppgång. När man sedan säljer har man gjort en vinst eftersom kursen gått upp.

Men ingen kan ju sälja något. I mer än ett år har folk klagat över att de inte kan SÄLJA sina coins...

Citat:
När man får in bonus så blir 60 % av detta direkta cash, dvs pengar man kan ta ut från Onecoin direkt in till sitt bankkonto.

Dvs via Pyramiden.

Citat:
Övriga 40 % tvångsinvesteras i Onecoin, dvs antingen väljer man att köpa tokens som senare omvandlas till Onecoins eller så tvångsköper man Onecoins direkt för dessa 40 %.

Återigen, alla nyrekryter TVINGAS in i pyramiden vare sig de vill eller inte.

Citat:
Vet ej exakt vem som köper.

That's not good, eftersom skattedeklarationen KRÄVER att du anger det.
Dessutom är det ett KRAV för att ni nånsin skall kunna få komma in på den Regelrätta Valutamarknaden.

Citat:
Vet du exakt vem som köper dina aktier när du säljer?

Ja, en kort fråga till OMX via banken jag använder ger svaret direkt.

Citat:
Just nu går alla försäljningar lite trögt eftersom alla vill sälja.

Which is WHY the coin is worth ZERO at the moment!
[Alla vill sälja]+[ingen vill köpa]=[Noll valutavärde]
Senast redigerad av Trolltestet 2016-12-16 kl. 23:39.
Citera
2016-12-16, 23:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Uppenbarligen eftersom även Sveriges Riksbank har börjat fundera på digitala valutor.

De har dock INGA planer på att adoptera Onecoin.
Citera
2016-12-17, 00:22
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:

Sannolikt i form av andra lösningar än en öppen decentraliserad modell de inte skulle ha kontroll över alls.

Citat:
Hur menar du att ett mynt skapas? Enligt de videos jag sett så motsvarar varje lösning ett mynt. 120 miljarder Onecoins motsvarar alltså 120 miljarder lösningar på algoritmen.

Videos skapade av vem? Onecoin? Ifall det är det sistnämnda så fasar jag bara över desinformationen de sprider hur kryptovalutor fungerar. De påvisar sin totala okunnighet varje gång jag läser något av dem. Någon här i tråden länkade för några veckor sedan till en ny FAQ som Onecoin lagt upp på sin hemsida. Jag läste tyvärr den delen där de "förklarade" kryptovalutor och plågades in i själen. Totalt facepalm-material rakt igenom.

Citat:
Hur skapas ett mynt menar du?

Nej, nu får du ge dig! Det är tredje gången jag hänvisar dig tillbaka till ett och samma inlägg där jag besvarat detta. Kom igen nu, läs vad har skrivit där:
(FB) Onecoin

Läs först det så kan jag komplettera med lite mer detaljer:

En miner plockar ihop nytillkomna transaktioner som noderna broadcastar i nätverket och samlar ihop dessa i ett block. Sedan lägger de till en transaktion till, som är till sig själva, med en belöning som är tillåten för ett block vid en viss tidpunkt (ändras var 210000:e block). I Bitcoin får de just nu lägga till en transaktion på 12,5 BTC till en valfri adress (dvs sig själva som mottagare).

Dessa BTC är alltså ett specialfall, där transaktionen inte behöver en avsändaradress samt kryptografisk signatur för denna, utan är helt "nya" BTC i systemet. Nodnätverket kommer godkänna detta eftersom konsensusreglerna säger att det är korrekt. Så skapas nya pengar, dvs en ny transaktion som är trivialt enkel att lägga till och ingen signering (kryptering) krävs.

Till sist lägger de till en referens till föregående block i kedjan så att det blir komplett.

NU först sker Proof of Work, där blocket kompletteras med ett extra värde. Ett värde valt av minern själv så att en hash (algoritmen SHA256 gäller för Bitcoin) av hela det kompletta blocket nu ger ett bitmönster av ett visst utseende (ett antal nollor i rad), i enlighet med nodnätverkets regler. Eftersom hashalgoritmen inte är reversibel måste minern prova sig fram tills lösningen hittas.

När minern hittat lösningen broadcastas det nya blocket ut i nätverket och nodnätverket kan nu enkelt med en enda hashberäkning verifiera att minern har följt reglerna. Det är alltså trivialt enkelt för noderna att verifiera nyskapade block från miners och det är dessutom lika trivialt enkelt att räkna ut hur många försök en miner i snitt måste testa innan lösningen hittas.

Så Proof of Work skyddar systemet mot bedrägeri (samt löser även ett annat problem för ett decentraliserat system, orkar inte gå igenom det också nu) och de som gör jobbet tillåts skapa nya pengar åt sig själva som incitament för att utföra jobbet.
Citera
2016-12-17, 06:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Which is WHY the coin is worth ZERO at the moment!
[Alla vill sälja]+[ingen vill köpa]=[Noll valutavärde]

Min formel var felaktig. Jag ber om ursäkt för det.
Korrekt formel är: [Alla vill sälja]X[ingen vill köpa]=[Noll valutavärde]

dvs [1>X]x[0x]=0
Senast redigerad av Trolltestet 2016-12-17 kl. 07:05.
Citera
2016-12-17, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellbrel
Sannolikt i form av andra lösningar än en öppen decentraliserad modell de inte skulle ha kontroll över alls.

Videos skapade av vem? Onecoin? Ifall det är det sistnämnda så fasar jag bara över desinformationen de sprider hur kryptovalutor fungerar. De påvisar sin totala okunnighet varje gång jag läser något av dem. Någon här i tråden länkade för några veckor sedan till en ny FAQ som Onecoin lagt upp på sin hemsida. Jag läste tyvärr den delen där de "förklarade" kryptovalutor och plågades in i själen. Totalt facepalm-material rakt igenom.

Nej, nu får du ge dig! Det är tredje gången jag hänvisar dig tillbaka till ett och samma inlägg där jag besvarat detta. Kom igen nu, läs vad har skrivit där:
(FB) Onecoin

Läs först det så kan jag komplettera med lite mer detaljer:

En miner plockar ihop nytillkomna transaktioner som noderna broadcastar i nätverket och samlar ihop dessa i ett block. Sedan lägger de till en transaktion till, som är till sig själva, med en belöning som är tillåten för ett block vid en viss tidpunkt (ändras var 210000:e block). I Bitcoin får de just nu lägga till en transaktion på 12,5 BTC till en valfri adress (dvs sig själva som mottagare).

Dessa BTC är alltså ett specialfall, där transaktionen inte behöver en avsändaradress samt kryptografisk signatur för denna, utan är helt "nya" BTC i systemet. Nodnätverket kommer godkänna detta eftersom konsensusreglerna säger att det är korrekt. Så skapas nya pengar, dvs en ny transaktion som är trivialt enkel att lägga till och ingen signering (kryptering) krävs.

Till sist lägger de till en referens till föregående block i kedjan så att det blir komplett.

NU först sker Proof of Work, där blocket kompletteras med ett extra värde. Ett värde valt av minern själv så att en hash (algoritmen SHA256 gäller för Bitcoin) av hela det kompletta blocket nu ger ett bitmönster av ett visst utseende (ett antal nollor i rad), i enlighet med nodnätverkets regler. Eftersom hashalgoritmen inte är reversibel måste minern prova sig fram tills lösningen hittas.

När minern hittat lösningen broadcastas det nya blocket ut i nätverket och nodnätverket kan nu enkelt med en enda hashberäkning verifiera att minern har följt reglerna. Det är alltså trivialt enkelt för noderna att verifiera nyskapade block från miners och det är dessutom lika trivialt enkelt att räkna ut hur många försök en miner i snitt måste testa innan lösningen hittas.

Så Proof of Work skyddar systemet mot bedrägeri (samt löser även ett annat problem för ett decentraliserat system, orkar inte gå igenom det också nu) och de som gör jobbet tillåts skapa nya pengar åt sig själva som incitament för att utföra jobbet.

Skulle mer än gärna läsa när "liketothink" försöker svara emot detta inlägg av Kjellbrel

Liketothink sitter väl nu och svettas när han desperat försöker få ett vettigt svar från sin up-line i pyramiden så han kan klistra in det i tråden.
Citera
2016-12-17, 07:07
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag tar mitt ansvar och sköter mina deklarationer.
Vad har Onecoins med dina deklarationer att göra i nuläget?

På vilket sätt har du tagit upp denna fantastiska valuta i deklarationen? Jag är nyfiken, men troligen är ditt nya svar att du inte tagit upp den alls.
Citera
2016-12-17, 10:12
Medlem
Hahaaa.
@liketothink du skall ha credit för dina tålmodiga svar även om vi kunde hitta mer än fem fel.Men du har svarat efter bästa förmåga utan att ha kastat skit på din motståndare
Du är för evigt troende coinare så ingen kan konvertera dig....
Lossa på skygglapparna och försök att ta in rena fakta....och inte ensidig onecoininfo som inte ger ngn kunskap.
kjellbrel's info är lysande. Likaså Pellets, när han tar fram programmerarsidan och inte minst MikeRs analyser plus alla andra som kommer med fakta.
Det är ett nöje att läsa.
Jag slukar allt.Viktigt med rätt info när människor försöker förstå vad Cryptovaluta, mining osv verkligen är, med tanke på framtiden.
Det är många i tråden och utanför som inte har en susning.....

Ser fram emot den stora lanseringen av Forextest.

Labine var tvungen "gå på kurs" för att förstå hur man skall kunna köra penningtvätt via Forex.....
Senast redigerad av Cristall 2016-12-17 kl. 10:45.
Citera
2016-12-17, 12:50
Medlem
Oz byter Host...

http://behindmlm.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in