Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
I Mosul har Irakiska armén och USA dödat 4000 skäggapor sedan oktober genom gedigna bombanfall, utan att någon knappt höjer ett ögonbryn:
https://www.almasdarnews.com/article/commander-4000-isis-neutralized-since-start-mosul-liberation-operation
När Syriska armén och Ryssland gör detsamma i Aleppo så blir det ramaskri och snyfthistorier i västerländsk MSM. Kommer det komma liknande snyfthistorier om "äventyrslystne 'svenske Abbas'" från Rosengård som åkte till det nya landet för att "slåss mot orättvisor" och "bygga ett nytt land" med sitt "entrprenöriella sinne" och som nu twittrar förtvivlat om hur de "hemska amerikanerna" bombar sönder hans kära Mosul?
MSM är VÄLDIGT selektiv är man rapporterar och "glömmer" att poäntera att de flesta grupper som fortfarande håller ut i Aleppo är Al-Qaida sympatisörer.
Vad hände med Palmyra? Hur kunde man lämna detta med bas och tillhörande vapen i händerna på IS? Det finns ingen syrisk arme utan en shiamilis däremot som går på Seyed Ali Khameneis order.
Assad har inget själv kvar dom flesta är döda. Så Syriska armen kanske inte är riktigt korrekt återgivet.
Nja, nu är det ju så att man har stränga regler för vad journalisterna som är på plats i Syrien får skriva om. Det styrs av regimen och passar det inte så åker dom ut ur landet. Så jag vet inte riktigt hur du sorterar din information om den inte kommer via Pravda eller Assads statsmedia dvs. Att sitta och skrika om västs media osv är kanske inte så intressant, men jämför man regimens och Pravdas så är ju väst media betydligt mer informationsrik när det gäller faktadelen som sipprar ut.
Det här är länder som inte har pressfrihet utan allt ska styras vad som meddelas och informeras, så jag tror att dom som är inne i Syrien ändå har mest relevant info.
Alla vet att grenar av AQ finns i Syrien och är Assads motstånd men det ursäktar inte slakten av befolkningen i form av civila. Nästa slakt är säkerligen Idlib. Han kommer skövla så länge han kan tillsammans med den statsunderstödda doping och trollfabriken Ryssland. Frågan är om EU ska hjälpa till att bygga upp Syrien med Assad i ledningen? Det tror jag däremot inte på utan han får vända sig till Putin och Iran.