Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Lisa hade åkt fem gånger med sin mamma. Hur vet du att det skedde någon annan sk provåkning?
Du tar upp den nämnda kartan, den som inte var någon karta utan en lista. Den där som det bara finns på en bild på i HELA fupen. Ditlagd bredvid jackan. Lappen som inte ens var skrynklig trots att jackan hanterats.
Vad stod det på lappen? Vem skrev den?
Varför var Arne, och någon till, inne på cafeet samma dag och gav tillåtelse att Lisa fick köra via slottet?
Varför ringde HH till sin poliskompis och särskilt påpekade körvägen? Varför förhördes inte HH om detta?
Många många hål i fupen.
Det är pappan själv som sagt det,
Citat:
Pappan hade uppmanat sin dotter att skaffa mopedkörkort för att hon skulle bli mer självständig. – Jag var drivande i det och det ångrar jag något fruktansvärt. Innan Lisa skulle köra hem den där söndagen så hade de provkört vägen tillsammans. De hade också ritat kartor för att hemfärden skulle bli trygg.
Det är säkert intressant om man är konspirationsteoretiker, inte för oss andra.
1: Carina visste inte när Arne gav tillåtelse för Lisa att köra via slottet. Arne äger marken, så det är inte så konstigt att Lisa ville veta var hon fick köra och inte. Lisa tog aldrig den vägen, mopeden rörde sig aldrig.
Därför är det ointressant.
2.Ren slump att Arne var på Cafeét samma dag som Lisa försvann, då kan du lika gärna misstänka alla personer som var inne på Cafeét den dagen. Nerijus vart tidigt misstänkt, och det visade sig stämma. Nu är det redan klarlagt vem som är mördaren, och Nerijus utförde mordet själv.
Därför är det ointressant.
Säger som jag brukar, det som är ointressant hamnar i slasken. Enligt dig så skulle i princip hela slasken få finnas med i FUP, hur skulle det se ut.