2016-12-07, 02:51
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
En förhandlare måste till om motparten vill ha garantier att pengarna verkligen kommer att betalas och ett säkert sätt är att gärningsmannen har konto i annat land och pengarna förs över till mottagarna i annat land.
Har du adressen till nån sån där förhandlare?
Kunde vara intressant att få snacka med en sån figur, höra hur det funkar.
Finns det många förhandlare här i Sverige? Står dom som förhandlare i telefonkatalogen?
2016-12-07, 06:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Vad gäller Nerijus tycks du ha fått allt om bakfoten, man kan utan överdrift påstå att du är lättlurad.
Den som du kan spy galla på är utredningen, som det borde vidtas skarpa åtgärder mot, inte endast mot utredningen utan hela rättssystemet, när sådan här skandal tillåtes.
Svenska folket är värda ett bättre rättssystem än det här moraset.

Jag är tyvärr inte lättlurad...jag har granskat alla handlingar flera gånger, sam lyssnat på all ljudfiler
och granskat TR och HR dom. m.m. Jag har också ett tufft arbete där man granskar och analyserar
svåra saker.
I början var jag lite fundersam, men när jag förstod vilken sorts person NB är, så faller alla bitar på sin sätta plats.
Han är en sjuk person och en mycket farlig person för att gå lös bland folk.
Jag har granskat NB mycket ingående sam hur han rört sig i bl.A. Blomberg.

Att han är skyldig,,,det är han för det råder inga tvivel.

Vist kan man tycka att vissa saker borde ha undersökt djupare,, med det är flera saker som inte har med själva mordet att göra.

Men det råder inte någon tvekan...NB är skyldig och det är han som har mördat Lisa på ett mycket fullt sätt.
Jag har också bra kontakter så jag har blivit helt övertygad om att NB är ensam gärningsman.
Och lila Lisa hade inte gjort något ont, hon blev brutalt mördad av NB bara för att stilla sina
fantasier.
Att döda en ung flicka av den orsaken är inte normalt, han har svåra störningar.

Du får väl tycka vad du vill. det får alla göra.
Om jag vore som dig skulle jag ta en veckas paus, och sätta dig ner i lugn och ro och läsa igenom alla handlingar, så tror jag nog att du också kommer bli över bevisad om att NB mördat Lisa,

2016-12-07, 08:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Precis, vad är meningen? Jag beundrar människor som ifrågasätter och gör vettiga saker när någon bedöms vara felaktigt dömd. Men de brukar agera på ett helt annat sätt. De gör mer eller mindre egna undersökningar, pratar med människor som blivit hörda och letar egna bevis.

Men den här soppan i den här tråden, jag vette fan vad de håller på med? Fagro, Nopomil, Xenia med flera verkar mer finna nöje i att vara motvallskärringar för sitt egna nöjes skull. Det finns ingen kreativitet, de saknar vett och förstånd. Det leder ju ingenstans. Att helt förkasta en utredning, förkasta domar och expertutlåtanden för att i nästa sekund lita helt på samma människor när det passar dem, det är barnsligt! Jag kommer inte på något bättre ord.

Hur många gånger har inte du, jag med flera berättat för dem att det inte går att påstå att någon inte är hörd när vi inte har tillgång till hela utredningen? Varför fattar dom inte en sån enkel sak? De maler på som trotsiga småbarn som inte vill ta till sig fakta. Och inte skäms de heller!

Men vi måste ändå medge att dessa motvallskärringar med för mycket fritid ändå håller sig i rätt tråd med sina fantasier och konspirationer. Jag undrar när någon kommer undra om Lisa verkligen har funnits? Det är väl nästan bara det kvar? Ja, lite utomjordingar kan de nog snart börja konspirera om också.
Forumet är konspiration men tråden handlar om alternativa teorier gällande mordet på Lisa Holm. Det är mer gnäll på FUP och förhör än teorier således och aktiv kreativitet saknas helt. Den enda som försöker sig på en teori är Fagro - om än mycket osannolik och repeterande textmassa utan bäring.

Gällande att en försmådd pojkvän mördat henne i affekt ut efter länsvägen vid Martorp:

Om Lisa mördas på annan plats och hamnar i en bil - finns det ingen mening med att starta högriskprojekt som att åka moped tillbaka till ladan och sen plantera bevisning.

Crime de passion byter motiv till hämnd mot NB och att få honom till syndabock i ett långsökt försök att förklara hans DNA-avsättningar samt övrig bevisning i ladan.

Mördaren hade bara behövt lägga in en ny växel och dra all världens väg och gömma henne mil från Blomberg.
Ingen har ju sett mordet, hon ligger ju för fan redan i bilen.

Nämen då ska han ut och åka tjej-moped helt plötsligt.

Avsaknaden av utåtgående spår vid mopeden som det ojats om som bevis att hon åkt därifrån är det mindre noga med.
Risken att iakttas vid ladan är som bortblåst. Trafiken minskade markant.
Att han inte lämnar DNA-spår efter denna långväga färd kan ignoreras.

Att hon inte har nån pojkvän var mindre noga.
Senast redigerad av develi 2016-12-07 kl. 09:20.
2016-12-07, 09:24
Medlem
Citat:
Det finns inga som helst bevis för dina teorier. Men det verkar du inte förstå. Jag undrar varför du ens använder dig av polisens gedigna utredning som grund för dina fantasier när du inte har något förtroende för poliser, åklagare eller domstolarna? Varför litar du på vissa saker när du helt förkastar annat?

Det finns ovanligt mycket bevisning mot NB. Mer än vad det ibland funnits i andra brottmål.

Du måste väl fatta någon gång att det är DU som helt saknar bevis för planteringar, mörkläggningar, dina tolkningar av förhör, etc etc?
Jag har aldrig kritiserat polisen istället har jag ansett att de gör ett mycket bra jobb, det är polisen som tar fram förundersökningen som är mycket bra och jag har aldrig kritiserat den.
Domstolen dömer efter åtalet om ingen ifrågasätter åtalet, därför kan man inte kritisera domstolen, däremot själva domen blir en annan sak.
Det är åtalet som är felaktigt, när ingen ifrågasatt skrävlet i åtalet.
Du försöker försvara åklagaren och åtalet, men med det är du dömd att misslyckas med.
Det finns inga bevis mot Nerijus det som kommit till ladan efter 05.20 den 8 juni har inget bevisvärde, utan är ett fuskverk.
2016-12-07, 09:25
Medlem
Citat:
Precis, vad är meningen? Jag beundrar människor som ifrågasätter och gör vettiga saker när någon bedöms vara felaktigt dömd. Men de brukar agera på ett helt annat sätt. De gör mer eller mindre egna undersökningar, pratar med människor som blivit hörda och letar egna bevis.

Men den här soppan i den här tråden, jag vette fan vad de håller på med? Fagro, Nopomil, Xenia med flera verkar mer finna nöje i att vara motvallskärringar för sitt egna nöjes skull. Det finns ingen kreativitet, de saknar vett och förstånd. Det leder ju ingenstans. Att helt förkasta en utredning, förkasta domar och expertutlåtanden för att i nästa sekund lita helt på samma människor när det passar dem, det är barnsligt! Jag kommer inte på något bättre ord.

Hur många gånger har inte du, jag med flera berättat för dem att det inte går att påstå att någon inte är hörd när vi inte har tillgång till hela utredningen? Varför fattar dom inte en sån enkel sak? De maler på som trotsiga småbarn som inte vill ta till sig fakta. Och inte skäms de heller!

Men vi måste ändå medge att dessa motvallskärringar med för mycket fritid ändå håller sig i rätt tråd med sina fantasier och konspirationer. Jag undrar när någon kommer undra om Lisa verkligen har funnits? Det är väl nästan bara det kvar? Ja, lite utomjordingar kan de nog snart börja konspirera om också.

Kan du kanske berätta för mig på vilket sätt man gjort urvalet av det som skall vara med I FUP?
Varför valde man tex att ta med informationen om de andra litauerna, som inte har med NB att göra, som höll på med byggplast?
Varför tar man med att WK ringer in mitt I natten och sager att hans dotter mött NB? Varför kollar man inte upp detta helt felaktiga påstående innan man tar med det som särskilt utvalt material som skall vara med I FUP för att stötta åtalet mot NB?
2016-12-07, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel22
Jag är tyvärr inte lättlurad...jag har granskat alla handlingar flera gånger, sam lyssnat på all ljudfiler
och granskat TR och HR dom. m.m. Jag har också ett tufft arbete där man granskar och analyserar
svåra saker.
I början var jag lite fundersam, men när jag förstod vilken sorts person NB är, så faller alla bitar på sin sätta plats.
Han är en sjuk person och en mycket farlig person för att gå lös bland folk.
Jag har granskat NB mycket ingående sam hur han rört sig i bl.A. Blomberg.

Att han är skyldig,,,det är han för det råder inga tvivel.

Vist kan man tycka att vissa saker borde ha undersökt djupare,, med det är flera saker som inte har med själva mordet att göra.

Men det råder inte någon tvekan...NB är skyldig och det är han som har mördat Lisa på ett mycket fullt sätt.
Jag har också bra kontakter så jag har blivit helt övertygad om att NB är ensam gärningsman.
Och lila Lisa hade inte gjort något ont, hon blev brutalt mördad av NB bara för att stilla sina
fantasier.
Att döda en ung flicka av den orsaken är inte normalt, han har svåra störningar.

Du får väl tycka vad du vill. det får alla göra.
Om jag vore som dig skulle jag ta en veckas paus, och sätta dig ner i lugn och ro och läsa igenom alla handlingar, så tror jag nog att du också kommer bli över bevisad om att NB mördat Lisa,

Om nu NB är så sjuk och farlig varför gjordes ingen sinnesundersökning?
Varför har ingen sett detta, det finns bara positiva vittnesmål om NB om man bortser från broderns. Med tanke på broderns situation när han gav dessa vittnesmål om NBs karaktär anser jag att man helt kan bortse från dem. NB hade jobbat dagligen I flera år med människor som ansåg honom trevlig, lugn, arbetssam och sympatisk. Han hade grannar som tyckte om honom. De flesta mördare som är väldigt sjuka , om dem kan man läsa helt andra omdömen från människor som känt dem. (Ulf Olsson, Anders Englund mfl). Javisst det finns säkert något undantag men då talar vi om VÄLDIGT sällsynta fall.
2016-12-07, 09:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Kan du kanske berätta för mig på vilket sätt man gjort urvalet av det som skall vara med I FUP?
Varför valde man tex att ta med informationen om de andra litauerna, som inte har med NB att göra, som höll på med byggplast?
Varför tar man med att WK ringer in mitt I natten och sager att hans dotter mött NB? Varför kollar man inte upp detta helt felaktiga påstående innan man tar med det som särskilt utvalt material som skall vara med I FUP för att stötta åtalet mot NB?
Du har redan fått svar om litauerna som bär byggplast - hon berättar spontant i förhör om Gerds hantverkare och därmed kommer det givetvis med i förhör.
Att hon förhörs öht är på samma villkor som alla andra som finns i närliggande hus.
Man tar med WK som inringt tips i sammanhang att detta försöker uppmärksammas av andra. Att han sen inte visste att det redan var på tapeten är en annan sak.
Man behöver således inte kolla upp ett dugg då Adriana redan är förhörd och det är som sagt inte ett förhör som behöver läsas upp.

Ta och leverera en teori istället för en gång skull.
Senast redigerad av develi 2016-12-07 kl. 09:38.
2016-12-07, 09:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Varför har ingen sett detta, det finns bara positiva vittnesmål om NB om man bortser från broderns. Med tanke på broderns situation när han gav dessa vittnesmål om NBs karaktär anser jag att man helt kan bortse från dem. NB hade jobbat dagligen I flera år med människor som ansåg honom trevlig, lugn, arbetssam och sympatisk. Han hade grannar som tyckte om honom. De flesta mördare som är väldigt sjuka , om dem kan man läsa helt andra omdömen från människor som känt dem. (Ulf Olsson, Anders Englund mfl). Javisst det finns säkert något undantag men då talar vi om VÄLDIGT sällsynta fall.
Farlig och sjuk enligt lagen är skilda ting:
NB uppvisar ingenting av allvarlig psykisk störning (psykos, hallucinationer, vanföreställningar) och presenteras i gemytliga ordalag av advokat, grannar och arbetskamrater. Han är fullt funktionell således och behöver inte psykiatrisk vård.
Att han sen kan ha en personlighetsstörning är mycket möjligt med det vet vi ingenting om pga av sekretess - men ska sitta i fängelse oavsett.

Att leva dubbelliv är inte ovanligt och han kan var störd oavsett om han framställer sig som from som ett lamm.
Du har således inte en susning hur rubbade fantasier han kan ha - likt många andra stollar. Enligt ditt resonemang vore pedofiler inte farliga. De lever ute i samhället och döljer sin sjuka läggning och är farliga för barn och kan i värsta fall mörda.
Familjefadern och serievåldtäktsmannen beskrevs knappast i sjuka termer (Hagamannen).
Det finns otaliga exempel om dubbelnaturer varav kapten klänning är väl det mest markanta exemplet med tanke på hans position och arbete för att främja rättvisa gällande kvinnor. Bah.

Senast redigerad av develi 2016-12-07 kl. 10:23.
2016-12-07, 10:21
Medlem
Citat:
Orsaken därför ingen sådan undersökning gjordes på Nerijus är att han åtalades och dömdes inte därför att han var skyldig till något mord, utan han åtalades och dömdes för att få skulden för ett mord som en annan begått.
Naturligtvis är Nerijus helt frisk och de tror att de kan dölja sanningen med lögner, men sanningen kommer alltid fram.
2016-12-07, 10:34
Medlem
Alla som medverkat i den här operationen gällande Nerijus bör ha varit medvetna att han är oskyldig men skulle fällas för att rädda gärningsmannen och det rör sig säkert om 100 tals personer.
En sådan här mygeloperation är omöjlig att hålla hemlig på en liten ort som Blomberg, ryktena sprider sig som en löpeld.
De vet exempelvis vem som var inne på cafeet och bråkade och hotade Lisa, de vet vem som ägde SUV bilen som fanns parkerad 18.10 på parkeringen vid cafeet m.m.
Att medvetet beskylla en oskyldig människa för mord, och att han därmed blir dömd till livstidsfängelse anser jag är mycket vidrigt och helt oacceptabelt.
2016-12-07, 10:49
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Du är rätt.
Det verkar att någon/ några ville att det skulle se ut att mordet begåts i Blombergs området och
att polisen skulle leta där och att det skulle se ut att gm var från samma området.
Någon hade slängt L handske i ladan för att det ska se ut att L var där.
Efter några dagar hade även örhänge slängdes dit för att förstärka misstankar att
brottet begåtts i ladan.
Man kan fråga sig, varför ville mördaren att ladan ska se ut som brottsplats?
Det är inte svårt att förstå - att det skulle misstänkliggöra gästarbetare och att polisen inte skulle leta
efter andra ( dvs - riktiga ) gm.
Mördare har även använt sociala medier för det.
Det fanns i t råden - 17-årige Lisa...... många inlägg med sådant.
L mördare hade tagit tejprulle från ladan och använt för att tejpa L.
Men han gjörde ett misstag och lämnade tillbaka fel tejp (inte den som han tagit) och därför inte finns
NB ' s dna på inuti i tejpenrullen som polisen hittade i ladan. NB hade använt tejpen som han hade i ladan och det skulle
finnas hans dna och även fingeravtryck.
Mördare gömde L kropp i byssjan för att det skulle se ut att
det var arbetare som använt byssja ville gömma L kropp och bränna upp tilsammans med byssjan
men att skulle se ut att dem inte hunnit eller blivit skrämda av någon ( kanske helikopter).
Vilket scenario du målar upp!
Verkar nästan - enligt din "teori" - som att motivet till mordet var politiskt? Att någon aggressivt våldsbejakande, arbetarklassfientlig, och framförallt, gästarbetarefientlig gruppering planerat och utfört mordet, för att Nerijus skulle få skulden - och därmed avskräcka folk från att anlita gästarbetare samt skrämma dessa bort från Sverige. Är det vad du tror?
2016-12-07, 11:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Vilket scenario du målar upp!
Verkar nästan - enligt din "teori" - som att motivet till mordet var politiskt? Att någon aggressivt våldsbejakande, arbetarklassfientlig, och framförallt, gästarbetarefientlig gruppering planerat och utfört mordet, för att Nerijus skulle få skulden - och därmed avskräcka folk från att anlita gästarbetare samt skrämma dessa bort från Sverige. Är det vad du tror?
Ja, där är det ju ytterligare ett luddigt motiv. Imponerande hur många motiv det rymmer, torde snart hamna i Guiness rekordbok. Dock med fotnot att inget kan vederläggas med bevisning.

- Passion, försmådd och mord via affektstörningar.
- Utvald syndabock på bas av främlingsfientlighet och nån oidentiferad anledning till hämnd.
- Stor myndighetskonspiration. Patriarkalt samhälle med intriger i klass med Twin Peak.

Det enda som saknas är väl nån hemlig orden som styr från underjorden via regelbundna sammanträden i nåt kalkbrott.
Senast redigerad av develi 2016-12-07 kl. 11:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in