Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Du säger ju emot dig själv när du säger så. Du håller med krillekryss i att om forumet ska kunna fortleva så krävs det ideella insatser. När du utfört en eller flera av just dessa idella insatser och städat bort diverse baggel, så har det ju blivit en marginellt bättre plats för oss alla. Är inte det en fördel i sig, så säg?
Sedan måste det ju vara en oerhörd fördel att få lite feedback ifrån de användare som trots allt är trevliga, eller hur?
Visst, men jag tolkade TS rubrikfråga som att han menade direkta personliga fördelar på ena eller andra sättet, men det kanske var fel.
Just feedbacken är ju om inte en fördel så åtminstone ett trevligt inslag. En fördel för forumet om inte annat. Och då menar jag faktiskt negativ feedback också. OK för att det inte är så givande om man får PM där feedbacken endast består i att man anses vara en mongoloid judebögnazistpedofilparagrafryttare, men annars så är ju negativ kritik inte fel. Inte minst för att det är skitlätt att man efter ett tag har rätt lätt för att missa det faktum att man som moderator levt med daglig tolkning av regelverket på längden och tvären i en massa år, och att det dels inte är självklart att alla andra har gjort det...och dels att man dessutom emellanåt har fel trots att man just levt med regelverket i alla år.
Men det är klart att beröm är roligare i sig, dock faktiskt egentligen inte lika givande (mer än på det personliga planet, vilket iofs inte ska föraktas).´
Trevlighet i sig är ju också roligare men jag har rätt stor förståelse att folk är förbannade ibland, även om det ofta beror på misstolkning eller okunskap om regelverket.
Hmmm, lite svamligt kanske, jag skyller på rommen.