2010-02-22, 22:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
är det bara jag som är trött eller får ni moderatorer pengar för erat jobb ? har för mig att det stod nån stans att ni fick nån viss summa av reklam pengarna
Att vara moderator är ett frivilligt jobb. Tvivlar på att dem för någon lön. Dem får väl någonting, men inget fast, antar jag.
Citera
2010-02-22, 22:52
  #14
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
är det bara jag som är trött eller får ni moderatorer pengar för erat jobb ? har för mig att det stod nån stans att ni fick nån viss summa av reklam pengarna

Undrar om inte den frågan är den vanligaste i Flashbackdelen. Svaret är nej (såvida inte de andra modsen lurat mig godtrogen som jag är, och jag är den enda som jobbar gratis)
Citera
2010-02-22, 22:52
  #15
Medlem
smides avatar
OT fråga, men vem var den förste admin på fb? Och är han kvar?
Citera
2010-02-22, 22:53
  #16
Medlem
Det är väl ideellt arbete så som vilket annat. Tycker man det är en bra grej och man står för det, så vill man väl antagligen hjälpa till att hålla det bra i framtiden också
Kan inte tänka mig att det är någon som gör det bara för att "man är cool" då det ligger allt för mycket jobb i det. Men är det för ett bra syfte så sliter man gärna lite extra. Sån e iaf jag
Citera
2010-02-22, 22:53
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smide
OT fråga, men vem var den förste admin på fb? Och är han kvar?
oVERGROW.
Svar nej.
Edit* Antar att du menar mod?
__________________
Senast redigerad av Skumjaevel 2010-02-22 kl. 22:55.
Citera
2010-02-22, 22:54
  #18
Moderator
rancors avatar
Utan moderatorer skulle forumet inte kunna existera och att ställa upp och moderera är ett sätt att hjälpa till och säkra en mycket viktig symbol för yttrandefriheten här i Sverige.

// rancor
Citera
2010-02-22, 22:54
  #19
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smide
OT fråga, men vem var den förste admin på fb? Och är han kvar?

Den första admin lär väl ha varit admin?
Citera
2010-02-22, 22:56
  #20
Medlem
ninjatorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Nej, vi får ingen lön.
Du läste antagligen i det gamla aprilskämtsforumet här: https://www.flashback.org/f143


aha det är nog mycket möjligt att jag läste det där
Citera
2010-02-22, 22:58
  #21
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Gillar man forumet och får chansen att förbättra det så är det väl naturligt att ta sig an den uppgiften? Vi andra borde ju ändå kunna göra något positivt för Fb dock, donera pengar kanske?
Citera
2010-02-22, 23:05
  #22
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Gillar man forumet och får chansen att förbättra det så är det väl naturligt att ta sig an den uppgiften? Vi andra borde ju ändå kunna göra något positivt för Fb dock, donera pengar kanske?
Det fina är ju att det är ni/vi som gör flashback bra. Inga inlägg = inget bra flashback och det är ju användarna som putsar ihop tusentals inlägg varje dag. Så personligen är jag helnöjd så länge användarna skriver inlägg som inte bryter mot flashbacks regler, det är positivt sp det räcker och blir över.
Citera
2010-02-22, 23:12
  #23
Medlem
Räcker ju med att man rp'ar och postar bra inlägg så bidrag man mer än nog enligt mig.
Rp'ar man dessutom med en motivering och skriver ungefär ''sammanfoga den här tråden med den här www.flashback.org/asdasdas'' så är det ju perfekt.

Är väl oftast så man blir mod också, när det behövs en ny mod så kollar man på aktiva användare i det forumet, skriver bra inlägg och skickar bra rp.
Citera
2010-02-22, 23:12
  #24
Medlem
HC47s avatar
En allmän fråga här.. När man blir tillfrågad, blir man då tillfrågad att moderera ett forum som man själv är aktiv i eller kan man hamna var som helst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in