2016-12-15, 16:38
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Resor/Sydamerika och Antarktis. Kan inte se någon som skrivit om Antarktis än. Dags att börja.

Kolla in ett reseforum.
Citera
2016-12-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Det är inte rätt tråd för det. Här pratar vi om den platta jordmodellen som inte är till någon nytta för någon alls, förutom internettroll som Död o återfödd, förstås.

Det hör till ämnet. Vi som inte köper tramset om jordgloben anser, alla fall de flesta av oss icke troende, att Antarktis inte är en kontinent utan en cirkel kring det vi kallar jorden.
Citera
2016-12-15, 17:18
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
... att Antarktis inte är en kontinent utan en cirkel kring det vi kallar jorden.
Är det är något som du kan bevisa?
Citera
2016-12-15, 17:45
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Det hör till ämnet. Vi som inte köper tramset om jordgloben anser, alla fall de flesta av oss icke troende, att Antarktis inte är en kontinent utan en cirkel kring det vi kallar jorden.

Om det nu är en isvägg runt hela jorden, vart hamnar denna vägg om du t.ex åker rakt västerut från Sverige så långt du kan komma?
Citera
2016-12-15, 18:33
Medlem
madtops avatar
Citat:

Det handlar inte om tro.
Vi vet att det inte finns en isvägg. Vi vet att jorden inte är platt.
Citera
2016-12-16, 00:23
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:

Ok. Har tidigare skrivit följande inlägg gällande Antarktis. Du kanske har lust att fylla i luckorna?

"Vill återigen ta upp den så kallade isväggen Antarktis. När man frågar varför inte ens en enda liten sliten frilansare sett skiten får man svaret att Antarktis vaktas av militär. Jag har en motfråga. Vilken militär är så omfattande att den kan vakta hela isväggens kust? Vad är det för manskap och/eller teknologi som gör detta möjligt och vad är det för häxmästar-revisorer som kan dölja utgifterna? Vad finns det för belägg för att denna armé existerar öht?"
Citera
2016-12-16, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Om det nu är en isvägg runt hela jorden, vart hamnar denna vägg om du t.ex åker rakt västerut från Sverige så långt du kan komma?

Du färdas i cirkel och kommer tillbaka till din utgångspunkt, precis som på en glob och kompassen kommer att visa rätt hela vägen.
Citera
2016-12-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det handlar inte om tro.
Vi vet att det inte finns en isvägg. Vi vet att jorden inte är platt.

Naturligtvis är det frågan om tro, du har helt enkelt valt att acceptera påståenden från individer som tjänar och tjänar på att det nuvarande systemet bevaras. Du ser dessa parasiter som auktoriteter och köper okritiskt dyngan månglarna säljer.
Du har fortfarande inte beskrivit vad gravitation är för kraft men på nåt sätt så vet du att gravitation existerar och är verklig eftersom vi har sett det på teve.

Om du på ett trovärdigt sätt kan förklara för mig hur en vakuumlyftare funkar i samverkan med gravitation så skall jag omvärdera dina stolligheter.
https://www.youtube.com/watch?v=qAah8o067ZE
Citera
2016-12-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Ok. Har tidigare skrivit följande inlägg gällande Antarktis. Du kanske har lust att fylla i luckorna?

"Vill återigen ta upp den så kallade isväggen Antarktis. När man frågar varför inte ens en enda liten sliten frilansare sett skiten får man svaret att Antarktis vaktas av militär. Jag har en motfråga. Vilken militär är så omfattande att den kan vakta hela isväggens kust? Vad är det för manskap och/eller teknologi som gör detta möjligt och vad är det för häxmästar-revisorer som kan dölja utgifterna? Vad finns det för belägg för att denna armé existerar öht?"

Du kan inte ta dig till Antarktis utan tillstånd från myndigheter och du kommer inte att få det om du vill resa dit på egen hand.
Rekommenderad läsning; http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-2006924-om-antarktis_sfs-2006-924

"3 § Det är förbjudet att utan tillstånd enligt denna lag vistas eller bedriva verksamhet i Antarktis.
Första stycket gäller inte
1. överflygning, eller
2. utövande av sådan rätt till fri sjöfart som följer av folkrätten om det fria havet."

Man kan ju undra varför dom har lagt till det där med folkrätten och fria havet, när det frågan om förbud.

4 § Den som vistas eller bedriver verksamhet i Antarktis skall vidta de åtgärder som med anledning av vistelsen eller verksamheten behövs för att
1. förebygga att avfall uppkommer och lämnas kvar i Antarktis,
2. i övrigt skydda och bevara miljön i Antarktis.
Det gäller naturligtvis inte "kvinnor kan kvinnor" som på egen hand vill ta sig till sydpolen
Superkvinnor lämnar inte avfall efter sig.
http://www.utsidan.se/cldoc/nu-ar-johanna-pa-vag-mot.htm

Faktum är att alla som i privat regi vill besöka Antarktis kommer att få avslag med miljöskäl som argument. Forskningsstationerna och forskarna på Antarktis är militärer och deras anläggningar. Det du ser på teve om forskningsstationer i Antarktis är propaganda för att dölja sanningen.
Det här har diskuterats tidigare i tråden, orkar inte upprepa mig.
(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Citera
2016-12-16, 14:52
Medlem
Citat:
Naturligtvis är det frågan om tro, du har helt enkelt valt att acceptera påståenden från individer som tjänar och tjänar på att det nuvarande systemet bevaras. Du ser dessa parasiter som auktoriteter och köper okritiskt dyngan månglarna säljer.
Du har fortfarande inte beskrivit vad gravitation är för kraft men på nåt sätt så vet du att gravitation existerar och är verklig eftersom vi har sett det på teve.

Om du på ett trovärdigt sätt kan förklara för mig hur en vakuumlyftare funkar i samverkan med gravitation så skall jag omvärdera dina stolligheter.

Vad gäller att tjäna pengar på detta så är det ju bara att väga kostnaderna. Det finns vad jag vet inga pengar att tjäna på en rund jord. Det finns däremot pengar att förlora på att skydda antarktis med en jävla militär för att dölja jordens påstådda platthet.

Det är alltså du som måste motivera hur man tjänar pengar.
Citera
2016-12-16, 15:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vad är det som du inte förstår?
Om undertrycket i sugkopparna är tillräckligt stort så motverkar det gravitationen.
Citera
2016-12-16, 21:11
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Du färdas i cirkel och kommer tillbaka till din utgångspunkt, precis som på en glob och kompassen kommer att visa rätt hela vägen.

Det där är inte möjligt i mitt huvve, förklara gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in