2016-05-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Du vet ingenting om vad psykoterapi handlar om. Man kan läsa människor o använda deras förmåga och kunskap till ens egen vinning om man är duktig, och jag är duktig och gör det och gjort det, och det har jag gjort länge.

Du är alltså här enbart för att manipulera folk?

Citat:
Man tjänar gott om pengar kan jag lugnt säga utan att betala massa jävla skatt dessutom man undgår massa hål i systemet. Idag är jag miljonär och har ett bra liv med familj o vännner,

Parasit!

Citat:
Men jag valde psykoterapi för jag vill läsa människor och hjälpa dom och vinna saker ur dom till min egen vinning, psykoterapi man kan lätt manipulera människor att göra och begå saker som dom egentligen inte vill så att säga, man har den svaga människan framför sig i sina egna händer. Jag gillar makten.

I think you just fucked yourself.

Men i trådens själ och din ständiga klagan över folk som inte följer topic, vad har detta att göra med FE?

Återigen:
Har du testat att kolla en båt som går ut till havs och därefter går "under" horisonten, och verifierat att det inte finns någon horisont genom att helt enkelt testa att kolla på den genom en kikare när din syn inte längre räcker till?
Citera
2016-05-03, 23:32
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Den är inte ett dugg bevisat, kallar du gravitation o matematiska lösningar som bevis så kan du gå hänga det i granen, för det är inga bevis på att jorden är rund.

Det är bevis, men misströsta inte. Vi har andra bevis också. T.o.m fotografiska bevis. Det kommer längre fram i diskussionen. Nu ska vi fokusera på vad du kan bevisa.

Citat:
Du kan ju inte bevisa att jorden inte är platt heller, du måste liksom kunna bevisa motsatsen inte bara dom som tror jorden är platt som ska bevisa utan även dom som inte tror det, man måste komma uteslutningsmetoden

Illegitim omkastning av bevisbördan. Det är du som ska prestera.

(Bevisen för att jorden är rund bevisar också att den inte är platt.)
Citera
2016-05-03, 23:35
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams

Återigen:
Har du testat att kolla en båt som går ut till havs och därefter går "under" horisonten, och verifierat att det inte finns någon horisont genom att helt enkelt testa att kolla på den genom en kikare när din syn inte längre räcker till?
Ja det har jag studerat i urminnes tider. Vad vill du ha sagt?
Citera
2016-05-03, 23:42
Medlem
Citat:
Ja det har jag studerat i urminnes tider. Vad vill du ha sagt?

Vad fick du för resultat?
Citera
2016-05-03, 23:46
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Vad fick du för resultat?
Ja båten försvann ur min syn, vad vill du ha sagt?

Förresten ni som vill ha bevis på att jorden är platt kan läsa 200st bevis på denna sida! Mycket bra sida, så nu behöver ni inte fråga mig igen om bevis för allt står på denna sida på engelska.

http://www.atlanteanconspiracy.com/2015/08/200-proofs-earth-is-not-spinning-ball.html
Citera
2016-05-03, 23:47
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Det är ju du som omkastar bevisbördan, om jag säger jorden är platt så ska du bevisa att den inte är det, svårare än så är det inte.

Den som påstår något ska bevisa det.

Du har påstått att jordens form inte kan bestämmas. SE är bevisad sedan länge. Om ditt påstående inte ska förbi en paradox (dvs, ditt påstående kan inte samexistera med SE) så måste du motbevisa SE.

Citat:
Visste du förresten också att FN´s logo dom använder är en platt jord som symbol, det är en av bevisen.

Det är inget bevis.
Citera
2016-05-03, 23:53
Medlem
madtops avatar
Citat:
För dig är den slut, jag diskuterar vidare, eftersom ingen kan bevisa att den är rund heller.

Självklart kan man bevisa att jorden är rund.
Man kan även bevisa att jorden inte är platt.

Hur kan du ha fått för dig något så urbota dumt som att vi inte har koll på jorden form?

Citat:
Vi vet idag inte om den är rund eller platt, vissa tror ju den är platt o vissa tror den är rund..
Jo vi vet att den är rund.
Citera
2016-05-03, 23:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det är ju du som omkastar bevisbördan, om jag säger jorden är platt så ska du bevisa att den inte är det, svårare än så är det inte.

Det är jag som säger att jorden är rund så det är du som ska bevisa att den inte är det, svårare än så är det inte.
Citera
2016-05-04, 00:08
Medlem
Citat:
Ja båten försvann ur min syn, vad vill du ha sagt?

Att den inte skulle kunna försvinna ur din syn om jorden är platt.

Din tes om att jorden kan vara platt faller härmed platt.

Citat:
Förresten ni som vill ha bevis på att jorden är platt kan läsa 200st bevis på denna sida! Mycket bra sida, så nu behöver ni inte fråga mig igen om bevis för allt står på denna sida på engelska.

Jag är inte här för att läsa websidor. Jag är här för att läsa debattörers argument.
Har du några?
Du säger dig själv ha verifierat att jorden är rund i och med ditt "båt försvinner under horisonten"-test. Vilka argument har du för att motsäga denna av dig verifierade iakttagelse?
Senast redigerad av FlamsTrams 2016-05-04 kl. 01:05.
Citera
2016-05-04, 02:46
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Jaha du menar jag ska bygga en slags kretskort eller moderkort? Begriper inte riktigt vad du menar med det du skriver, har inte som sagt lärt mig det du säger det har ingen, och matematik har inget som helst med det att göra.

Du sa att du byggt en dator utan matematik och fysik. Så du bör ju veta vad du pratar om.

Om du kan bygga en dator UTAN att använda dig av den kunskap fysiken ger oss ochh programmera datorn så du kan prata med oss här på FB, utan den flummiga abstrakta matematiken.

Du sa att du gjort det. Så hur gjorde du det? Du använde såklart inte byggda komponenter för de är byggda av ingenjörer. Du får inte heller använda dig av program skapade av programmerare, för de använder flummiga och abstrakta matematiska teorier.

Sitter du på denna dator nu eller? Som du byggt från mineraler själv? Hur fick du ihop kiselplattorna? Eller du kanske har tryckt ihop en kolklump till ett magiskt informationsnät?
Citera
2016-05-04, 09:08
Moderator
En massa OT och allmänt trams raderat, varningar utdelade.

/Moderator
Citera
2016-05-04, 21:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag litar på henne för det var hon som i början sa till mig att jag är en speciell människa som behöver lära sig extra mycket och att jag har en slags gåva till saker. Dessutom litar jag på henne för att hon lärde mig hur jag ska hantera framtiden för just dessa sammanhang.
Vad ansåg hon om jordens form?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in