2016-12-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Du bekräftar alltså att ni vill tysta meningsmotståndare och censurera människors åsikter?

Hur kan det vara att tysta meningsmotståndare att uppmärksamma någon på att det de publicerar är lögn? Det var väl bra att medlemmarna i #jagärhär är läskunniga och gjorde henne uppmärksam på det så slapp hon ytterligare pinsamheter. Kent Ekeroth hade förövrigt delat samma inlägg men det verkar, otroligt nog, borttaget idag.

Igen på vilket sätt tycker du att #jagärhär ägnat sig åt censur i denna specifika aktion?
Citera
2016-12-12, 19:58
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusbaktus5
Hur kan det vara att tysta meningsmotståndare att uppmärksamma någon på att det de publicerar är lögn? Det var väl bra att medlemmarna i #jagärhär är läskunniga och gjorde henne uppmärksam på det så slapp hon ytterligare pinsamheter. Kent Ekeroth hade förövrigt delat samma inlägg men det verkar, otroligt nog, borttaget idag.

Igen på vilket sätt tycker du att #jagärhär ägnat sig åt censur i denna specifika aktion?

Vem talar du om? Vem är denne "hon"? Jag har inte tagit någon som exempel.

Vem bestämmer om en artikel är lögn eller sanning? Inte jagärhär iallafall, för ni snarare motarbetar sanningen än att upprätthålla den.
Citera
2016-12-12, 20:10
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Sanningen är fortfarande den att SD drar tills sig betydligt större del näthatare/rasister än något annat parti. Så det tycker jag inte är konstigt alls att man tar det ställningstagandet. Jag motverkar själv aktivt SD där jag kan på olika sätt, och det skulle jag gjort oavsett vilket parti jag tillhör.

Så sorgligt att så fort man står upp mot rasism/sexism eller annat näthat så är man helt plötsligt vänsterkramare. Likadant med PK. Står man upp för någon som helst medmänsklighet, ja då är man en PK-mupp med åsiktskorridor och allt.
Men om det är det som krävs för att man ska få stå upp för medmänsklighet oavsett ras/kön eller något annat så är jag gladeligen vänster.
Det har jag inte påstått. Men uppenbarligen tycks vissa medlemmar ha väldigt svårt att förstå skriven text.

Frågan var fortfarande hur det kommer sig att kända näthatare är välkomna men icke näthatare tycks nobbas utifrån politisk åsikt.
Citera
2016-12-12, 20:13
Medlem
Greeders avatar
Citat:

Vem bestämmer om en artikel är lögn eller sanning? Inte jagärhär iallafall, för ni snarare motarbetar sanningen än att upprätthålla den.
¨
Det är ju där Facebook och andra sociala medier har misslyckats totalt. Kanske därför grupper som dessa börjar dyka upp. Falska/missvisande nyheter ska inte ta någon plats alls någonstans. Jag gör hellre något än att sitta på ett forum och gnälla över det som faktiskt görs.

Edit: Och ja, nu tar jag upp andra mål som inte uttalas av gruppen men jag tycker det rimmar ganska bra tillsammans. Är det några som älskar att sprida falska nyheter så är det just näthatare.
Senast redigerad av Greeder 2016-12-12 kl. 20:16.
Citera
2016-12-12, 20:19
Medlem
Citat:

Oj fel av mig som faktiskt utgick ifrån att du visste vad du kommenterade om när du kommenterade Greeders inlägg. Uppenbarligen inte.
Citera
2016-12-12, 20:25
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det har jag inte påstått. Men uppenbarligen tycks vissa medlemmar ha väldigt svårt att förstå skriven text.

Frågan var fortfarande hur det kommer sig att kända näthatare är välkomna men icke näthatare tycks nobbas utifrån politisk åsikt.

Om man t.ex. tar Henrik Schyffert, som jag sett att någon tog som exempel på det. Så vet ju alla som har någon som helst koll på honom att han är en uttalad antirasist och SD-motståndare. Sedan så kan man väl inte bortse från att kända personer ger ju en del pluspoäng till en grupp, i detta fall hos den grupp som vi gärna tar emot (antirasister/SD-motståndare).

Men det är ju som jag tolkar det.
Citera
2016-12-12, 20:29
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusbaktus5
Oj fel av mig som faktiskt utgick ifrån att du visste vad du kommenterade om när du kommenterade Greeders inlägg. Uppenbarligen inte.

Ni sitter alltså och diskuterar personer på Flashback som blir avstängda på Facebook??? Starta en grupp på Facebook om det, här diskuterar vi jagärhär som fenomen.
Citera
2016-12-12, 20:31
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Om man t.ex. tar Henrik Schyffert, som jag sett att någon tog som exempel på det. Så vet ju alla som har någon som helst koll på honom att han är en uttalad antirasist och SD-motståndare. Sedan så kan man väl inte bortse från att kända personer ger ju en del pluspoäng till en grupp, i detta fall hos den grupp som vi gärna tar emot (antirasister/SD-motståndare).

Men det är ju som jag tolkar det.
Ja, det är ju det jag säger. Det är den politiska åsikten det handlar om och inte näthat. Om man tycker rätt så är man välkommen som näthatare. Han står för fina kärleksfulla alster som:

Citat:
@Swedensfuture @OPappan @erikalmqvist Sug min håriga kulturelit-pung!
Citat:
@Swedensfuture @OPappan @erikalmqvist Precis det där sa din mamma igår innan hon ville att jag skulle runkbajsa henne i munnen!
Citat:
@Swedensfuture @donFredrik @OPappan @erikalmqvist Lägg ner nu... det smartaste som kommit ur din mun är min stenhårda kuk!
https://twitter.com/Schyffert/status/591921210772029441?ref_src=twsrc%5Etfw

Fin kille. Jättemycket emot näthat. Som ni "gärna tar emot".
Citera
2016-12-12, 20:36
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Ledsen att jag inte svarar. Men jag orkar inte gå igenom en sån här lång text för att sedan bemöta den. Skriv korta frågor, då hellst en eller två åt gången.
Just det, jag glömde att du representerar #jagärhär...

Nå, tror du att du orkar igenom det första stycket? Det är på sju rader och innehåller några frågor. De övriga berör ditt påstående att "ni endast bemöter hat" vilket jag ifrågasätter med en rad exempel där ni snarare bedriver politiska kampanjer.

Det senare behöver du inte kommentera. Exemplen talar ju för sig själva.

Här är inlägget igen:
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär
Citera
2016-12-12, 20:36
Medlem
Tror ni vänsterspam kommer minska hatet?
Citera
2016-12-12, 20:38
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Fortfarande en del skit som inte hör hemma i politiken överhuvudtaget där. Märkligt hur FNs Rasdiskrimineringskonvention plötsligt betyder så lite för folk. Rasism ska bekämpas i alla former och vart det än dyker upp.

Vissa av oss tycker att yttrandefriheten står lite över de konventioner som segrarmakterna i wwII satte upp efter att humanistiska förebilder som Josef Stalin och Mao Zedong bestämt sig för vilka värden de ville promota med sitt nystartade FN.

Citat:
http://imgur.com/a/uGAMd

Du säger själv där hur det är en vanlig grupp men ursäktar de få idioter som finns, samtidigt som du generaliserar grovt kring våran utifrån enskilda medlemmar. Hyckleri much?

Fast min kritik mot #jagärhär har här i tråden fokuserat på hur man systematiskt uppmuntrar till att tysta oliktänkande och sabotera diskussioner. Endast undantagsvis har jag exemplifierat något med något en enskild medlem har gjort. Då har det dessutom snarare berört allmänna reflektioner som att det här är den äldre generationens bittra svar på det nya samhälle som skapats genom internet, och inte med specifik kritik mot #jagärhär.

Inte heller har jag påstått att någon är idiot för att den kritiserat Åhléns reklamkampanj. Den typen av näthatande ordval står du ensam för.
Citera
2016-12-12, 21:17
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Tror ni vänsterspam kommer minska hatet?

Ju mindre hatet syns desto färre påverkar det ju.
Vissa blir ju hatiska utav bara det som de läser på nätet, inte saker som de faktiskt har erfarit själva. De tror att världen håller på att gå åt helvete för att media riktar in sig på alla negativa nyheter för att det är det som genererar flest klick, och är du redan lite frustrerad över din egna situation så är det väl lätt att ta till sig som ursäkt för att allt verkar vara åt helvete.

Sedan så handlar det ju också om att få bort de hatiska kommentarerna för att våra barn inte ska behöva se sådant. Speciellt inte att det är vuxna människor som sitter och häver ur sig sådant. Barn/tonåringar har iaf en ursäkt för att de vet helt enkelt inte bättre då deras hjärna inte är fullständigt utvecklad, men en vuxen ska veta bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in