2016-12-30, 16:48
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Statistiken på gruppvåldäkt där både gm och offer är män/pojkar skulle vara intressant att se, har inte kunnat hittat någon.
Men nog måste det väl vara ett brott som har ökat?.Asylboenden har ju varit i stort sätt dom ända platserna som dessa brott har begåtts på.
Ett nytt spännande fenomen som jäh gärna försvarar

Jag vill inte ha kalla råa fakta och statistik!!

Jag vill ha KÄNSLA, och känslan säger att gruppvåldtäkter är ett problem hos män! Det har INGEN koppling till etnicitet/kultur !!

#Jagärpk
Citera
2016-12-30, 16:56
Medlem
Belavias avatar

Åh, jag älskar kärlek, tack Sanna för att du berättar för oss vad det är!

Sanna Sandberg: "Men vad kan man förvänta sig av något lågutbildad på landet liksom.."

Kärlek är helt enkelt att förstå hur värdelösa vita outbildade män på landet är!

#Jagärkärlek
Citera
2016-12-30, 16:57
Medlem
Så här kan det gå när JÄH-medlemmar lyfter debatten. En okänd man våldtar en 17 årig flicka och JÄH-aktivister pekar ut Svenska män som de vanligaste våldtäktsmännen

https://www.facebook.com/expressen/posts/10154392291140345?comment_id=10154393237755345&com ment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R%22%7D
Citat:
Agneta Laudon Detta handlar inte om invandrare. Detta handlar om män och ett fåtal kvinnor som våldtar.
De flesta våldtäkterna begås i hemmen. Många svenska män ger sig på sina fruar, sambor, andra släktingar, barn och det kommer aldrig till polisens kännedom.
Agneta Laudon har visserligen inte använt #jagärhär taggen denna gången, men det brukar hon göra. Lite analys av Agnetas intelligenta inlägg.

"- Det handlar inte om invandrare" Ingen har heller påstått detta, varken i artikeln eller i kommentarer

"- De flesta våldtäkterna begås i hemmen" Nej Agneta, 58% av våltäkterna begås på allmän plats, 18% i hemmen.

"- Många svenska män ger sig på fruar, sambor..." Nej Agneta, ca 70% av gärningsmännen är helt okända och 10% närstående.

Agneta Laudon är ett typexempel på hur fel det kan gå, när JÄH skall sprida sin kärlek. Agneta utgår från att någon har anklagat invandrare för våldtäkten, så är det faktiskt inte. Agneta går längre än så, hon känner sig tvungen att anklaga svenska män för att vara de som våldtar, fruar, sambor, barn och släktingar.

Jag undrar om detta stämmer med JÄH intentioner att lyfta debatten och vara saklig. Någon ännu okänd person har våldtagit en 17 årig flicka och Agneta Laudon pekar med hela handen på svenska män som hon menar på våldtar anhöriga i hemmen Det är knappast att lyfta debatten, det är att falskeligen kollektivt anklaga en grupp. Var det inte precis det som JÄH ville stävja?
Senast redigerad av Trotteri 2016-12-30 kl. 17:00.
Citera
2016-12-30, 16:57
Medlem
Belavias avatar
Blir så uppretad på det här hycklande fenomenet att jag kokar över! Får bli en löprunda nu tror jag!
Citera
2016-12-30, 17:53
Medlem
Påståendet om att gruppen är helt opolitisk.

Dennert har ju för fasen som omslagsbild på Facebook en bild föreställandes årtalet 2016 och ett hjärta som "blöder" orden "#jagärhär" i mängder ner över en swastika som jag antar ska föreställa bli krossad av eller åtminstone dränkt av gruppnamnet "#jag är här". Opolitisk grupp? Jag tror inte det va.
Citera
2016-12-30, 18:03
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion

Dennert har ju för fasen som omslagsbild på Facebook en bild föreställandes årtalet 2016 och ett hjärta som "blöder" orden "#jagärhär" i mängder ner över en swastika som jag antar ska föreställa bli krossad av eller åtminstone dränkt av gruppnamnet "#jag är här". Opolitisk grupp? Jag tror inte det va.
De tror nog på något nazisthot på allvar. Samtidigt som islamister slaktar människor i tusental varje dag i sin kamp för det globala kalifatet, understödda och försvarade av tantarmén. You can't make this shit up.

Visst får gruppen vara politisk och visst får de vara emot yttrandefrihet. Det är ju en del i yttrandefriheten det med. Men de gör ju sig bara till åtlöje när de påstår något som vilken tänkande människa själv kan se är uppenbar lögn. De är inte mot "näthat" utan de är en politisk aktionsgrupp. Otaliga bevis finns här i tråden, och de är bevis skapade av dem själva.
Citera
2016-12-30, 18:35
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri

Agneta Laudon har visserligen inte använt #jagärhär taggen denna gången, men det brukar hon göra. Lite analys av Agnetas intelligenta inlägg.

Bekräftar att hon är medlem.

http://bayimg.com/AAIKfaagl
Citera
2016-12-30, 18:46
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion

Det är väldigt lätt att blunda för bara man vet hur.

1. Starta en grupp där medlemmarna är jagsvaga, likriktade ideologiskt och lyder order

2. Berätta för dem att just de förändrar världen till något bättre

3. Hetsa dem mot en yttre fiende som man berättar gör världen till något sämre

Voilá! Nu handlar det inte om politik, diskussion och värdsliga ting längre. Nu är det inte rött mot blått eller höger mot vänster längre. Nu är det mytologisk kamp - ljus mot mörker, kärlek mot hat och godhet mot ondska. Gruppdynamik är härligt!

En kul bonus med att slåss mot "ondska" och rädda världen är att man obehindrat och utan kognitiv dissonans kan ljuga både för sig själv och andra utan att det gör något. Det är ju för att rädda världen (från den vite mannen, juden, negern, nazisten, kommunisten etc).

Man kan till och med kalla sig för demokratisk antirasist och för jämställdhet samtidigt som man pekar ut en politisk åsikt, en ras och ett kön som kollektivt ansvarigt för allt krig och lidande i världen.
Citera
2016-12-30, 18:48
Medlem
Morgonrodnads avatar
Instruktioner för vad som kan bli aktioner, om admins, att man är opolitiska men emot SD.

Notera att man antingen inte brytt sig om att uppdatera instruktionerna för hur en aktion väljs ut eller numera bara godkänner förslag från moderaterna själva då alla aktioner jag sett så länge jag varit aktiv här i tråden har kommit från moderatererna om hanteringen går till som det beskrivs i dokumentet. Det är länkat från en sticky-post med välkomstinformation från alla i gruppen.

Citera
2016-12-30, 18:58
Medlem
Custom_mades avatar
Gillar att jag upprepat min fråga till gruppmedlemmar säkert 3 gånger i tråden redan och det väljs efter behag vilka frågor som svaras på.

Denna ulla persson är ett troll av hög rang, kan vi inte få henne avstängd från forumet på något sätt?
Citera
2016-12-30, 19:30
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Gillar att jag upprepat min fråga till gruppmedlemmar säkert 3 gånger i tråden redan och det väljs efter behag vilka frågor som svaras på.

Denna ulla persson är ett troll av hög rang, kan vi inte få henne avstängd från forumet på något sätt?

Varför? Hon har gjort vad hon kunnat när det gäller att förklara vad #jagärhär egentligen går ut på.
Hur skall hon med sakliga argument förmedla dopaminrushen av att vara god och göra gott?

Varje kritiskt tänkande människa med öppet sinne kan dra sina egna slutsatser av den diskussionen.

Och det vore tråkigt om hon inte var välkommen tillbaka om hon inser att hon är en medlem i en politisk aktionsgrupp, och inte det toleranta kramhav gruppen utger sig för.

Om inte annat vore hon ett välbehövligt tillskott till vår egen "goda" sida. Känns lite sorgligt att hushlittledarling, nantale, Casey Rydback och gänget jobbar i sådan motvind och uppförsbacke.

Du är varmt välkommen att skicka PM om du vill ha stöd i att förstå hur man överlever Flashback, Ulrika. Det kan vara ett stålbad i början, men du förstår - när man inser värdet av MÅNGFALD blir det värt det.
Citera
2016-12-30, 19:46
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Varför? Hon har gjort vad hon kunnat när det gäller att förklara vad #jagärhär egentligen går ut på.
Hur skall hon med sakliga argument förmedla dopaminrushen av att vara god och göra gott?

Varje kritiskt tänkande människa med öppet sinne kan dra sina egna slutsatser av den diskussionen.

Och det vore tråkigt om hon inte var välkommen tillbaka om hon inser att hon är en medlem i en politisk aktionsgrupp, och inte det toleranta kramhav gruppen utger sig för.

Om inte annat vore hon ett välbehövligt tillskott till vår egen "goda" sida. Känns lite sorgligt att hushlittledarling, nantale, Casey Rydback och gänget jobbar i sådan motvind och uppförsbacke.

Du är varmt välkommen att skicka PM om du vill ha stöd i att förstå hur man överlever Flashback, Ulrika. Det kan vara ett stålbad i början, men du förstår - när man inser värdet av MÅNGFALD blir det värt det.

Öh, jag gjorde det SKITENKELT för henne att svara på min fråga. Fetade den, skrev den igen, och citerade henne.

Men inte ens ett svar från hennes sida. Det var inte direkt en avancerad fråga heller, utan snarare hennes syn på gruppens framtid.

Men jag antar att man måste skriva en wall of text som dig, utan att få ut ett piss. Kort och koncist fungerar tydligen inte längre.

Jaja, du är ironisk, men såfort man kommer med en riktig fråga så tystnar den i havet av idiotiska inlägg utan mening som just ditt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in