Citat:
Ursprungligen postat av
ChristianX
Då återkommer man ju till frågan varför t ex en sverigedemokrat inte är välkommen in i gruppen även om denne skulle vara mot näthat (vilket de flesta givetvis är). Visst finns det idioter i det partiet, men man kan ju inte generalisera utifrån enskilda medlemmar/sympatisörer.
Ingen har ännu lyckats svara på frågan varför kända näthatare med vänsteråsikter tycks vara välkomna i gruppen när icke näthatare inte är det om de inte har tydliga vänsteråsikter. Hyckleri much?
Sanningen är fortfarande den att SD drar tills sig betydligt större del näthatare/rasister än något annat parti. Så det tycker jag inte är konstigt alls att man tar det ställningstagandet. Jag motverkar själv aktivt SD där jag kan på olika sätt, och det skulle jag gjort oavsett vilket parti jag tillhör.
Så sorgligt att så fort man står upp mot rasism/sexism eller annat näthat så är man helt plötsligt vänsterkramare. Likadant med PK. Står man upp för någon som helst medmänsklighet, ja då är man en PK-mupp med åsiktskorridor och allt.
Men om det är det som krävs för att man ska få stå upp för medmänsklighet oavsett ras/kön eller något annat så är jag gladeligen vänster.