2016-12-12, 19:07
Medlem
Usch lyssnar ni verkligen på expo? Vet ni vad dom står för och vad dom gör? Usch och fräs. Alternativ media är idag det bästa om man vill läsa sanningen om saker och ting. Det dära med att #Jagärhär är så löjligt att det är ett gäng muppar som inte förstår innebörden. Men men Sverige har väl aldrig varit tryggare än nu också tycker ni väl? Haha
Citera
2016-12-12, 19:08
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Falska nyheter florerar ju som aldrig förr. Och med den total avsaknaden av källkritik så köper ju folk det som om det inte fanns någon morgondag.
Bara idag i en av våra aktioner så tog vi oss ann SDU:s ordförande som la ut en artikel med en rubrik där hon jämförde 2st olika situationer. Där muslimen i sammanhanget sas få ut 60 000 pga. att hon kände sig kränkt.
Det köpte hatarna på en gång och började sitt rasist-chant. Dock så var det ju en vilseledande rubrik då det egentligen handlade om att muslimen faktiskt fått ut 5 000 och inte 60 000.
Bara ett exempel av många på vilseledande "journalistik" som bara syftar till att sätta igång människor och sprida fördomar.

Kan förresten säga att den här aktionen har fått konkret verkan, precis som vi vill ha!
Hela artikeln har tagits bort från hennes sida och späder inte längre på hatet med den missledande rubriken den hade.
Citera
2016-12-12, 19:11
Medlem
reisling73s avatar
Citat:
Kan förresten säga att den här aktionen har fått konkret verkan, precis som vi vill ha!
Hela artikeln har tagits bort från hennes sida och späder inte längre på hatet med den missledande rubriken den hade.
Åh vad duktiga ni är. Personligen tycker jag ni är hjärndöda idioter.
Citera
2016-12-12, 19:14
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reisling73
Åh vad duktiga ni är. Personligen tycker jag ni är hjärndöda idioter.

Vadå du måste ju erkänna att rubriker som inte stämmer överens med vad som faktiskt står i själva artikeln inte ska finnas? Oavsett från vilket politiskt håll det kommer ifrån.
Citera
2016-12-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Ikväll kör man fyra aktioner. Mot Svenska dagbladet, Fria Tider, Sverigedemokraterna och Expressen.

Direktlänkar
https://www.facebook.com/svenskadagbladet/posts/10153981929411174
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1835930320010729&id=155220511 5049919
https://www.facebook.com/Sverigedemokraterna/photos/a.677172589067656.1073741826.676246449160270/1141034309348146/?type=3
Deras länk till expressens kommentarsfält var felaktig och jag hittar inte artikeln på Expressens fb-sida.

Jag tycker fan detta är skitbra.

Nu kommer fler godhetsmänniskor att exponeras för argumenten från "andra sidan". De här skulle annars aldrig ens se argumenten.
Ska de behöva gå i svaromål kanske de inser att den andra sidan faktiskt har en och annan bra poäng.

Jag har sett det själv från sekter, när t.ex. Jehovas Vittnen ska gå in och argumentera på "objektiva" JV sidor. Efterhand måste de erkänna sig felaktiga i punkt efter punkt.

Visst, "jagärhär"-gruppen har rätt i kritiken på SD-artikeln. Det är 74% av de som testats som visade sig vara underåriga, inte 74% av flyktingbarnen i Danmark.

Det gör iofs att man kan anta att OM man testade "barn" i Sverige som är i "tvivelaktig" ålder -- vilket nog är MINST 75% -- så skulle majoriteten visa sig vara överåriga. Förutom då att Sverige har betydligt bättre rättigheter till lögnbarnen som gör att de troligen är mer sannolika ljuga här. Vi fick 25 000 "barn" förra året, Danmark tog 2069. Ska vi gissa att de "vuxna" barnen åkte till Sverige?

Här är f ö en direktlänk till Fria Tider artikeln, ej mobilsidan: https://www.facebook.com/friatider/posts/1551833254833630

Tummen upp för #jagärhär
Det är inte vi som försökt undvika ta debatten, det är ni.
Citera
2016-12-12, 19:18
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:

Du bekräftar alltså att ni vill tysta meningsmotståndare och censurera människors åsikter?

För detta är ju inte att sprida kärlek och glädje i kommentarsfälten!
Citera
2016-12-12, 19:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Vadå du måste ju erkänna att rubriker som inte stämmer överens med vad som faktiskt står i själva artikeln inte ska finnas? Oavsett från vilket politiskt håll det kommer ifrån.
Då får du stänga ned all PK media.
Citera
2016-12-12, 19:23
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Fast Ordet är Fritt är en vanlig diskussionsgrupp där man är välkommen oavsett åsikt och syftet med gruppen är inte att organisera nätmobbar utan att diskutera politik. Om enskilda medlemmar drar igång drev kan det inte jämföras med #jagärhär vars enda syfte är att organisera räder.

Fortfarande en del skit som inte hör hemma i politiken överhuvudtaget där. Märkligt hur FNs Rasdiskrimineringskonvention plötsligt betyder så lite för folk. Rasism ska bekämpas i alla former och vart det än dyker upp.

http://imgur.com/a/uGAMd

Du säger själv där hur det är en vanlig grupp men ursäktar de få idioter som finns, samtidigt som du generaliserar grovt kring våran utifrån enskilda medlemmar. Hyckleri much?
Citera
2016-12-12, 19:25
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Du bekräftar alltså att ni vill tysta meningsmotståndare och censurera människors åsikter?

För detta är ju inte att sprida kärlek och glädje i kommentarsfälten!

Nope. Då jag inte pratar för hela gruppen. Så jag kan väl ändra det till "det JAG vill!"
Men tror inte det är många som kommer missa någon sömn över det
Citera
2016-12-12, 19:33
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Fortfarande en del skit som inte hör hemma i politiken överhuvudtaget där. Märkligt hur FNs Rasdiskrimineringskonvention plötsligt betyder så lite för folk. Rasism ska bekämpas i alla former och vart det än dyker upp.

http://imgur.com/a/uGAMd

Du säger själv där hur det är en vanlig grupp men ursäktar de få idioter som finns, samtidigt som du generaliserar grovt kring våran utifrån enskilda medlemmar. Hyckleri much?
Då återkommer man ju till frågan varför t ex en sverigedemokrat inte är välkommen in i gruppen även om denne skulle vara mot näthat (vilket de flesta givetvis är). Visst finns det idioter i det partiet, men man kan ju inte generalisera utifrån enskilda medlemmar/sympatisörer.

Ingen har ännu lyckats svara på frågan varför kända näthatare med vänsteråsikter tycks vara välkomna i gruppen när icke näthatare inte är det om de inte har tydliga vänsteråsikter. Hyckleri much?
Citera
2016-12-12, 19:40
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Då återkommer man ju till frågan varför t ex en sverigedemokrat inte är välkommen in i gruppen även om denne skulle vara mot näthat (vilket de flesta givetvis är). Visst finns det idioter i det partiet, men man kan ju inte generalisera utifrån enskilda medlemmar/sympatisörer.

Ingen har ännu lyckats svara på frågan varför kända näthatare med vänsteråsikter tycks vara välkomna i gruppen när icke näthatare inte är det om de inte har tydliga vänsteråsikter. Hyckleri much?

Sanningen är fortfarande den att SD drar tills sig betydligt större del näthatare/rasister än något annat parti. Så det tycker jag inte är konstigt alls att man tar det ställningstagandet. Jag motverkar själv aktivt SD där jag kan på olika sätt, och det skulle jag gjort oavsett vilket parti jag tillhör.

Så sorgligt att så fort man står upp mot rasism/sexism eller annat näthat så är man helt plötsligt vänsterkramare. Likadant med PK. Står man upp för någon som helst medmänsklighet, ja då är man en PK-mupp med åsiktskorridor och allt.
Men om det är det som krävs för att man ska få stå upp för medmänsklighet oavsett ras/kön eller något annat så är jag gladeligen vänster.
Citera
2016-12-12, 19:43
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Visst finns det idioter i det partiet, men man kan ju inte generalisera utifrån enskilda medlemmar/sympatisörer.

Visst finns det säkert idioter med vänsteråsikter i #jagärhär men man kan ju inte generalisera utifrån enskilda medlemmar/sympatisörer. Det går säkert bra att vara både liberal, konservativ eller mittemellan också. Bara man inte sprider näthat och generaliserar. Hyckleri much?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in