2016-12-13, 20:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Personen är inte medlem i gruppen och i gruppen är man rasande på honom. Man har till och med organiserat en massanmälningskampanj för att få kontot avstängt. Genomgående tycks näthat vara illa, iaf om det kommer från höger med det gruppen hatar allra mest och reagerar starkast på är när någon skämtar/trollar med deras tagg. Kritik mot taggen/gruppen är dödssynd och då är alla medel tillåtna.

Hmm, jag tror inte Facebook Crew kommer uppskatta det dock, eftersom personen tekniskt sett faktiskt inte bryter mot någon av facebooks regler. Fortsätter man att massanmäla honom för det så ökar risken att Facebook vidtar åtgärder mot "jagärhär" istället, troligtvis genom att stänga av deras förmåga att anmäla inlägg över huvud taget.
Citera
2016-12-13, 20:59
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Så nu ska de polisanmäla någon för att denne driver med dem? För jag antar att det är det inlägg Trolltestet refererade till nyligen som de nu ska belasta polisväsendet med.

Jag tolkar också det som så. Har dessutom svårt att se att det finns utrymme för andra tolkningar för medlemmarna. Det är ju dock slipade journalister som driver gruppen och har koll på att de inte ska skriva vissa saker rakt ut.
Citera
2016-12-13, 21:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Så nu ska de polisanmäla någon för att denne driver med dem? För jag antar att det är det inlägg Trolltestet refererade till nyligen som de nu ska belasta polisväsendet med.

Hah, jag hoppas att de gör det.
Det finns inget som Polisen hatar mer än onödiga massanmälningar för brott som inte är brott.
Om "jagärhär" gör detta så kommer de att få Polisen emot sig (de kommer att klassas som rättshaverister, och bli behandlade därefter). Tråkigt för dem om deras medlemmar blir utsatta för RIKTIGA brott sen. Polisen kommer i så fall inte att ta dem på allvar heller. De kommer att ses på samma sätt man ser prostituerade som anmäler en våldtäkt bara för att torsken sket i att betala.
Citera
2016-12-13, 21:08
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det finns inget som Polisen hatar mer än onödiga massanmälningar för brott som inte är brott.
Om "jagärhär" gör detta så kommer de att få Polisen emot sig (de kommer att klassas som rättshaverister, och bli behandlade därefter). Tråkigt för dem om deras medlemmar blir utsatta för RIKTIGA brott sen. Polisen kommer i så fall inte att ta dem på allvar heller. De kommer att ses på samma sätt man ser prostituerade som anmäler en våldtäkt bara för att torsken sket i att betala.

Det är en sak att få någon att klicka i en fejkanmälan på facebook. Det är en helt annan sak att faktiskt få någon att gå in på en polisstation och att anmäla något som uppenbarligen inte är olagligt.

Men vem vet, folk har ringt 112 och begärt polisutryckning för att de inte blivit bjudna på sprit.
Citera
2016-12-13, 21:55
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Att hota någon är ju dock olagligt. Vare sig man tycker sig bara "driva" med någon eller inte.
Men att bevisa det och kunna knyta det till en faktisk person är ju en annan sak. Sånt som polisen fortfarande brottas med. Men för den sakens skulle så ska man ju inte dra sig för att anmäla om det faktiskt är ett hot. Man ska inte behöva stå ut med hot bara för att man driver en kampanj.

Men att bara rycka på axlarna och säga "Äsch, han drev ju bara med dig." är ju lika dumt som att säga att det bara var ett skämt om någon tafsar på någon.
Citera
2016-12-13, 22:31
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Att hota någon är ju dock olagligt. Vare sig man tycker sig bara "driva" med någon eller inte.
Men att bevisa det och kunna knyta det till en faktisk person är ju en annan sak. Sånt som polisen fortfarande brottas med. Men för den sakens skulle så ska man ju inte dra sig för att anmäla om det faktiskt är ett hot. Man ska inte behöva stå ut med hot bara för att man driver en kampanj.

Men att bara rycka på axlarna och säga "Äsch, han drev ju bara med dig." är ju lika dumt som att säga att det bara var ett skämt om någon tafsar på någon.

Självfallet, men nu verkar ju själva hotet ha bestått i att någon använt hashtaggen #jagärhär utan gruppens tillstånd vilket självfallet varken är ett hot eller är olagligt på något annat sätt.

Att jämföra att använda en hashtag utan att be alla andra på internet om tillstånd först med att tafsa är ju bara absurt.
Citera
2016-12-13, 22:41
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Självfallet, men nu verkar ju själva hotet ha bestått i att någon använt hashtaggen #jagärhär utan gruppens tillstånd vilket självfallet varken är ett hot eller är olagligt på något annat sätt.

Att jämföra att använda en hashtag utan att be alla andra på internet om tillstånd först med att tafsa är ju bara absurt.

Haha, bra försök att vrida till det jag skrev.
Hashtagen var inte det jag pratade om att man skulle polisanmäla. Så det vet jag inte varför du pratar om. Kanske för att lättare kunna argumentera själv?

Nej det jag menar är texten av dessa slag som jag och andra har stött på:

"Det finns många sätt att täppa till truten på en näthatare men jag hoppas innerligt att det ska räcka med en varning. Tro mig, det kan sluta så mycket sämre än så."

Här syftar han på oss som näthatare.

"Att diskutera politik kan sluta väldigt illa för dig. "

Edit: Och det var aldrig heller hashtagen som jag satt som exempel med att tafsa på någon. Läs om.
Senast redigerad av Greeder 2016-12-13 kl. 22:44.
Citera
2016-12-14, 00:25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Hur förintar man en ideologi?

Why bother?
Alla former av ideologi är en självförstörande intellektuell organism vars livslängd troligtvis kan uppskattas genom att man tar gruppens medlemsantal och dividerar den siffran med en nationell konstant som tagits fram genom matcha det huvudsakliga världlandets BNP mot den nominella medelklassiffran samt gångra resultatet med en tangent över normala människors attention-span mätt 6-månadersintervall, eller nått.. Nån som kan mer matte än jag får slutföra den formeln.

Ger man ideologin mer uppmärksamhet så kan den hänga sig kvar längre, men eftersom människohjärnan är beroende av variation i både miljö och livsupplevelse för att inte bli intellektuellt och livsmässigt uttråkad så har alla ideologier ändå en begränsad livslängd.
Fact of Life.

I min forskarhjärna så har "jagärhär" faktiskt inte nått mer än klassningen "Meme" än så länge.
That's all that it is as of yet.

Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Gå in på facebook och skriv ärliga, anti-PK sanningar med deras tagg #jagärhär. Fyfan vad förbannade dom blir. Är vi tillräckligt många så förlorar taggen till slut sin betydelse eftersom den förknippas med en rad av olika åsikter.

Så KAN man göra, men det vore ett slöseri med energi. Det vore som att starta krig mot en sekt som är i full färd med att begå kollektivt självmord via en giftsaftceremoni.
Det enda man åstadkommer genom att störa deras "ceremoni" är att förlänga deras effektiva liv.
Citera
2016-12-14, 11:12
Medlem
Morgonrodnads avatar
Morgonens aktioner handlar om att alla får vara lucia (Även om man fortfarande ignorerar MuhammedLuciabilden) och att två nya genusproffesorer ska försvaras mot kritik.

Direktlänkar:
https://www.facebook.com/Politiskt.Inkorrekt/posts/10154172726941245
https://www.facebook.com/expressen/posts/10154340358700345

Citera
2016-12-14, 11:32
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Morgonens aktioner handlar om att alla får vara lucia (Även om man fortfarande ignorerar MuhammedLuciabilden) och att två nya genusproffesorer ska försvaras mot kritik.

Ja visst är det konstigt att dom har lämnat den utanför?
Finns det någon jagärhärare som vill ta och förklara sig kanske, det är ju massivt näthat mot folkgrupper och personangrepp i stor utrbredning i dom kommentarerna
Citera
2016-12-14, 12:50
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Ja visst är det konstigt att dom har lämnat den utanför?
Finns det någon jagärhärare som vill ta och förklara sig kanske, det är ju massivt näthat mot folkgrupper och personangrepp i stor utrbredning i dom kommentarerna

Jag vet att ni har börjat förlita er på oss att ta hand om hatet. Men vi kan inte vara överallt
Tack för förtroendet!
Citera
2016-12-14, 13:06
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Jag vet att ni har börjat förlita er på oss att ta hand om hatet. Men vi kan inte vara överallt
Tack för förtroendet!

Nä man lämnar den mest aktuella luciabilden där vid för att sanningen är att de flesta jagärhär faktiskt sympatiserar med muslimerna och deras hot.
Många av er är sådana som står upp för sjuka muslimers hot och våld. Det är tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in