Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-24, 14:45
  #25
Medlem
Kundalinis avatar
Att sakligt debattera - givet att det är detta hon gör; att gå i polemik (även om hon nu säger att de inte går i polemik); att engagera sig - är detta kriterierna i Sverige idag för att vara en hjälte?

Jag äter inte djur. Och sopsorterar. Jag kanske också är en hjälte?

Finns det nåt sätt för mig att nominera mig själv? Eller behöver jag först stafta en facebookgrupp? För resten, var det inte FB som på grund av alla fejknyheter gjorde så att Trump vann valet där borta?
Citera
2016-11-24, 14:45
  #26
Medlem
Citat:
– För ett år sedan stod vi på tågstationerna och nere i hamnen och ropade "Väkomna!", alla hjälpte till, och sen bara svänger det. Det är läskigt. Nu säger samma människor som tidigare hjälpte flyktingarna att det är fullt, säger Mina.
En liten pojke drunknad på en medelhavsstrand, hemskt och tragiskt. Men sanningen är att denna pojke inte blir ett dugg hjälpt av att Sverige förlorar förståndet och tar in över 160 000 asylsökande på ett år. Snarare ökar bara risken för att fler skall drunkna.

Aningslösheten känner inga gränser när "empatin" får styra tankarna. Jag besökte själva Malmö central förra hösten när det begav sig. Jag hade hört om flyktingströmmarna men inte själva sett dem med egna ögon. Tills dess hade jag ingen speciell uppfattning av "flyktingarna", jag hade hört att det samlades en kläder mm. till dem. Jag kikade runt lite bland flyktingarna!

- Det tog inte många minuter innan jag förstod att något inte stämde.

- Jag uppskattade att ca 90% var män mellan 20-40 år. några enstaka något äldre män, kanske 2% kvinnor och kanske 5% barn. Jag hade förväntat mig slitna och krigsrädda människor, unga, gamla, kvinnor barn. Istället så ser jag mest unga män i moderiktiga kläder, dyra träningsskor, alla med mobiltelefoner av senaste modell i händerna. Det samma med fåtalet kvinnor och barn, ALLA, med mobiltelefoner i händerna. - "Flyktingarna" verkade vid gott mod, rökte plottrade med mobiler och pratade.

- Jag tänkte då så här, var är alla barn, gamla och fattiga och svaga?

- Sanningen är lika tragisk som den är censurerad. De svaga, fattiga, gamla, barn, kvinnor saknades för att detta handlar om de starkas "flykt". Detta är ett faktum som inte tas upp av de som har "empati", att faktum är att de som skulle behöva skydd är inte de som kommit. Istället har det kommit mängder med men i sina bästa år och när det sen visar sig att många inte är från Syrien utan från Afghanistan och andra länder som inte har krig.

- Jag kan förstå att man söker ett bättre liv, men att utnyttja asylskäl å det systematiska sätt som gjordes 2015 fick systemet att kollapsa. Under åren har det även blivit allt tydligare att Sveriges system för att ta emot "barn" blivit väldigt eftertraktat, massor med unga män både under och långt över 18 år finns nu i systemet. De allra flesta har inte asylskäl.

- Det är egentligen väldigt enkelt! Sverige kommer inte någonsin kunna ta emot alla som vill ha tillgång till "välfärden". Istället har Sveriges naiva flyktingpolitik inneburit att hundratusentals människor kommit till Sverige med förhoppningar som aldrig kan infrias. Detta är inte bara en tragedi för dem det är också en tragedi för Sverige. Sverige är för all framtid förändrat, våra sociala skyddnät fungerar inte, sjukvård polis och skola går på knä. Det finns tiotusentals människor som bor på barnhem och på flyktingförläggningar, deras framtid är oviss. Kanske många av de som "flytt" känner sig lurade, åtminstone de som inte kom från krig.

- Under tiden så verkar det Svenska samhället falla sönder i allt snabbare takt, tyvärr så är det ofta invandrare som varit i Sverige ett antal år som nu börjar spåra ur: Bilbränder, rån, misshandel, mord, våltäkter, maffia. Sanningen är att Sverige totalt misslyckats med att ta emot dessa invandrare på ett sätt som fungerar. Det vi kallar integration har lett till segregation, ghetton och kriminalitet.

- Sveriges politiker försöker hålla masken, men sanningen är att om några år kommer troligen kaoset att vara ett faktum. Hundratusentals asylsökande skall in på bomarknad och arbetsmarknad. Det kommer inte att fungera. Antagligen kommer då många att sugas upp av den kriminalitet och det asociala samhälle vi redan ser nu och konsekvenserna bli att allt blir mycket värre.

- På bara några decennium har Sverige förvandlats från ett av världen tryggaste och bästa länder till ett land som omtalas i hela världen för våld, våltäkter, bilbränder, skjutningar, gängmord mm.

- Alla som satt sig in i varför det håller på att gå så illa för Sverige kan se att det är invandringen som är problemet. En invandring som är maskerad som flyktingmottagning, där alldeles för många kommit till Sverige med alldeles för höga förhoppningar och där över hälften inte är flyktingar utan ekonomiska migranter som smugit sig in i flyktingströmmen.

- Ett barn ligger drunknat på en medelhavsstrand, det är tragiskt!
- Ett fint och tryggt land är nu snart bortom all räddning, tusentals människor rånas, hundratals människor skjuts ihjäl varje år, bilar bränns och välfärden faller sönder. Ni miljoner människor får sitt land och sin trygghet för all framtid förstörd. Av någon anledningen så kan visas människor inte se vad som händer, hur Sveriges asylsystem missbrukas, hur Sverige om och om misslyckas med integrering.

Istället för att se dessa problem, så tror de att de kan hjälpa pojken på stranden. Det kan de inte, pojken ligger inte där för att Sverige har gjort något fel, pojken ligger där för att det skapats en stor marknad för flyktingsmugglare och Sveriges flyktingpolitik är totalt oansvarig både mot flyktingar och mot Sveriges medborgare.

Är man inte beredd att se problemen utan hela tiden skyller på rasism, så bidrar man till att hindra en sund debatt och därmed bidrar man även till ett sönderfallande samhälle.

Mina och hennes anhängare bidrar till att försvara en naiv asylpolitik och därmed bidrar hon till att Sverige förstörs och att rasismen växer.

Minas och hennes kamraters humanism gör Sverige inhumant
__________________
Senast redigerad av Trotteri 2016-11-24 kl. 14:51.
Citera
2016-11-24, 14:49
  #27
Medlem
Fiskfjolls avatar
Klart MSM publicerar sådan här dynga, det är ju helt i deras riktning om hur dom vill att folk ska tycka och tänka i det nya bättre Sverige. I Sverige där infrastrukturen behöver mer pengar, men det är viktigare att lägga ut fler klöver för att motverka rasism, förutom den mot vita (p.g.a deras vita skuld.) Mina känner sig rätt att diktera vad som är rasism (att inte välkomna varenda jävel som söker asyl.) Att inte fundera över bostadsbristen, den växande statsskulden, misslyckade fritidsgårdar för vuxna män.
Citera
2016-11-24, 14:50
  #28
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
"Mina menar att en viss typ av rasistiska yttranden förr var vanliga bland vissa extrema grupper – men nu blivit något som lite vem som helst slänger sig med.

– För ett år sedan stod vi på tågstationerna och nere i hamnen och ropade "Väkomna!", alla hjälpte till, och sen bara svänger det. Det är läskigt. Nu säger samma människor som tidigare hjälpte flyktingarna att det är fullt, säger Mina."

Jaha så det är tydligen rasism att säga att Sverige inte kan ta emot 200 000 bidragsberoende araber nu också? Ytterligare ett bevis på hur man urholkat begreppet. Alla som inte är för fri invandring är tydligen rasister.
Klart det läskigt, nästan så man ryser. Det är ju samma människor. Vad har hänt? Har de ändrat åsikt? Skrämmande.

Det är självklart att fler människor ska in i Sverige. Det finns ju fortfarande fungerande välfärd kvar som man kan köra i botten. Människor som denna flickan är folkhjältar, när sen Sverige och svenskarna är förintade och allt är ett smutsigt ghetto med skrikande människor och en BNP per capita på 3000 US dollar - då kan hon känna sig stolt att hon gjorde det rätta.

Vi borde alla stå som löjeväckande galningar och hålla skyltar där det står "Welcome" på. Vad väntar ni på? Alla som inte håller med är nazister. Sverige ska förintas, det är bestämt sedan länge. Sluta krångla.
__________________
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-11-24 kl. 14:54.
Citera
2016-11-24, 15:15
  #29
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
En liten pojke drunknad på en medelhavsstrand, hemskt och tragiskt. Men sanningen är att denna pojke inte blir ett dugg hjälpt av att Sverige förlorar förståndet och tar in över 160 000 asylsökande på ett år. Snarare ökar bara risken för att fler skall drunkna.
...
Mina och hennes anhängare bidrar till att försvara en naiv asylpolitik och därmed bidrar hon till att Sverige förstörs och att rasismen växer.

Minas och hennes kamraters humanism gör Sverige inhumant

Oerhört bra skrivet.

Jag vill bara betona att inte jag heller ser Mina och hennes vänner som onda. De drivs av en naturlig mänsklig instinkt att vilja hjälpa sina medmänniskor. Det är inte något moraliskt fel om någon kämpar för att just migranten de lärt känna skall få stanna.

De som bär ansvaret är till dels journalisterna som helt frångått sin roll att ställa kritiska frågor till alla och att granska även makten, men störst ansvar har politikerna.

Dessa skall i stor utsträckning vara "de vuxna" som säger nej när barnen vill ha godis till middag. De är valda för att driva en fungerande politik och balansera olika intressen mot varandra. De har betalt för att fatta impopulära beslut ibland.

Iställlet har de fullständigt abdikerat från sin vuxenroll och sällat sig till den verklighetsfrånvända allt-till-alla-kören. Tidigare har man kunnat ogilla den politik som förts men man har ändå haft en känsla av att det är någon som styr åt något håll. Känslan blir nu som när de sitter i husvagnen i Kalle Ankas jul och inser att det är ingen som kör längre.
__________________
Senast redigerad av FortMeade 2016-11-24 kl. 15:17.
Citera
2016-11-24, 15:36
  #30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En Facebookgrupp kan ju bara var fösta steget. För att fullständigt stoppa rasismen så krävs även en hashtag på Twitter. Sen är det klart.
Citera
2016-11-24, 15:36
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Men nu vet du att vi andra inte alla tycker som du.

Acceptera att din kunskap om andras åsikter var fel.
Åsikter är subjektiva, men hur kan man ha en åsikt som går emot vad som är ren fakta, dvs. har man svenskt medborgarskap så är man ur ett rättsligt perspektiv svensk, åker du utomlands och råkar dö så kommer tidningen i det landet skriva att en svensk har dött osv.

Du säger inte emot mig, du säger emot logiska resonemang och ren fakta!
Citera
2016-11-24, 15:49
  #32
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Mina är en folkmördare, alla som drabbats av invandrarnas kriminalvåg, där har Mina en del i skulden, Mina har blod på sina händer som aktivt arbetar för ett folkmord.

Mina borde sparkas hem till Finland eller var den här suggan kommer ifrån?
För övrigt vad är det med finskor och neger- och arabälskande.

De flyttar från Finland och bosätter sig i Sverige, blir tillsammans med en neger eller en arab, får en bastard, snubben sticker, de bor kvar i Sverige trots att varken mamman eller pappan har anknytning till Sverige. De är som Gökar hela bunten, dessa finska horor och deras tredje världen män, samtidigt som Svenskarna får stå för kulorna. Deras barn växer sedan upp till dysfunktionella Sverigehatande skithögar precis som sina föräldrar.

De här finska hororna är ett mycket större problem än vad vi erkänt hitintills.
Ut med dessa och deras satans avkomma, till Afrika eller Mellanöstern med hela högen, Mamma, Pappa och Barn.

Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Du hade kunnat göra dig helt immun mot drevet genom att byta ut "bidragsberoende araber" mot "asylsökande" eller "migranter". Det är förstås upp till dig vad som är viktigtast att uttrycka och vilken målgrupp det är angelägnast att övertyga.

Han vidgar åsiktskorridoren. Det är viktigt.
Att tillåta de kontrollera språket så kommer du alltid förlora, därav använder jag t.ex. medvetet provokativa ord så ofta jag kan. Allt i syfte att krossa deras åsiktskorridor.
__________________
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2016-11-24 kl. 15:53.
Citera
2016-11-24, 15:54
  #33
Medlem
vegeges avatar
För många internetkrigare på facebook som varken respekterar Sverige eller svenskar. Så fort man yppar något om "svenskhet" så kommer en kränkt liten fitta som ett brev på posten. Allt från SD till "rasistiska" inslag i luciatåget verkar provocera invandrare (och till viss del svenskar) något oerhört. Men vet ni vad? Folk orkar inte lyssna på ert jävla gnäll, det är ni som gör folk främlingsfientliga.

Ni respekterar varken Sverige eller svenskar ett jävla dugg.
Citera
2016-11-24, 15:55
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Det är väl knappast hat att säga att det är fullt. Bostäderna är ju slut i hela landet... Finns inget hjältemodigt i att syssla med den typen av desinformation.
Ja, verkligheten gör sig allt mera påmind. Vi betalar, vi tvingas passa upp och offra oss, och ingen lär tacka oss för det när det verkligen gäller, dvs då ordet tack inte är nåt värt utan det behövs handling, t.ex. vård av oss på ålderns höst, bra pension som inte genast försvinner i skatt, att våra bar och barnbarn får en bra utbildning osv. Sjuklöven och mediavänstern har övergivit oss vanliga svennar, särskilt om vi är av manligt kön och inte kvinnor, invandrare eller HBTQ....
Citera
2016-11-24, 16:09
  #35
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Hade hon levt i Sovjet hade hon stolt visat upp alla namnen på "Kapitalister" och "fiender till staten" som hon hade tipsat Gestapo om och som sedan skickats iväg till Gulag.

Nya tider, nya ideal. Kulturmarxismen är vår tids fascism.
Citera
2016-11-24, 16:13
  #36
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/svenskahja...cle23967515.ab

"När de rasistiska rösterna på internet blev för högljudda bestämde sig Mina för att nog var nog.
.............
.............
– För ett år sedan stod vi på tågstationerna och nere i hamnen och ropade "Väkomna!", alla hjälpte till, och sen bara svänger det. Det är läskigt. Nu säger samma människor som tidigare hjälpte flyktingarna att det är fullt, säger Mina.
............

Är Mina en svensk hjälte?

Alla hjälpte till??
Inte jag.
Sen bara svängde det??
Inte för mig.

Det framgår för Mina att människor inte tycker det Mina tror att de tyckt.
Pluralistisk ignorans förvirrar när den synliggörs.

Bland det pinsammaste jag vet är filantroper utan egna pengar.
Vad hindrar Mina att skänka bort allt hon äger? Hur många Afghaner bor hos Mina?
Minas godhet förutsätter min inbetalning.
Det är slut med det.
Det svänger nu och fort går det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback